Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

o specjalnych potrzebach edukacyjnych na zajęciach biologii
ocenianie, które pomaga się uczyć
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jak oceniać, by wspierać rozwój ucznia
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
Ocenianie pracy uczniów na lekcjach języka polskiego
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Jak motywować uczniów do nauki?
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
Ocenianie kształtujące
ocenianie, które pomaga się uczyć
ocenianie, które pomaga się uczyć
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Ocenianie kształtujące - ocenianie, które pomaga się uczyć
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Ocenianie Kształtujące
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
„Sześcioletni uczeń – motywacja do działania”
10 LAT Z OK SZKOŁA UCZĄCA SIĘ 10 LAT PO PIERWSZEJ EDYCJI KURSU INTERNETOWEGO Z OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO BADANIE JAKOŚCIOWE PRZEPROWADZONE WŚRÓD UCZESTNIKÓW.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
Ocenianie kształtujące - ocenianie, które pomaga się uczyć
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie kształtujące - ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie Kształtujące
Jakie zmiany reforma przynosi w zakresie oceniania bieżącego?
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE Sposobem indywidualizacji procesu kształcenia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kurs - OK zeszyt.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ocenianie Kształtujące
EDUKACJA I KLASA OCENA WSPIERAJĄCA - cele, kryteria
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Iwona Tarnawa-Januszek Zielona Góra, 24 listopada 2017 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Kurs – OK zeszyt.
Ocenianie kształtujące
Zapis prezentacji:

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego Cele: uświadomienie uczestnikom tego, czym jest ocenianie szkolne i komu służy, przedstawianie założeń oceniania kształtującego, zapoznanie z elementami oceniania kształtującego, praktyczne zastosowanie OK na lekcjach. Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Atmosfera sprzyjająca uczeniu się Co motywuje uczniów do nauki: rywalizacja czy docenianie ich wysiłku? Czy zła ocena powoduje, że uczniowie zaczynają się uczyć? Jaka jest rola nauczyciela w budowaniu atmosfery pracy w klasie? Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Cele lekcji, czyli po co ja tego uczę moich uczniów Po co ja uczę tego moich uczniów? Do czego przyda im się ta wiedza? Jak wykorzystają ją w przyszłości? Co będą umieć po mojej lekcji? Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Nacobezu, czyli na co będę zwracał uwagę Uczeń: Czuje się bezpieczny, nauczyciel nie zaskoczy go dodatkowym kryterium oceny; Stara się zwracać uwagę na to, co będzie oceniane; Wie, co powinno znaleźć się w pracy/sprawdzianie; Jest zainteresowany komentarzem nauczyciela. Nauczyciel: Zastanawia się i analizuje sens zadań zadawanych uczniom na sprawdzianach; Dostosowuje zadania na sprawdzianie do podanego wcześniej nacobezu; W czasie sprawdzania prac uczniowskich skupia się tylko na tym, co zapowiadał; Ma mniej skarg uczniów i rodziców dotyczących oceny pracy. Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Praca z rodzicami, czyli szukamy sprzymierzeńców Czego się dzisiaj nauczyłeś? Liczba ocen nie świadczy o wiedzy i umiejętnościach uczniów! Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Pytania kluczowe, czyli pobudzamy twórcze myślenie Pokazują uczniom szerszą perspektywę zagadnienia; Są ściśle związane z celami lekcji; Dotyczą głównej problematyki lekcji; Mają spowodować zainteresowanie ucznia tematem. Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Technika zadawania pytań, czyli jak pytać uczniów W jaki sposób zadawać uczniom pytania? Jak długo czekać na odpowiedź? Którego z uczniów prosić o odpowiedź? Jak wykorzystać błędne odpowiedzi? Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Informacja zwrotna, czyli nasze postępy Dobra informacja zwrotna zawiera: + + wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia Δ wskazówki, w jaki sposób uczeń powinien poprawić pracę ↑ wskazówki, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Ocena koleżeńska, czyli bez rywalizacji Czy uczniowie mogą się wzajemnie uczyć? Jak uczyć oceny koleżeńskiej? Czy uczniowie mogą uczyć się od siebie nawzajem? Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Elementy oceniania kształtującego Samoocena uczniowska, czyli umiem się uczyć Techniki samooceny: Świateł drogowych Zdań podsumowujących TAK-NIE Wiem, czego chciałbym się dowiedzieć, nauczyłem się (WCN) Oceniania trudności Małych kroków Kosz i walizka Test samokontroli Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Zdania podsumowujące Dziś nauczyłem/łam się ……… Zrozumiałam/łem, że …………… Przypomniałem/łam sobie, że ……… Zaskoczyło mnie, że ………………… Dziś osiągnęłam/nąłem założony cel, gdyż …………… Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.

Dziękujemy za uwagę! Małgorzata Roszak, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mroszak@zcdn.edu.pl 27.11.2012r.