Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Warsztaty psychologiczne
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
AUTOPREZENTACJA.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Koło Naukowe „Młody Menedżer” jest organizacją studencką z pasją.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Rozmowa kwalifikacyjna
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Samoocena mgr Paulina Hapka.
KNPZ KOŁO NAUKOWE PROCESU ZARZĄDZANIA. Nasza działalność od roku 2010 przy Katedrze Procesu Zarządzania 2.
Wystąpienia publiczne.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Wyzwania przedsiębiorczości
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
poznać po słowie , co kto ma w głowie
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Metody komunikowania się
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Aleksandra Kiełbania I G
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dr n med. n biol Nadia Bryl
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Raport po ocenie 360° - fragment
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje? Warsztaty Psychologiczne Uwarunkowania Sukcesu w Biznesie Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje? Hanna Dolna Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego Wykładowca Katedry Gospodarowania Zasobami Pracy WNEiZ UMK Projekt „Wjazd Na Rynek” Koła Naukowego Promocji i Wspierania Przedsiębiorczości „Progres” Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 1

1. Profil psychologiczny Plan warsztatów Plan 2. Kreowanie wizerunku Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 2

1. Profil psychologiczny menedżera Kompetencje Postawy Osobowość Wiedza Umiejętności Zadanie! Scharakteryzuj osobę odnoszącą sukces w biznesie. Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 3

1. Profil psychologiczny menedżera Lista cech menedżerów sukcesu Wyniki!!! Im więcej punktów, tym większe szanse odniesienia sukcesu w pracy zawodowej: zarządzaniu czy prowadzeniu biznesu Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 4

Postawy zwiększające szansę sukcesu 1. Profil psychologiczny menedżera Postawy zwiększające szansę sukcesu Szczerość Wiarygodność Motywacja Atrakcyjność Autentyczność Znajomość rzeczy Zaufanie Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 5

Plan 2. Kreowanie wizerunku 3. Formułowanie celów Plan warsztatów Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 6

wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie mowa ciała czas i przestrzeń 2. Kreowanie wizerunku Przekaz niewerbalny stanowią wszystkie sygnały pozasłowne, którym nadajemy znaczenie: wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie mowa ciała czas i przestrzeń Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 7

Wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie: siła przekazu niewerbalnego 2. Kreowanie wizerunku Wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie: siła przekazu niewerbalnego ciągłość wieloznaczność kulturowość Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 8

Siła przekazu niewerbalnego 2. Kreowanie wizerunku Siła przekazu niewerbalnego Komunikacja werbalna 35% Komunikacja niewerbalna 65% Nastawienie Źródło: S. P. Morreale , B. H. Spitzberg, J. K. Barge , Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007, s. 177. Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 9

Zależność między zachowaniem, emocjami i nastawieniem 2. Kreowanie wizerunku Zależność między zachowaniem, emocjami i nastawieniem Zachowanie Nastawienie Emocje Nastawienie Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 9

Wniosek! 2. Kreowanie wizerunku Wygląd fizyczny to atrakcyjność fizyczna osoby, rasa, płeć, wzrost, waga, budowa ciała, ubranie, a nawet zapach Na podstawie wyglądu fizycznego tworzymy pierwsze wrażenie i wnioskujemy o poziomie wykształcenia osoby, statusie społecznym, poziomie zamożności, wiarygodności i poziomie moralnym Pierwsze wrażenie wpływa na nasze nastawienie do osoby i na dalsze postępowanie wobec niej, również na sposób komunikowania się. To działa w dwie strony – wobec nas inni również tworzą pierwsze wrażenie Nastawienie Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 13

Plan 3. Formułowanie celów Plan warsztatów 2. Kreowanie wizerunku Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 14

Cel może skazać nas na sukces lub porażkę! 3. Formułowanie celów Cel może skazać nas na sukces lub porażkę! Formułując cele warto kierować się następującymi zasadami: formułuj cele zależne od ciebie używaj języka pozytywnego i teraźniejszego zapisuj cele i ustalaj daty ich realizacji sprawdź swoje zasoby powiąż cel ze swoimi wartościami dziel cele ustalaj wskaźniki osiągnięcia celu bądź systematyczny Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 15

Stawiaj sobie jasne cele ! 3. Formułowanie celów Stawiaj sobie jasne cele ! Osiągniesz zamierzony efekt i będziesz mógł efektywnie zaplanować czas, jeśli postawisz cele, które można opisać jako: Sprecyzowane Mierzalne Aktywizujące Realistyczne Terminowe Przeformułuj ten cel zgodnie z regułą SMART? Odnieść sukces w życiu. Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 16

Podsumowanie warsztatów Wpisz swój cel rozwojowy Zarządzaj wrażeniem i wizerunkiem Wpisz swój cel rozwojowy Kim jesteś? Kieruj swoim rozwojem Zadbaj o transfer wiedzy i umiejętności Hanna Dolna www.hanna.dolna.wneiz.umk.pl 14