PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Konstrukcje stalowe dla AiU – Kolokwium
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Marketing Usług - WYKŁAD
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
ALG - wykład 1. LICZBY ZESPOLONE.
Technologie Sieciowe 1.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Zachowania organizacyjne
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Modelowanie Wieloskalowe
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A
Polski system medialny
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
LOGISTYKA międzynarodowa
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Analiza ekonomiczno – finansowa
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Podstawy zarządzania firmą informatyczną (ćwiczenia)
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
Systemy Bazy Danych SBD
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
XML i nowoczesne technologie zarządzania treścią Wykład monograficzny Semestr zimowy 2008/09 Szymon ZiołoPatryk Czarnik
BANKOWOŚĆ KORPORACYJNA Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej i rachunkowości MSSF/MSR Wprowadzenie.
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
Kalendarz 2020.
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
INFORMACJE O EGZAMINIE
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Transport i spedycja w handlu krajowym i międzynarodowym
Transport i spedycja w handlu krajowym i międzynarodowym mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Marketing polityczny Założenia przedmiotu Sławomir Gawroński – Rzeszów 2016.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
dr Agnieszka Brzozowska
Odporne metody analizy obrazów
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Prawo Wyznaniowe Studia Stacjonarne Administracji
Organizacja i funkcjonowanie transportu
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Psychologia w Zarządzaniu
FAQ: Zasady zaliczenia przedmiotu
Teatr w Afryce, Afryka w t eatrze
Historia Administracji SSA rok I
Rewitalizacja nieruchomości
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1

INFORMACJE WSTĘPNE „Podstawy marketingu” 10 (5 spotkań po 1,5h) Nazwa przedmiotu: „Podstawy marketingu” Liczba godzin w semestrze: 10 (5 spotkań po 1,5h) Prowadzący wykład: dr Katarzyna Szczepańska- Woszczyna Prowadzący ćwiczenia: mgr Dominik Penar

WYKŁADY-egzamin test jednokrotnego wyboru Ostatnie zajęcia w semestrze Forma egzaminu: test jednokrotnego wyboru Termin egzaminu: Ostatnie zajęcia w semestrze Czas trwania egzaminu: 25 min

ĆWICZENIA- zaliczenie Forma zaliczenia 1)Kolokwium zaliczeniowe (20 pkt.) Test jednokrotnego wyboru (20 pytań), termin: ostatnie zajęcia 2)Obecność na zajęciach (1 pkt./zajęcia) Do kolokwium zaliczeniowego w pierwszym terminie dopuszczone zostaną osoby z minimum 4 pkt. za obecność 3)Case study (5 pkt.)Studium przypadków przygotowywane w grupie 4-5 osób 4) Realizacja projektu w grupie (warunek konieczny zaliczenia)

(pod warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z egzaminu) Bdb = 30-28 Db+ =27-25 Db =24-22 Dst+=21-19 Dst =18-16 Ndst=0-15 *Ocena bdb z ćwiczeń zwalania z egzaminu, ocena db+ podnosi ocenę z egzaminu o 1 stopień (pod warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z egzaminu) BONUS !*

Termin konsultacji zostanie ustalony na ostatnich zajęciach KONTAKT Adres e-mail: dpenar@wsb.edu.pl Strona www: www.dominikpenar.prv.pl Konsultacje: Termin konsultacji zostanie ustalony na ostatnich zajęciach

ZAKRES TEMATYCZNY ĆWICZENIA 1 (1,5h) Istota i znaczenie marketingu Orientacja marketingowa i pojęcie marketingu Segmentacja rynku ĆWICZENIA 2 (1,5h) 1) Produkt w ujęciu marketingowym 2) Cena ĆWICZENIA 3 (1,5h) 1) Dystrybucja 2) Promocja ĆWICZENIA 4 (1,5h) 1) Marketingowy system informacji 2) Marketing na rynkach międzynarodowych (dla kierunku Stosunki Międzynarodowe) ĆWICZENIA 5 (1,5h) 1) Podsumowanie (repetytorium) 2) Kolokwium zaliczeniowe

Literatura podstawowa J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut marketingu, Kraków 2001/2004 Przybyłowski K., Hartley S. W., Kevin R. A., Rudelious W., Marketing. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998 Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994. T. Kramer , Podstawy marketingu, PWN, Warszawa 2000 Altkorn J., T. Kramer, Leksykon marketingu pod redakcją, PWE, Warszawa 1998

Literatura uzupełniająca Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2001.     J. Altkorn, Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004 T. Sztucki, Encyklopedia marketingu- definicje, zasady, metody, Warszawa 1998   

Czasopisma tematyczne Marketing i rynek Marketing w praktyce Businessman Brief

;) a więc zaczynamy