uczyć się języka angielskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

im. Króla Jana III Sobieskiego
Czy wykładowcy i studenci są gotowi na otwartość? Marcin Grynberg IBB PAN.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Sprawdzian także dla rodziców
Język angielski na lekcjach historii
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czytanie ze zrozumieniem
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Jak uczyć się skutecznie?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Idea oceniania kształtującego
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Metody sprawnego uczenia się.
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Zapis prezentacji:

uczyć się języka angielskiego Jak efektywnie uczyć się języka angielskiego Piotr Gołaś Klasa IIIe Myszyniec, 2011

Spis treści Wstęp Samodoskonalenie – motywacja Mnemotechniki – sztuczki pamięciowe Nauka z partnerem Metody nauczania języka Metoda Callana Metoda SITA Bibliografia

Znajomość języka angielskiego jest bardzo potrzebna we współczesnym świecie. Ważne jest, aby uczyć się go efektywnie. Oto kilka sposobów by efekt naszej pracy był bardziej widoczny

Samodoskonalenie – motywacja Nie ma cudownego przepisu na szybką i łatwą naukę języka obcego, ale jest pewien klucz do sukcesu, od którego będzie zależeć jak szybko i jak chętnie opanujemy angielski... Pomyśl przez chwilę, dlaczego uczysz się języka obcego... a. podoba Ci się ten język b. chciałbyś umieć „dogadać się” nie tylko na migi na wakacjach c. będziesz miał/a większe szanse na rynku pracy d. to Twoja inwestycja na przyszłość e. lubisz się rozwijać i ciągle uczysz się f. wymagają tego od Ciebie przełożeni g. uczysz się języka  w szkole i za jego znajomość dostajesz oceny h. musisz zdać egzamin z języka obcego A może jeszcze jakiś inny powód?

Mnemotechniki – sztuczki pamięciowe to „strategie poprawiające funkcjonowanie pamięci, oparte zazwyczaj na efektywnej organizacji i integracji zapamiętywanych informacji”

Interaktywne wyobrażenia To najprawdopodobniej najskuteczniejsza technika, gdyż większość osób jest tzw. wzrokowcami, co oznacza, że lepiej zapamiętują rzeczy, które widzą. Podczas nauki nowych słówek, jak najwięcej sobie WYOBRAŻAJ, tzn. nie ucz się tylko par: słówko polskie - słówko angielskie, ale przede wszystkim wyobraź sobie przedmiot/sytuację, której to słówko dotyczy. Mogą to być nawet absurdalne obrazy, jednak wymyślone przez Ciebie samego, angażują większe pokłady możliwości Twojej pamięci.

Rymowanki i Historyjki Druga, równie skuteczna technika to rymowanki i historyjki  z wykorzystaniem nowo poznanych słówek. Są to dobre techniki do zapamiętania bardziej abstrakcyjnych pojęć, które trudniej sobie wyobrazić. Wymyślenie krótkiego wierszyka (składającego się nawet z dwóch wyrazów) czy historyjki.

Metody nauczania języka Metoda Callana Nauka opiera się na konwersacji. Uczniowie są na wyrywki pytani o różne rzeczy związane ze słownictwem wprowadzanym na danej lekcji i przy braku czasu na głębsze zastanowienie się – mają udzielać odpowiedzi. Założeniem jest używanie tylko i wyłącznie języka nauczanego bez podpowiedzi w języku ojczystym uczniów. Duży nacisk kładzie się na powtórzenia materiału, bowiem w tej metodzie uczniowie nie mogą zapisywać nowych słówek i robić notatek. Nauczyciel ma za zadanie natychmiastowe poprawianie błędów w wypowiedziach uczniów.

Wady i Zalety Zalety: Uczeń zmuszany jest do mówienia Aktywny udział uczniów w lekcji Różnorodność słownictwa Wady: - Nieuwzględnianie narodowości a zarazem języka macierzystego uczniów. Powoduje to niezrozumienie wielu zasad gramatycznych - Metoda nie uczy dobrze czytania i pisania, jest skoncentrowana na mówieniu

Metody nauczania języka Metoda SITA System SITA to doskonała metoda na szybkie i efektywne poznanie nowego języka. Łączy w sobie dobrodziejstwa relaksacji z wysoką skutecznością zapamiętywania informacji. Profesjonalny dobór treści lekcyjnych sprawia, że kursy SITA są szczególnie cenione przez wszystkich, którzy prowadzą aktywny tryb życia, a znajomość języków jest im niezbędna do nauki i pracy.

System SITA to doskonała metoda na szybkie i efektywne poznanie nowego języka. Łączy w sobie dobrodziejstwa relaksacji z wysoką skutecznością zapamiętywania informacji. Profesjonalny dobór treści lekcyjnych sprawia, że kursy SITA są szczególnie cenione przez wszystkich, którzy prowadzą aktywny tryb życia, a znajomość języków jest im niezbędna do nauki i pracy.

Bibliografia Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.  http://pl.wikipedia.org/wiki/System_Sita www.sita.pl www.sita.edu.pl

Dziękuję za uwagę !