Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie systemowe
Advertisements

Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Diagramy stanów i diagramy aktywności
Jakość w procesie wytwarzania oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Modelowanie przypadków użycia
Projektowanie bazy danych
Modelowanie klas i obiektów
Jakość w procesie wytwarzania oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Część 2 OiZPI Iteracyjny przyrostowy model cyklu życiowego Rational Unified Process™ w materiałach wykorzystano: K.Subieta: Budowa i integracja systemów.
Modelowanie procesów biznesowych
Role w zespole projektowym
Projektowanie systemów informatycznych Wykład 1
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
©Ian Sommerville 2000 Software Engineering, 6th edition. Chapter 8 Slide 1 Prototypowanie oprogramowania l Błyskawiczne tworzenie oprogramowania służące.
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
UML Unified Modeling Language
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Cykle życia oprogramowania
Grzegorz Jokiel Na podstawie materiałów firmy IDS-Scheer
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Quartz. Wstęp Framework stworzony do budowy aplikacji biznesowych Metodologia która łączy prototypowanie, modelowanie wizualne oraz automatyzację budowy.
Rational Unified Process
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Katedra Podstaw Systemów Technicznych Politechnika Śląska
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu "Inżynieria oprogramowania"
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
C.d. wstępu do tematyki RUP
UML 2.x Robert Pająk.
Wykład 1 – część pierwsza
Microsoft Solution Framework
SYSTEM DYNAMICZNEJ ANALIZY JAKOŚCI SCENARIUSZY BIZNESOWYCH Łukasz Budnik.
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Komputerowe wspomaganie projektowania
Waterfall model.
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Zarządzanie zagrożeniami
Zarządzanie projektami informatycznymi
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Diagram komunikacji (communication diagram)
Michał Sipek Piotr Kapciak
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Ergonomia procesów informacyjnych
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
E. Stemposz. Rational Unified Process, Wykład 10, Slajd 1 wrzesień 2002 Powrót Studia Podyplomowe IT w Biznesie Rational Unified Process Wykład 10 Przepływ.
Wykład 2 – Zintegrowane systemy informatyczne Michał Wilbrandt.
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
Inżynieria systemów informacyjnych
Modele zarządzania ryzykiem w ujęciu jakości projektu
Zarządzanie projektami informatycznymi
Wykład 1 – część pierwsza
Cykl życia oprogramowania
Zapis prezentacji:

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Klasyczny cykl życia oprogramowania Planowanie Analiza Projektowanie Implementacja Testowanie Pielęgnacja Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Waga poszczególnych faz Pielęgnacja Pielęgnacja Testowanie Testowanie Implementacja Implementacja Projektowanie Projektowanie Analiza Analiza Plan. Planowanie Układ niestabilny Układ stabilny Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie a analiza SWS Specyfikowanie wymagań Planowanie Analiza Analiza statyczna Analiza funkcjonalna Analiza dynamiczna Analiza behawioralna modelowanie Projektowanie systemowe Projektowanie w dziedzinie problemu Projektowanie interfejsu użytkownika Projektowanie struktury danych Projektowanie architektury systemu Projektowanie szczegółowe Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Specyfikowanie wymagań Cele: Określenie celu biznesowego projektu Identyfikacja wymagań (funkcjonalnych, niefunkcjonalnych) Alokacja wymagań do poszczególnych składników systemu informatycznego Aktywności: Określenie udziałowców projektu Pozyskiwanie wymagań Walidacja wymagań Produkt: Specyfikacja Wymagań Systemowych Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Analiza systemowa Cel: Osiągnięcie właściwego poziomu zrozumienia pomiędzy zespołem projektowym a klientem odnośnie tego co ma system robić Aktywności: Analizowanie wymagań systemowych Modelowanie wymaganego systemu Prototypowanie systemu Produkt: Złożony model systemu w dziedzinie problemu Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Aspekty analizy Aspekt statyczny Analiza struktury systemu: elementów składowych (klas, obiektów), ich właściwości i relacji między nimi Aspekt funkcjonalny Analiza funkcjonalności systemu: funkcji udostępnianych przez system dla użytkowników lub innych systemów Aspekt behawioralny Analiza zachowania systemu i jego elementów składowych: ich reakcji na zdarzenia pochodzące od użytkowników lub innych systemów Aspekt dynamiczny Analiza relacji w czasie i zmian czasowych zachodzących w systemie i pomiędzy systemem a jego użytkownikami lub innymi systemami Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Modele analityczne Model klas i obiektów (a.statyczny) Model przypadków użycia (a.funkcjonalny) Model kolaboracji (a.funkcjonalny) Model przepływu danych (a.funkcjonalny) Model czasowy (a.dynamiczny) Model przejść stanów (a.behawioralny) Model aktywności (a.funkcjonalny, behawioralny, dynamiczny) Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Cele projektowania Projektowanie systemowe Określenie zgrubnej struktury systemu dla zrozumienia jak system ma być zrealizowany Projektowanie szczegółowe Określenie szczegółowej struktury systemu dla ułatwienia poprawnej implementacji projektu Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Aspekty projektowania Projektowanie w dziedzinie problemu Odwzorowanie modelu analitycznego w zbiór klas, obiektów, ich właściwości, relacji i funkcjonalności możliwych do zrealizowania w systemie informatycznym Projektowanie interfejsu użytkownika Zaprojektowanie klas, obiektów, ich właściwości, relacji i funkcjonalności niezbędnych do komunikacji pomiędzy systemem informatycznym a jego użytkownikami Projektowanie struktury danych Zaprojektowanie klas, obiektów, ich właściwości, relacji i funkcjonalności niezbędnych do przechowywania danych przez system Projektowanie architektury systemu Określenie elementów składowych systemu tworzących jego fizyczną strukturę Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Produkty projektowania Projekt architektury systemu Projekt interfejsu użytkownika Projekt struktury danych Projekt struktury klas Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania Literatura Pressman R.S., Software engineering. A practitioner’s approach, McGraw-Hill, International Edition, 1992 Dokumentacja i Jakość Oprogramowania Projektowanie w cyklu życia oprogramowania