PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1
INFORMACJE WSTĘPNE „Podstawy marketingu” 10 (5 spotkań po 1,5h) Nazwa przedmiotu: „Podstawy marketingu” Liczba godzin w semestrze: 10 (5 spotkań po 1,5h) Prowadzący wykład: dr Katarzyna Szczepańska- Woszczyna Prowadzący ćwiczenia: mgr Dominik Penar
WYKŁADY-egzamin test jednokrotnego wyboru Ostatnie zajęcia w semestrze Forma egzaminu: test jednokrotnego wyboru Termin egzaminu: Ostatnie zajęcia w semestrze Czas trwania egzaminu: 25 min
ĆWICZENIA- zaliczenie Forma zaliczenia 1)Kolokwium zaliczeniowe (20 pkt.) Test jednokrotnego wyboru (20 pytań), termin: ostatnie zajęcia 2)Obecność na zajęciach (1 pkt./zajęcia) Do kolokwium zaliczeniowego w pierwszym terminie dopuszczone zostaną osoby z minimum 4 pkt. za obecność 3)Case study (5 pkt.)Studium przypadków przygotowywane w grupie 4-5 osób 4) Realizacja projektu w grupie (warunek konieczny zaliczenia)
(pod warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z egzaminu) Bdb = 30-28 Db+ =27-25 Db =24-22 Dst+=21-19 Dst =18-16 Ndst=0-15 *Ocena bdb z ćwiczeń zwalania z egzaminu, ocena db+ podnosi ocenę z egzaminu o 1 stopień (pod warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z egzaminu) BONUS !*
Termin konsultacji zostanie ustalony na ostatnich zajęciach KONTAKT Adres e-mail: dpenar@wsb.edu.pl Strona www: www.dominikpenar.prv.pl Konsultacje: Termin konsultacji zostanie ustalony na ostatnich zajęciach
ZAKRES TEMATYCZNY ĆWICZENIA 1 (1,5h) Istota i znaczenie marketingu Orientacja marketingowa i pojęcie marketingu Segmentacja rynku ĆWICZENIA 2 (1,5h) 1) Produkt w ujęciu marketingowym 2) Cena ĆWICZENIA 3 (1,5h) 1) Dystrybucja 2) Promocja ĆWICZENIA 4 (1,5h) 1) Marketingowy system informacji 2) Marketing na rynkach międzynarodowych (dla kierunku Stosunki Międzynarodowe) ĆWICZENIA 5 (1,5h) 1) Podsumowanie (repetytorium) 2) Kolokwium zaliczeniowe
Literatura podstawowa J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut marketingu, Kraków 2001/2004 Przybyłowski K., Hartley S. W., Kevin R. A., Rudelious W., Marketing. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998 Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994. T. Kramer , Podstawy marketingu, PWN, Warszawa 2000 Altkorn J., T. Kramer, Leksykon marketingu pod redakcją, PWE, Warszawa 1998
Literatura uzupełniająca Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2001. J. Altkorn, Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004 T. Sztucki, Encyklopedia marketingu- definicje, zasady, metody, Warszawa 1998
Czasopisma tematyczne Marketing i rynek Marketing w praktyce Businessman Brief
;) a więc zaczynamy