SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015
WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU
WYCIECZKA DO SALI SESYJNEJ RADY MIASTA
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY PODCZAS RADOSNEJ PARADY NIEPODLEGŁOŚCI
KIERMASZ CIAST - DZIEŃ PATRONKI
ZŁOTÓWKA DLA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
JARMARK BOŻONARODZENIOWY
JEM WARZYWA I OWOCE
INNE DZIAŁANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Liga Klas – wygrała klasa Vc „Mistrz frekwencji „ - Wiktoria Marek Przeprowadzenie ankiety „Czy czujesz się bezpiecznie w szkole” Organizacja dyskoteki z okazji Dnia chłopaka” Współpraca z Rzecznikiem Praw Ucznia Dbałość o gablotę Samorządu Uczniowskiego Pomoc w organizacji balu karnawałowego Dziękujemy za współpracę Anna Grabowska i Barbara Jopek
WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY Wprowadzenie szkolnego "Nobla " w różnych dziedzinach nauki dla uczniów - zorganizowanie gali i przyznawanie Nobli, promowanie w ten sposób różnych dziedzin nauki, wyłanianie najlepszych uczniów z danej dziedziny wiedzy, promowanie szkoły jako placówki, w której rozwija się wiele talentów. Zwiększyć ilość współzawodnictwa sportowego pomiędzy klasami na każdym z poziomów. Jak również zabaw sportowych pomiędzy nauczycielami a uczniami. Takie działania, zabawy mają bardzo dobry wpływ na relacje międzyludzkie, sprawiają, że szkoła jest miejscem nie tylko nauki ale i wspólnej zabawy, uczniowie mogą w ten sposób bardziej integrować się między sobą jak i swoimi nauczycielami. Poprzez takie zabawy pokazujemy, że sport to świetny sposób na spędzanie czasu, promujemy w ten zdrowy tryb życia.
WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY W dalszym ciągu angażowanie naszych uczniów do działalności charytatywnej, która rozwija wrażliwość, i chęć niesienia pomocy innym. Należy włączać większą ilości dzieci integracyjnych w działania Samorządu Uczniowskiego. U uczniów objętych integracja bardzo częsta jest niska samoocena, poprzez różnego rodzaju niepełnosprawności, poprzez włączenie do różnych aktywności obserwujemy istotne zmiany w rozwoju emocjonalnym - wzrost poczucia własnej wartości, samooceny, pewności siebie. Ich dotychczasowa postawa wycofująca ustępuje potrzebie nawiązywania kontaktów, także z pełnosprawnymi rówieśnikami. To mobilizuje do rozbudzania ambicji i naśladowania pozytywnych wzorców. Uczniowie stają się bardziej komunikatywni i samodzielni. Czują się dowartościowani, gdy np. okazują się sprawniejsi fizycznie w rywalizacji sportowej, czy artystycznej. Dzieci zdrowe przede wszystkim uczą się traktowania odmienności jako czegoś naturalnego, niewzbudzającego sensacji czy zażenowania; ponadto tolerancji, opiekuńczości, solidarności, troskliwości, umiejętności współżycia z innymi.
WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY Samorząd Uczniowski włączy się w organizację zajęć dla odwiedzających naszą szkołę przedszkoli, zaangażuje się w przygotowanie upominków, dyplomów. Uczniowie pomogą nauczycielom organizującym zajęcia w przygotowaniach., dzięki temu też włączyć się w promowanie naszej szkoły Zachęcić rodziców do większej współpracy z Samorządem, nie tylko wsparcie finansowe,ale zaangażowanie w działalność SU, wspólna organizacja "Loterii fantowej ". Będzie to miało wpływ na relacje między uczniami a rodzicami, da poczucie wspólnoty, wspólnego działania. Rodzice będą mieli poczucie, że są pomocą i wsparciem dla dzieci, będzie to okazja do zrobienia czegoś wspólnie również w szkole. Dziękujemy za współpracę Anna Grabowska i Barbara Jopek