KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
ROLNICTWO I GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
Marszałek Województwa Małopolskiego
Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Analiza związku liczby zawartych małżeństw na 1000 ludności a liczbą dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego i oddziałach żłobkowych/żłobkach na.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Rynek pracy województwa podkarpackiego
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Dróg Wojewódzkich na lata 2007 – 2013
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Konsultacje wojewódzkie Programu Bezpieczeństwa Powodziowego w Regionie Wodnym Środkowej Wisły r.
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
INFORMACJA dotycząca strategii działań
DEBATA SPOŁECZNA BEZPIECZEŃSTWO I PORZĄDEK PUBLICZNY NA TERENIE DZIAŁANIA KOMISARIATU POLICJI W KUROWIE. Kurów r.
KAMIENNA GÓRA W LICZBACH.
WPR i Fundusze Europejskie jako szansa na rozwój dla rolników i kółek rolniczych na Dolnym Śląsku Rafał Raźny, agrounia.pl, WZRKiOR ,
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Wrocławski Obszar Metropolitalny
Społeczeństwo i gospodarka USA a Polski
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
1.
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
1. Szczecin jest miastem wojewódzkim oraz powiatowym powiatu grodzkiego. Zajmuje powierzchnię 301 km², wliczając w to duży udział akwenów wodnych. Mieszkańcy.
Ludność województwa pomorskiego w 2004 r. na podstawie bilansu.
LOGO Click to edit Master text styles LOGO Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH im. TADEUSZA KOŚCIUSZKI ID grupy:
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
mieszkańców pomorskiej wsi
Promocja obszaru Jeziora Zegrzyńskiego poprzez działania Związku Gmin Zalewu Zegrzyńskiego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2013 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Interwencje jednostek Straży Pożarnej na terenie województwa mazowieckiego w III kwartale 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
w województwie łódzkim
Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu pn. „Dla spójności i dostępności – analiza możliwości rozwojowych obszaru.
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Posiedzenie Opolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych woj. opolskiego.
INWESTYCJE DROGOWE W 2011 ROKU NA MAZOWSZU I WOKÓŁ WARSZAWY Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich Warszawa 15 lutego 2011r.
  Wpływ kryzysu gospodarczego na sytuację młodzieży wiejskiej na rynku pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej dr Ewa Kiryluk-Dryjska dr Agnieszka.
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Konferencja prasowa Toruń, 15 września 2014 r.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER MIĘDZYRZEC PODL.
POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER MIĘDZYRZEC PODL.
URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek

Cel prezentacji Głównym celem prezentacji jest przedstawienie jak zmieni się dostępność komunikacyjna (czasowa oraz liczba ludności mieszkająca w poszczególnych przedziałach czasowych) w latach 2012-2015 po powstaniu mostu w Kamieniu nad Wisłą, DW 747 oraz dróg S12 i S17 wraz z obwodnicą Lublina; Graficzne zilustrowanie przebiegu drogi S12 i S17, a także drogi DW 747; Przedstawienie zmiany dostępności komunikacyjnej zachodniej części woj. lubelskiego przy pomocy zmiany liczby mieszkańców w latach 2012-2015.

Inwestycje Droga S12 i S17 od węzła „Sielce” do węzła „Dąbrowica” i od węzła „Witosa” do węzła „Mełgiew” oraz obwodnica Lublina od węzła „Dąbrowica” do węzła „Witosa” Most w Kamieniu oraz droga wojewódzka 747 od miejscowości Kamień nad Wisłą do węzła „Konopnica” z obwodnicami Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc.

Metodyka wykonanych map Mapy wykonane zostały w programie ArcGIS przy pomocy interpolacji około 100 punktów pomiarowych na powierzchni 10450 km2 dla obszaru A i około 35 punktów pomiarowych dla obszaru B Dane dotyczące liczby ludności pochodzą z 2011 r. Czasy przejazdów dla 2012 roku odczytane zostały w portalu targeo (http://mapa.targeo.pl/) a dla 2015 zmodyfikowane o nowe połączenia i zaktualizowane na ich podstawie. Metodyka wykonanych map Obszar B Obszar A

Statystyka omawianych obszarów Obszar A Obszar B Wielkość obszaru badawczego (km2) 10450 2471 Ilość gmin i miast 142 52 Ilość gmin i miast (położonych w całości) 85 23 Ilość gmin i miast (położonych w części) 57 29 Liczba ludności 1478386 651159 Średnia gęstość zaludnienia (os/ km2) 141 263 Drogi ekspresowe 72 Drogi krajowe (około) 586 161 Drogi wojewódzkie (około) 931 291 Pozostałe drogi (gminne i powiatowe utwardzone w km) 15240 4517

Obszar A

Obszar A

Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Iłża)

Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Iłża)

Obszar A

Obszar A

Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Konopnica)

Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Konopnica)

Podsumowanie obszaru A Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Iłża) następuje w przedziale od 45-90 min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie 45-90 wynosi– 15,1% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 45 do 90 min wynosi – 29,4% obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Konopnica) następuje w przedziale 60-90 min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie 60-90 wyniosła – 18% omawianego obszaru, a w 2015 r. izochrona od 60 do 90 min wyniosła– 28,5 % obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Iłżą), następuje w przedziale od 45-105 min. W 2012 r. liczba ludności w izochronie 45-105 min (odległość czasowa Kamień - Lublina) wyniosła – 19,5 % ludności zamieszkującej dany obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie 45-105 min wyniosła – 39,4% mieszkańców badanego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Konopnica), następuje w przedziale od 0-10 min (bliskość Lublina) oraz 60-90 min (czas potrzebny do przekroczenia Wisły). W 2012 r. ludność zamieszkująca obszar znajdujący się w izochronie 0-15 i 60-90 min wyniosła – 16,3 % ludności zamieszkującej obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie 0-15 min i 60-90 min wyniosła – 24,8 % mieszkańców omawianego obszaru.

Obszar B

Obszar B

Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Puławy)

Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Puławy)

Podsumowanie obszaru B Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale 20-60 min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie 20-60 wyniosła– 62,4% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 20 do 60 min wyniosła–83,1% omawianego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale od 30-50 min. W 2012 r. ludność obejmująca izochronę 30-50 min wyniosła – 42,1% ludności obszaru B, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie 30-50 min wyniosła – 76,4 % mieszkańców analizowanego obszaru; Na tak dużą zmianę liczby mieszkańców w izochronie 30-50 min ma wpływ położenie Lublina i miast sąsiednich np. Świdnika, które znajdują się w pobliżu planowanej inwestycji.

Dziękuje za uwagę Literatura: Lijewski T., Mikułowski, Wyrzykowski, 2002, Geografia turystyki polski, Warszawa Sobczyk W., 1985, Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, Komitet Badań Regionów Uprzemysłowionych, Warszawa Wawrzyniak S., 2001, Dostępność komunikacyjna Polski i jej regionów turystycznych [w:] Rocznik Dydaktyczny, t 6 Dane statystyczne: GUS dla 2011 r. Program Komputerowy: ArcGIS 10