Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET-2014-1-PL01-KA102-001713 jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
ECVET European Credit System for Vocational Education and Training
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ECTS - Przewodnik dla użytkowników
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
NAWOJOWA – RENDE – r. Staż został zrealizowany w ramach projektu systemowego Staże i praktyki dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
NAWOJOWA – RENDE/Kalabria – (POLSKA – ITALIA) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Psarach realizuje dwuletni projekt systemowy na lata Praca się opłaca współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Realizacja systemu ECVET w projektach mobilności ERASMUS+
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
ROPS Poznań Konsultacje z PUP grupa docelowa projektu i instrumenty aktywizacji edukacyjnej PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
ECVET PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zobowiązanie do Zapewnienia Jakości Mobilności
Systemy internetowe do obsługi projektów
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zapis prezentacji:

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki ECVET w projektach mobilności

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki ECVET Europejski System Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym, czyli techniczne ramy transferu, uznawania oraz - w stosownych przypadkach - akumulacji (gromadzenia) efektów uczenia się poszczególnych osób, tak by mogły one uzyskać określone kwalifikacje

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Aby wspierać mobilność, system ECVET ma ułatwiać uznawanie efektów uczenia się i tym samym wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych w innej instytucji za granicą. System ECVET ma na celu ułatwienie pełnej integracji mobilności ze ścieżkami uczenia się osób uczących się oraz zwiększenie widoczności i uznawania wiedzy i umiejętności zdobytych za granicą.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki W skrócie, stosowanie systemu ECVET oznacza, że: W jednym kraju, instytucja goszcząca ocenia w jakim stopniu uczący się osiągnął efekty uczenia się (zdefiniowane w kategoriach jednostek) oraz przedstawia dowód potwierdzający wyniki oceny (np. pisemne zaświadczenie nt. osiągniętych efektów uczenia się lub arkusz oceny).

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki W drugim kraju, instytucja macierzysta przeprowadza proces walidacji i uznaje osiągnięcia odpowiadające efektom uczenia się. Punkty ECVET przyznawane są za osiągnięte efekty uczenia się, co umożliwia uczącym się dodanie tych punktów do puli niezbędnej do uzyskania określonej kwalifikacji. Jednostki efektów uczenia się, osiągnięte zagranicą, są zapisywane w indywidualnym wykazie osiągnięć osoby uczącej się.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki W przypadku zorganizowanej mobilności (tj. gdy uczący się wyjeżdża za granicę w ramach porozumienia między instytucjami), proces ten jest realizowany na podstawie Porozumienia o partnerstwie (PoP), któremu towarzyszy zindywidualizowane Porozumienie o programie zajęć (PoPZ). W ten oto sposób efekty uczenia się, jakie mają zostać osiągnięte, proces oceny, walidacji i uznawania są z góry ustalone przez właściwe instytucje, co ułatwia uznawanie osiągnięć.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki ECVET przed mobilnością Nawiązanie współpracy partnerskiej Podpisanie PoP Określenie jednostki(-ek) efektów uczenia się do celów mobilności Omówienie oceny efektów uczenia się Wyjaśnienie procesu walidacji i uznawania efektów uczenia się Podpisanie PoPZ

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki ECVET podczas mobilności Organizacja zajęć edukacyjnych prowadzących do uzyskania efektów uczenia się określonych w PoPZ Ocena tego, które efekty uczenia się zostały osiągnięte przez uczącego się Przedstawienie dowodu potwierdzającego rezultaty oceny osoby uczącej się (w tym indywidualnego wykazu osiągnięć)

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki ECVET po mobilności Zgodnie z postanowieniami PoP i PoPZ Walidacja osiągnięć osób uczących się zdobytych za granicą Uznanie osiągnięć osób uczących się zdobytych za granicą

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Interesariusze Instytucja wysyłająca beneficjent Instytucja goszcząca

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Istotne elementy Instytucja wysyłająca Porozumienie o partnerstwie Instytucja goszcząca

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Porozumienie o partnerstwie Określa m.in.: Ocenę Walidację Uznawanie osiągniętych efektów uczenia się za granicą

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Istotne elementy Instytucja wysyłająca uczeń Porozumienie o programie zajęć Instytucja goszcząca

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Istotne elementy Indywidualny wykaz osiągnięć ucznia

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Potwierdzenie osiągnięcia efektów uczenia się może przybrać kilka form: Wykorzystanie standardowych arkuszy oceny, w których oceniający zapisują wyniki uczących się. Pisemne oświadczenie oceniającego nt. tego co zostało osiągnięte w pełni, co w części itd. Stopnie - w tym przypadku nadrzędne znaczenie ma to, by instytucje partnerskie dobrze rozumiały mechanizmy przełożenia ocen, jako że wiele systemów kształcenia i szkolenia stosuje różne podejścia do skali ocen.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki System ECVET dopuszcza różne formy walidacji i uznawania efektów uczenia się, takie jak: Przyznawanie (zaliczanie) osiągnięć za uzyskane jednostki efektów uczenia się. Zwolnienie z procesu oceniania lub z jego części. Przepisanie efektów uczenia się osiągniętych za granicą do indywidualnych wykazów osiągnięć. Przyznawanie (zaliczanie) dodatkowych osiągnięć ponad to, co powinno zostać standardowo osiągnięte (w kraju macierzystym).

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uznawanie Uznawanie jest procesem, w ramach którego jednostka(-ki) efektów uczenia się osiągnięte za granicą zostają oficjalnie poświadczone i przyznane.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uznawanie 1. W systemie kwalifikacji już stosowane są jednostki efektów uczenia się i osiągnięcia zakładane do uzyskania podczas mobilności odpowiadają pełnej jednostce (lub kilku jednostkom) lub części jednostki. W rezultacie, po powrocie uczącego się, osiągnięcia uzyskane podczas mobilności mogą zostać uznane jako pełna jednostka lub część jednostki.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uznawanie 2. W systemie kwalifikacji nie są stosowane jednostki efektów uczenia się lub istniejące jednostki nie mogą być stosowane do celów mobilności. Dzieje się tak na przykład dlatego, że istniejące jednostki zawierają zbyt wiele efektów uczenia się lub są zbyt złożone, aby możliwa była ich realizacja podczas krótkoterminowej mobilności – jest to uzależnione od czasu trwania mobilności. W takim przypadku, możliwe jest utworzenie 'jednostek do celów mobilności‘ specjalnie do celów realizacji mobilności w ramach współpracy partnerskiej. W systemach, w których jednostki nie są stosowane, 'jednostki do celów mobilności' mogą dotyczyć wybranych efektów uczenia się wymaganych do osiągnięcia pełnej kwalifikacji.

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Uznawanie 3. Trzecią opcją może być uznanie jednostki(-ek) uzyskanych za granicą jako dodatkowych osiągnięć (ponad te wymagane do uzyskania kwalifikacji przez osobę uczącą się).

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Efekty uczenia się - odpowiadają jednostce kwalifikacji, do której uczeń przygotowuje się we własnym kraju, np. Świadczenie usług turystycznych (kompetencje z tym związane, ponadto obowiązki przestrzegania przepisów bhp, umiejętności językowe).

Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki PRZEWODNIK DLA UŻYTKOWNIKÓW SYSTEMU ECVET na stronie –