PR i komunikacja w organizacjach pozarządowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Aktywni obywatele.
STUDIA WSCHODNIE.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Praktyki zagraniczne IAESTE
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Przyjaźń „Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, gdy nasze skrzydła zapomniały jak latać”
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
AUTOPREZENTACJA.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
NA TLE PUBLIC RELATIONS
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Uczyłem się na lekcjach
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Zdjęcia ze stron:
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Kierunki promocji ZHP Adam Piwek Do kogo - jaki przekaz?
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Autoprezentacja.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Umiejętność obserwacji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
TECHNIK HANDLOWIEC.
Jakie zdarzenia wywarły na inwestorze największy wpływ przy podjęciu decyzji inwestycyjnej (w skali 1-5) Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Udany jednostrzALł. Jaki rodzaj jednostrzału? Dla stałej drużyny bohaterów, jako przerywnik w kampanii. Zupełnie oddzielna historia, bądź dziejąca się.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
10 Najnowszych Trendów Public Relations
10 października Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
DZIAŁANIA MARKETINGOWE PO WPROWADZENIU APLIKACJI PE-IMP
Wolontariusz roku.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

PR i komunikacja w organizacjach pozarządowych Sylwia Szparkowska Fundacja Polityki Rozwojowej www.fpr.org.pl Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г

Czym jest PR? Z angielskiego: public relations czyli w praktyce: To budowanie pozytywnego wizerunku własnej organizacji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г

PR dzieli się na: zewnętrzny – czyli wpływanie na to, jak nas postrzegają inni wewnętrzny – jak postrzegają nas członkowie naszej własnej instytucji PR wewnętrzny i PR zewnętrzny muszą być spójne Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г

Dlaczego rozmawiamy o PR? Bo chcemy wzmocnić nasz wpływ na decyzje ludzi Dlatego, że PR jest najtańszą formą wpływania na opinię innych o organizacji pozarządowej Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 4

Dlaczego rozmawiamy o PR? Dlatego, że modnie jest mówić, że wszystko dziś jest fantasmagorią, pozorem, złudzeniem i chcemy umieć to złudzenie stwarzać (fałsz!) Dlatego, że nie warto tracić punktów tylko dlatego, że nie umiemy dobrze zaprezentować siebie, albo swojej organizacji / instytucji (to już bardziej prawda) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 5

Dlaczego rozmawiamy o PR? Dlatego, że podejście PR-owskie do własnych działań ułatwia zarządzanie instytucją i ułatwia nam osiąganie własnych celów na zewnątrz Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 6

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Musimy: znaleźć swoje mocne strony unikać wpadek: promowania cech, które są w oczywisty sposób mało wiarygodne i przede wszystkim: pamiętać, że OKAZJĄ DO AUTOPROMOCJI JEST NASZA PRACA / KONKRETNE WYDARZENIE Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 7

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Czyli: żeby promować się musimy po prostu coś robić i starać się z tą informacją atrakcyjnie wyjść na zewnątrz. Komunikacja odbywa się na dwóch poziomach: publicznym i prywatnym (przykłady?) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 8

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Zasada 1. Każdy przekaz prywatny ma mniejszy zasięg, ale większą siłę niż każdy przekaz publiczny Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 9

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Wyjątkiem od Zasady 1 są tzw. media społecznościowe / nowe media Wrażenie osobistego kontaktu, przy dużym zasięgu: facebook, w kontakcie.ru, twitter, akcje mailingowe Youtube, portale informacyjne, blogi – działają tak, jak tradycyjne media przy bardzo niskich nakładach finansowych Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 10

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Metody: pokazywanie swoich działań w kontekście społecznym / ekonomicznym / kulturalnym. Pokazujemy, że to, co robimy jest częścią szerszego zjawiska – musimy mieć wiedzę o tym zjawisku i podpierać się nią. W takim podejściu informacja o nas jest ciekawa dla odbiorcy, bo jest ilustracją pewnego typowego zjawiska – dowodem na szerszą tendencję społeczną. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 11

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Przykład metody 1: uogólnianie Jeśli na Białorusi powstaje piekarnia na wsi mówimy: na Białorusi albo w naszym regionie / na terenach cennych przyrodniczo / rozwija się przedsiębiorczość wiejska. Powstała już kuźnia artystyczna, firma naprawiająca zabytkowe dachy, a teraz tradycyjna piekarnia. Nasza piekarnia... Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 12

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? Metoda 2. Pokazywanie swojej wyjątkowości: Przykład: W naszym regionie powstała pierwsza w kraju prywatna piekarnia. To pierwsza piekarnia wykorzystująca pracę osób niepełnosprawnych. Pierwsza na terenach wiejskich. Jedna z nielicznych utrzymujących się bez dotacji. (takich przedsiębiorstw na wsi jest zaledwie kilka: firma budująca piece, kuźnia artystyczna). Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 13

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? W praktyce, kiedy chcecie włączyć się w jakiś międzynarodowy projekt, ale też uzyskać jakąś pomoc u siebie warto po te techniki sięgać. Jestem wyjątkowy, więc za moim przykładem będą szli inni podejmując jakieś pozytywne / wartościowe społecznie działania (Metoda 2) Moje działania są ściśle związane z potrzebami społecznymi / wynikają z potrzeb społecznych – zatem jest szansa, że rzeczywiście za nimi pójdą inni. (Metoda 1) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 14

Jak budujemy swój pozytywny wizerunek? W naszym kręgu kulturowym te dwa podejścia łączy i wzmacnia jeszcze jeden przekaz: informacja, że TAK SIĘ ROBI ZA GRANICĄ (film: PFRON – polub nas) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 15

Podstawowe zasady komunikacji Podstawową zasadą która rządzi współczesną komunikacją jest to, że sprawy WAŻNE są zastępowane przez sprawy CIEKAWE. To nie jest jednak jednoznaczne ciekawe jest to, co jest wyjątkowe / rzadkie / straszne / niepokojące albo bliskie i znane – takie, które mnie bezpośrednio dotyczy. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 16

Podstawowe zasady komunikacji Wzmacnia perswazyjność przekazu także zindywidualizowanie narracji – konkretne dziecko czeka na Twoją pomoc Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 17

Podstawowe zasady komunikacji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 18

Podstawowe zasady komunikacji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 19

Podstawowe zasady komunikacji Najprostszym zabiegiem perswazyjnym jest odwołanie się do emocji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 20

Podstawowe zasady komunikacji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 21

Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 22

Podstawowe zasady komunikacji Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 23

Podstawowe zasady komunikacji Nie będziemy pokazywać reklam antytytoniowych które odwołują się do obrzydzenia Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 24

Podstawowe zasady komunikacji Bardzo często, jeśli chcemy osiągnąć swój cel / przekonać kogoś do czegoś musimy właśnie odwołać się do jego EMOCJI albo też do WARTOŚCI które wyznaje. (pułapka emocjonalności) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 25

Podstawowe zasady komunikacji W takim wypadku metodą wzmacniającą siłę naszej informacji jest też odwołanie się do autorytetów, badań, statystyk. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 26

Podstawowe zasady komunikacji Najlepiej oba te podejścia łączyć: emocjonalne i racjonalne podobnie jak ogólne i zindywidualizowane [film 1: dziecko] (zasada bliskości) Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 27

Podstawowe zasady komunikacji Film 2: indywidualizacja. Kampania „Pełnosprawni w pracy” Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 28

Podstawowe zasady komunikacji Pułapka: Wiktor, twarz kampanii "Pełnosprawni w pracy", tak naprawdę wcale nie jeździ na wózku. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tłumaczy, że zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i pracuje on wydajniej. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 29

Podstawowe zasady komunikacji Pułapka 2: Szum informacyjny Zmęczenie ludzi skrajnie sprofesjonalizowanym, skrajnie emocjonalnym przekazem Dwa spoty wyborcze, które pokazują, że nawet jeśli komuś jakaś jego własna akcja nie wyjdzie, ale jest osobista i oryginalna, może zupełnie niespodziewanie zrobić furorę Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 30

Podstawowe zasady komunikacji Spot wyborczy: Beata Bublewicz - 771 wyświetleń Ryszard Listwan – 12 tysięcy wyświetleń Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 31

Podstawowe zasady komunikacji Pułapka: Wiktor, twarz kampanii "Pełnosprawni w pracy", tak naprawdę wcale nie jeździ na wózku. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tłumaczy, że zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i pracuje on wydajniej. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 32

Podstawowe zasady komunikacji Pułapka: Wiktor, twarz kampanii "Pełnosprawni w pracy", tak naprawdę wcale nie jeździ na wózku. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tłumaczy, że zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i pracuje on wydajniej. Ffff Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2009 r. Совместное финансирование этого проекта осуществляется в рамках программы польской помощи для заграницы Министерства иностранных дел Республики Польша в 2009 г 33