ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Internetowa Akademia Biznesu
Największy Polski Portal Pracy
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
7 punktów Kodeksu 2.0.
opracowała Justyna Tokarz
(na podstawie badań ankietowych)
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Bez cudów, bez nerwów praktyczne sposoby rekrutacji dobrych lektorów Konferencja ESEE r., Warszawa.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
Oferta współpracy zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń
Search Engine Marketing w promocji eventu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
TARGI
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Wspieramy budowanie marki
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
HBO GO online Nasze podejście.. Do kogo mówimy? Dwie grupy: I.Abonenci HBO nie korzystający z usługi II. Fani – seriali HBO i ich bohaterów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Innowacja w planowaniu mediów
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
9 TRENDÓW W PR.
Zapis prezentacji:

ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH KONFERENCJA GOSPODARCZA Nowe wyzwania dla MŚP w obliczu kryzysu gospodarczego ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH W ROZWOJU FIRMY Martyna Dąbrowska Human Partner Sp. z o.o Wałbrzych, 15 grudnia 2011 roku Konferencja jest organizowana w ramach projektu „Wsparcie rozwoju wałbrzyskich firm z sektora MŚP”

Social Media to nowy trend w przekazie informacji do wielu osób. Social Media - definicja Social Media Marketing to wykorzystanie mediów społecznych do działań marketingowych. Służą temu wszelkie dostępne narzędzia internetowe i telekomunikacyjne. Najważniejszym elementem przekazu jest dzielenie się informacją, jak również jej komentowanie i interakcja z innymi użytkownikami. Social Media to nowy trend w przekazie informacji do wielu osób. „Dobrzy artyści kopiują. Wielcy artyści kradną”. Picasso

Rodzaje narzędzi internetowych Social Media promocja firmy na portalach społecznościowych fora internetowe grupy dyskusyjne udostępnianie dźwięków, muzyki, video (youtube, picasa, myspace) komunikatory (gg, skype, VoIP) blogi, mikroblogi (blip, twitter) komentarze pod artykułami, zdjęciami, filmikami e-mailing czat Źródło: www.eactive-pozycjonowanie.pl/social-media-mozliwosci.html .  

Setki społeczności - miliony użytkowników W internecie działa wiele platform Social Media. Do najważniejszych z nich należą: Facebook Goldenline Blip Twitter Youtube Profeo oraz bloggi Wśród często odwiedzanych przez MŚP jest biznes.net.

Obecność w mediach społecznościowych - zalety wzrost rozpoznawalności firmy w sieci poznanie opinii Klientów nt. produktów czy usług wzrost popularności firmy oraz www lepsze pozycjonowanie firmy w Internecie wyróżnienie na tle konkurencji budowanie świadomości marki nawiązywanie nieformalnych relacji z Klientami - „Firma przyjazna Klientowi” wzrost zainteresowania firmą wśród potencjalnych Klientów skuteczna komunikacja z Klientami .  

Fan Page na Facebook’u dotarcie do niszowych grup konsumentów budowanie trwałych relacji i więzi z Klientem budowanie społeczności wokół marki, produktów uruchomienie tanim kosztem marketingu pantoflowego komunikacja "real time" z użytkownikami, potencjalnymi Klientami, np. komentarz, film, plik etc. dogłębna analiza demograficzna klientów, społeczności (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, etc.) możliwość publikacji ważnych wydarzeń firmowych, filmów możliwość podjęcia natychmiastowych działań w sytuacji kryzysowej .  

Badania mówią same za siebie … 58% polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook („FEJS BÓG”), Blip, Twitter. 50% osób codziennie odwiedza swoje konto na Facebook’u . 43% użytkowników serwisów społecznościowych śledzi oficjalne profile w celu uzyskania najświeższych informacji. Źródło: www.i-info.pl, 2011  

Bloguj Blog nie tylko pomaga firmie budować swój wizerunek, ale pozwala dotrzeć do klientów w bardziej bezpośredni sposób. Kluczowa kwestia - regularne publikowanie! Google Places Zarejestrowanie firmy w Google Places pozwoli na łatwiejsze znalezienie jej za pomocą wyszukiwarki. Lokalizacja biznesu będzie też wskazana w Google Maps. Źródło: socialmedia.pl

Publikuj reklamowe multimedia YouTube udostępnia możliwość rozpowszechniania filmów reklamowych całkowicie za darmo. Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie interesujących treści. Komunikaty prasowe Za każdym razem, gdy firma robi coś, co mogłoby zainteresować innych, warto skorzystać z możliwości, jakie daje komunikat prasowy. Wysyłając informacje do mediów unikaj nachalnej reklamy. Skup się na informacji! Źródło: socialmedia.pl

Employer branding w social media W Polsce 80% pracodawców korzysta z portali społecznościowych, jako narzędzi wspierających procesy rekrutacyjne oraz budowania wizerunku pracodawcy. Korzyści: masowość i zasięg precyzyjne dotarcie do grupy docelowej łatwy kontakt z kandydatem pasywnym i wysoka jakość aplikacji zmniejszenie dystansu w komunikacji Źródło: Kandydat i firma w sieci, 2011

Ponad 50% użytkowników social media założyło swój profil, gdyż są otwarci na otrzymanie atrakcyjnych ofert pracy od pracodawców i chętnie je rozważą! W social media istnieją narzędzia rekrutacyjne, które pozwalają na dotarcie wyłącznie do kandydatów spełniających wymagania rekrutacji. GoldenLine: mailing selektywny, zaawansowana wyszukiwarka kandydatów Facebook: targetowane kampanie reklamowe o charakterze rekrutacyjnym Siłą kampanii reklamowych w social media jest precyzyjne targetowanie według wielu kryteriów, np.: branża, nazwa stanowiska, wykształcenie. Źródło: GoldenLine i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, 2011 .  

Ale … poprzez social media nie zatrudnimy osób, które pracują fizycznie W social media znajdziemy przede wszystkim kandydatów z wyższym wykształceniem, pracujących na stanowiskach managerskich. to inny sposób rekrutacji W porównaniu do portali pracy, w social media to rekruter podsyła ofertę kandydatowi i to on go wyszukuje z profili umieszczonych w serwisie.  mała ilość CV Rekrutując poprzez social media nie otrzymamy dużej ilości CV. Źródło: GoldenLine.pl

85% użytkowników serwisu GoldenLine wykorzystuje Internet i serwisy społecznościowe wykorzystujemy nie tylko do komunikacji z naszymi znajomymi, ale też do budowania i rozwijania kontaktów zawodowych. 96%  studentów i absolwentów w wieku ponad 23 lata, informacje o pracodawcach sprawdza w Internecie. 85% użytkowników serwisu GoldenLine wykorzystuje go do pozyskiwania informacji o potencjalnym pracodawcy 32% Internautów równolegle szuka takich danych na Facebook’u oraz 23% w LinkedIn. Źródło: Kandydaci 2.0, 2011

BWA Pracodawcy Pracodawcy, aby przyciągać najlepsze talenty na rynku, powinni aktywnie Budować Wizerunek Atrakcyjnego Pracodawcy w sieci oraz wpleść do swojej komunikacji nowy kanał - serwisy społecznościowe. Social media stają się coraz bardziej opiniotwórcze, ważne więc, aby kandydaci mogli zetknąć się w nich z marką pracodawcy i uzyskać w nich rzetelne informacje o firmie. Respondenci za najbardziej wiarygodne źródła pozyskiwania opinii o obecnym pracodawcy uznali obecnych i byłych pracowników oraz znajomych a, wśród najmniej rzetelnych wymieniono strony kariery, oferty pracy i fora internetowe. 78% z nich odrzuciłoby ofertę pracodawcy, który ma złą opinię wśród znajomych. Źródło: Kandydaci 2.0, 2011

Budowa wizerunku w GoldenLine i na Facebook’u „Świetne produkty wymagają równie świetnej oprawy” Steve Jobs „Przykładowe narzędzia to zakładka z ofertami pracy, aplikacje pozwalające na sprawdzenie własnych umiejętności zawodowych. Drugi obszar to bezpośredni kontakt z użytkownikami poprzez np. odpowiadanie na ich pytania czy komentarze umieszczane na forum. Tworząc profil pracodawcy w social media musimy pamiętać, iż nie powinna to być tablica ogłoszeniowa, tylko miejsce dialogu z kandydatami. To decyduje o skuteczności naszych działań wizerunkowych. Im więcej rozmawiamy z użytkownikami oraz wzbogacamy profil o materiały interaktywne, tym większa szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych kandydatów i pozyskanie wartościowych pracowników.” Źródło: Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine, 2011

Jakie szanse dają MŚP media społecznościowe? krótki czas reakcji jest sprzymierzeńcem mikro i małych firm crowdsourcing zamiast badań fokusowych relacje przez bezpośredni kontakt Potencjał mediów społecznościowych mogą wykorzystywać z powodzeniem zarówno małe firmy, jak i korporacje. W przypadku MŚP ich siłą jest nie imponująca strona na Facebook’u lub profesjonalne filmy reklamowe, ale możliwość lepszego wykorzystania osobistych akcentów, wyróżniających daną firmę. Źródło: socialmedia.pl

E-learning - zalety Wybrane narzędzia komunikacji sieciowej dla MŚP możliwość pracy w dowolnym czasie i miejscu nieograniczona możliwość powtarzania wybranych testów i ćwiczeń możliwość pracy synchronicznej on-line i asynchronicznej off-line kontakt z lektorem natychmiastowa ocena postępów i wskazania dalszego rozwoju, personalizacja

E-learning - wady kosztowna inwestycja wysoki koszt opracowania i konserwacji treści szkoleniowych konieczność adaptacji sieci korporacyjnej do wymagań e-kursów. brak koniecznych umiejętności obsługi komputera utrudnia lub wręcz uniemożliwia efektywne szkolenie znaczny odsetek osób nie kończy e-kursów ryzyko negatywnego wpływu na kulturę organizacyjną faktu zastąpienia (części lub wszystkich) szkoleń tradycyjnych e-learningiem Źródło: Treści szkolenia w formule on-line. Podręcznik dla uczestników szkolenia stacjonarnego Akademii PARP, 2010

Blended learning - zalety wyrównanie poziomu wiedzy uczestników szkoleń tradycyjnych, dzięki ich wcześniejszemu uczestnictwu w szkoleniach e-learningowych utrwalanie i sprawdzanie wiedzy zdobytej podczas szkoleń tradycyjnych, poprzez odpowiednie działania po szkoleniu, w formie elektronicznych powtórek i testów większa elastyczność w planowaniu działań i programów szkoleniowych w związku z możliwością łatwej modyfikacji i aktualizacji elektronicznych materiałów szkoleniowych

Hiszpania, Francja, Wielka Brytania …. a Polska? 79% pracowników uczestnicy w szkoleniach! W Anglii w 2010 r. badani pracownicy zadeklarowali, że średnio byli na 6h szkoleń a w Hiszpanii 13h. 37% pracowników jest uczestnikami szkoleń typu - blended learning wzrost z 31% w 2010 r. - coaching / mentoring wzrost z 35% do 43% - e-learning (wszystkie rodzaje) wzrost z 42% do 44% szkolenia tradycyjne spadek z 92% do 91% Źródło: Cegos 2011 learning trends survey draft, 2011

Jakie formy nauczania stosowane będą w MŚP w 2014 roku? 92% ekspertów uważa, że blended learning nie straci na popularności i będzie najczęściej wykorzystywaną formą szkoleń. Na 2. miejscu uplasował się mobile learning, aż 76% ekspertów tak twierdzi. Na 3. miejscu social learning - spadek z miejsca 2. w 2010 r. Źródło: Institut für Medien- und Kompetentzforschung, 2011

Webinar To wydarzenie, które odbywa się tylko w Internecie. Uczestnicy spotykają się za pomocą aplikacji, która umożliwia interakcję, między prowadzącym a uczestnikami. Webinar trwa ok. 1h, odbywa się cyklicznie i ma na celu przekazanie uczestnikom partii wiedzy. Webinar jest wydarzeniem, o określonym czasie i na żywo. “web” i “seminar” to nic innego jak seminarium. Programy: Adobe Connect 8, GoToWebinar, Spreed, ClickWebinar Źródło: http://blog.2edu.pl/2011

Warsztaty online charakteryzują się tym, że: - grupa jest mała (do 12 osób) - cele to przekazanie i przećwiczenie określonych treści - duża interakcja Programy: Adobe Connect 8, Spreed, ClickMeeting Transmisja online dotyczy wydarzenia odbywającego się w fizycznym miejscu, które jest transmitowane do Internetu. Tym miejscem może być sala konferencyjna. Dzięki aplikacjom okno transmisji video można umieścić na fanpage. Programy: Transmisje Online, justin.tv, LivingMedia Web konferencja wydarzenie w stylu telekonferencji, ale z wykorzystaniem internetowej aplikacji. To takie spotkanie online, gdzie kilka osób jednocześnie dyskutuje na jakiś temat a materiał jest upubliczniany.

Web spotkanie (spotkanie online): materiał nie jest upubliczniany Web spotkanie (spotkanie online): materiał nie jest upubliczniany. Programy: GoToMeeting, ClickMeeting, Spreed, Flashmeeting, WebexMeet Webcast: produkcja, transmisja i dostarczenie prezentacji zawierających video, dźwięk oraz tekst poprzez przeglądarkę internetową (youtube, vimeo, vzaar, brightcove, videocms) PRZEDSIEBIORCO! Narzędzia są różnorodne i warto się zastanowić czego właściciwie POTRZEBUJESZ, a potem sprawdzić, które odpowiadają firmie! Źródło: http://blog.2edu.pl/2011/02/webinar-webcast-video.html

Dziękuję za uwagę! Martyna Dąbrowska Human Partner Sp. z o.o. ul. Moniuszki 1-3 58-300 Wałbrzych www.humanpartner.pl