STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
LEKTORATY.
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
KURSY I EGZAMINY JĘZYKOWE W PWSZ
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Język francuski na świecie
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych 8. Konferencja z cyklu - dobre praktyki w zapewnianiu jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim (2015)

PLAN PREZENTACJI Raport(y) Studenckie a kształcenie językowe Spotkanie w połowie drogi (między tradycją a nowoczesnością) Twarzoksiążkowe badanie oferty lektoratów 7 refleksyjnych punktów

CO TO JEST RAPORT STUDENCKI?  Projekt realizowany od 2002 r. przez Samorząd Studentów UW (przerwa )  Ma na celu prezentację dobrych i tych gorszych aspektów studiowania na naszej uczelni  W ramach raportu podejmowane są kwestie dotyczące m.in. spraw socjalno-bytowych, dydaktycznych, informacyjno-technicznych, mobilności studentów, aktów prawnych  Przeprowadzane są badania ilościowe i jakościowe

Raport(y) Studenckie a kształcenie językowe

przyczynków na podstawie Raportów Studenckich 8.

1. „Miarą naszej edukacji będzie stopień znajomości języków obcych przez młode, z założenia najbardziej dynamiczne pokolenie (dzisiejszych studentów).” Na podstawie: Raport Studencki 2002

2. „Studenci jako przyczynę swoich niepowodzeń na egzaminach certyfikacyjnych podają przede wszystkim niewłaściwie przygotowanie do egzaminu na lektoratach.” „Utworzenie kursów o programie nakierowanym na przygotowanie do egzaminów” Na podstawie: Raport Studencki 2009

3. „Liczba 240 godzin przeznaczonych na lektoraty jest zdecydowanie za mała. Ważne jest zwrócenie uwagi na liczebność grup zajęciowych i jakość zajęć, a także na wyprofilowanie kursów pod kątem kierunków studiów.” Na podstawie: Raport Studencki 2012

4. SŁABSZE STRONY ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Błędy językowe prowadzących Na podstawie: Raport Studencki 2013 Zbyt duży nacisk na gramatykę Fonetyka Monotonna forma Mała aktywność studentów Dostosowanie terminu zaliczenia do planu Mała ilość słownictwa Akcent Zbyt duża ilość tekstów/lektur Wymóg wkuwania na pamięć

5. MOCNE STRONY ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Osoba prowadzącego Na podstawie: Raport Studencki 2013 Dużo konwersacji Atmosfera na zajęciach Interesujące tematy Małe grupy zajęciowe Efektywność Praktyczne wykorzystanie języka Przygotowanie merytoryczne prowadzącego Określony cel Możliwość poznania ludzi z innych krajów

6. „Należało by zdecydowanie popracować nad komunikacją podczas zajęć i zaktywizować studentów, którzy boją się wypowiedzieć. Nie należy kłaść tak dużego nacisku na gramatykę i fonetykę, a na praktyczną umiejętność wykorzystania języka.” Na podstawie: Raport Studencki 2013

7. „Studenci są przekonani, że rynek pracy, na którym przyjdzie im już niedługo funkcjonować, wymaga znajomości języków obcych i ich znajomość może pomóc w rozpoczęciu i rozwijaniu kariery zawodowej. ” Na podstawie: Raport Studencki 2014

8. „Większość respondentów uważa, że liczba żetonów jest niewystarczająca. Studenci chcą się uczyć więcej niż jednego języka i opanowywać wyższy poziom języka, którego naukę już rozpoczęli” Na podstawie: Raport Studencki 2014

Spotkanie w połowie drogi (między tradycją a nowoczesnością) Rycina:

Face-to-FaceE-learning Nowe technologie Efektywne techniki uczenia się Różnorodność zadań

Twarzoksiążkowe badanie oferty lektoratów

NA CO UWAGĘ ZWRACAJĄ STUDENCI? 1.Kogo polecacie na poziomie językowym A/B/C? 2.Opinie o prowadzących zajęcia 3.Charakterystyka zajęć (użycie języka polskiego/akcent/warunki zaliczenia/warunek obecności/”lajtowość” vs. czegoś się nauczyć/ podejście indywidualne a grupowe/ 4.Zróżnicowany poziom językowy uczestników zajęć 5.Kurs przygotowujący do egzaminu B2

7 refleksyjnych punktów

7 REFLEKSYJNYCH PUNKTÓW 1.Jak dostosować program zajęć do dużych/małych grup? 2.Jak dostosować program zajęć do spotkań (w sali) i zadań na platformie e-learningowej? 3.Jak (czy) dostosować program do egzaminów certyfikacyjnych? 4.Jak powinna wyglądać nauka języka w kontekście wymagań rynku pracy? 5.Jak zadbać o efektywność zajęć przy określonej liczbie godzin? 6.Jak dostosować proporcję poszczególnych składowych zajęć (czytanie, pisanie, słownictwo, gramatyka, konwersacje) do zróżnicowanego poziomu grupy? 7.Jakie stosować techniki nauczania i jak wykorzystywać technologię w celu osiągnięcia maksymalnych efektów?

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego