KOORDYNATORZY ZESPOŁU : M.Orłowska-Gaweł , J. Kowalska,M. Rajterowska,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
SP NR 35 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. MATKI TERESY Z KALKUTY
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
PEDAGOG SZKOLNY.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Opracowanie : Joanna Zamojska
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
Świetlica Szkolna W Roku Szkolnym 2016/2017 r świetlica zapewniła opiekę 207 uczniom, w tym 41 objętych integracją: Z KLAS 0-III : 155 uczniów Z KLAS.
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ ROK SZKOLNY 2016/17
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Kształcenie specjalne
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

KOORDYNATORZY ZESPOŁU : M.Orłowska-Gaweł , J. Kowalska,M. Rajterowska, Sprawozdanie z pracy zespołu pomocy psychologiczno – pedagogicznej rok szkolny 2014/2015 KOORDYNATORZY ZESPOŁU : M.Orłowska-Gaweł , J. Kowalska,M. Rajterowska,

Kierunki działań Koordynowanie przyznawania form pomocy uczniom: z trudnościami w nauce z uzdolnieniami Doskonalenie procedur ułatwiających organizację i realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszej szkole.

Liczba uczniów korzystających z pomocy psychologiczno - pedagogicznej

12 rodzajów form pomocy - liczba uczniów Rodzaj zajęć I sem. II sem. rewalidacja 50 ucz. 54 ucz. zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 33 ucz. 21 ucz. zaj. wyrównawcze z j. polskiego 33 ucz. 23 ucz. zaj. wyrównawcze z matematyki 30 ucz. 22 ucz. zaj. wyrównawcze z j. angielskiego 7 ucz. 32 ucz. zaj. wyrównawcze w klasach 1-3   41 ucz. 46 ucz. logopeda 75 ucz. 74 ucz. metoda Tomatisa 20 ucz. 23 ucz.

Rodzaje form pomocy i liczba uczniów Rodzaj zajęć I sem. II sem. psycholog 23 ucz. 21 ucz. socjoterapia 26 ucz. 20 ucz. uzdolnienia matematyczne 10 ucz. 7 ucz. uzdolnienia z j. polskiego 4 ucz. 4 ucz. uzdolnienia plastyczne 6 ucz. 6 ucz. uzdolnienia ogólne wolontariat 8 ucz. 11 ucz. 33 ucz. 33 ucz. ..

Frekwencja uczniów na zajęciach w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Roczna frekwencja na zajęciach wspierających porównanie poziomów: kl Roczna frekwencja na zajęciach wspierających porównanie poziomów: kl. 1-3 i 4-6

WNIOSKI Należy poprawić system motywowania uczniów do udziału w zajęciach wyrównawczych, szczególnie z języków polskiego i angielskiego. Należy usprawnić opiekę nad uczniem zdolnym: a. przesyłanie na bieżąco, najlepiej drogą mailową do koordynatora pomocy dzieciom uzdolnionym, informacji o sukcesach swoich podopiecznych w celu wyeksponowania ich jak najszybciej na tablicy sukcesów, b. położyć większy nacisk na zachęcanie uczniów zdolnych objętych opieką do udziału w konkursach. Należy podjąć próby poszerzenia współpracy z instytucjami zapewniającymi dzieciom pomoc w nauce.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ