Etykieta Etykieta to formy zachowania lub specjalna forma ceremonialnego zachowania. - Powszechnie przyjęte zasady właściwego zachowania Ceremonialny sposób.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Savoir-vivre pracownika biurowego
Advertisements

Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
„Chodzi o to, by człowiek robił ochoczo to, co robić musi;
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
współczesna dyplomacja
Jak uniknąć większości gaf
Wykonał : Jakub Świątkowski
ZASADY FLAGOWANIA.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
im. Kornela Makuszyńskiego
Efektywne gospodarowanie czasem
Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Nie dłub w nosie, gdy jesz.
Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Prezentacja projektu „OBYCIE UMILA ŻYCIE”
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Temat: Pojęcie źródła prawa
Zasady savoir vivre.
Savoire Vivre Dla młodzieży Wiktoria Czech kl.6c.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
Nauczanie wartości SZACUNEK
Savoir – vivre na co dzień
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Czasem się zastanawiam
Savoir vivre.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Nauka kultury osobistej
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Specjalnie dla Ciebie Kochanie :*
Samorząd Uczniowski.
Temat: Samorząd wojewódzki.
KULTURA ZACHOWANIA I SŁOWA
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
a k s d f nz.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Przestrzeń i dystans interakcji
Mowa ciała a „zachowanie terytorialne”
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Czym jest etykieta? - jest to zachowanie ukierunkowane na okazywanie szacunku ludziom. By okazać komuś szacunek, należy stworzyć swoistą hierarchię dostojności.
Wiem, jak się należy zachować
Zygmunt Korzeniewski, DODN
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Protokół dyplomatyczny Ceremoniał i etykieta
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
ZASADY ETYKIETY TOWARZYSKIEJ BUZANA (ZETB)
1.Zależność między organem danej jednostki samorządu terytorialnego. 2.Odwołanie a rozwiązanie organu stanowiącego i kontrolnego jednostki samorządu terytorialnego.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Gdzie co jest? Cz. II.
Środki nadzorcze i środki o charakterze nadzorczym Ad personam w administracji publicznej środki nadzorcze ad meritum w administracji publicznej.
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
PRZYJĘCIE URODZINOWE SAVOIR-VIVRE
czyli zasady dobrego zachowania
Gdzie co jest? Cz. II.
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Etykieta Etykieta to formy zachowania lub specjalna forma ceremonialnego zachowania. - Powszechnie przyjęte zasady właściwego zachowania Ceremonialny sposób zachowania, ubierania się, podlegający ustalonemu porządkowi szczególnych uroczystości Międzynarodowy język kurtuazji

Ceremoniał To całokształt zasad życia towarzyskiego w ściśle określonym miejscu. Kodeks Konwencja Element savoir – vivre Protokół

Bez tych powściągliwości to istna katorga Edward Pietkiewicz, umiejętność wykorzystania: Tonu Miny Sarkazmu Ironii Przytyku Bez tych powściągliwości to istna katorga

Złota zasada Huston Smith Odwzajemnij się za wszystko co inni robią dla Ciebie.

Maniery Wzorce zachowań będące wskazówką dla innych osób czy można oczekiwać od jednostki właściwego i uczciwego postępowania w trackie prowadzenia wspólnych interesów.

Dlaczego dobre obyczaje kluczem do sukcesu ? Miła i przyjazna atmosfera w pracy Pozytywna ocena Ciebie i firmy Jak Cię widzą tak Cię piszą Uprzejmość to grzeczność, to podtrzymanie pozytywnych relacji w pracy i życiu prywatnym Stwarza warunki do aktywnego i efektywnego działania Pomaga identyfikować się z grupą Uprzejmość i szacunek to profesjonalizm

Etykieta profesjonalna To umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania w stosunku do innych ludzi, wtedy, gdy kontaktujemy się z nimi na płaszczyźnie zawodowej.

Etykieta profesjonalna O miejscu w hierarchii decyduje nie wiek i płeć (jak w etykiecie towarzyskiej) lecz pozycja zawodowa i zajmowane stanowisko.

Po co przestrzegać dobrych manier? Aby współpracować skutecznie i korzystnie; Aby nawiązywać i podtrzymywać długotrwałe, udane kontakty; Aby wspomagać swój własny rozwój i zwiększać ukryte w sobie możliwości awansu i kariery.

Złote zasady dobrych manier w biznesie I (ang. Integrity – prawość) M (ang. Manners – zachowanie, maniery) P (ang. Personality – osobowość) A (ang. Appearance – powierzchowność) C (ang. Consideration – wzgląd na innych) T (ang. Tact – takt)

Dobre maniery obowiązują przy: Spotkaniach z innymi ludźmi. Zebraniach. Spotkaniach z obcokrajowcami. Rozmowie wstępnej. Etykiecie rozmów telefonicznych. Etykiecie słowa pisanego. Korespondencji służbowej. Notatkach służbowych. Poczcie elektronicznej.

PRECEDENCJA ZASADY-HONORY Tzw. honor przyznaje się za to, że ktoś jest: gospodarzem, gościem honorowym, gościem, cudzoziemcem, osobą publiczną, wyższy tytułem, wyższy stanowiskiem, starszy, kobietą. matką - moja matka jest dla mnie zawsze najważniejsza. Ważniejsze jest również: małżeństwo w przeciwieństwie do osoby pojedynczej (przy przedstawianiu); obecni w przeciwstawieniu do wchodzących (przy powitaniu i przedstawianiu).

Tytuły naukowe i szlacheckie w precedcencji Tytuły naukowe są ważniejsze niż tytuły arystokratyczne. Jeżeli zatem mamy hrabiego, który ma tytuł naukowy doktora i kogoś, kto nie posiada żadnych tytułów szlacheckich, ale jest profesorem, ten który jest profesorem jest ważniejszy.

PRECEDENCJA – PRZY STOLE Co to jest zasada alternacji? Zasada alternacji ma dwie części.   Część podstawowa brzmi: kobiety i mężczyzn należy sadzać przy stole naprzemiennie. Uzupełnieniem tej zasady jest zasada głosząca, że kobieta nigdy nie może siedzieć obok kobiety, a mężczyzna nie powinien siedzieć obok mężczyzny. Część druga zasady alternacji mówi o tym, że tubylców i cudzoziemców należy sadzać naprzemiennie. Dokonując ego nie można jednak złamać części pierwszej zasady alternacji. Zasada ta obowiązuje w dyplomacji, etykiecie biznesu i etykiecie towarzyskiej w Europie i krajach anglosaskich (USA, Australia, Kanada, itd.) oraz wszędzie tam, gdzie przyjmuje się etykietę europejska.

PRECEDENCJA - POWITANIE W jakich miejscach nie wypada się witać? Kościół Przez próg Toaleta Przez stół

Kolejność zajmowania miejsc w samochodzie Najważniejsze miejsce jest obok kierowcy – właściciela samochodu. Drugie co do ważności jest miejsce za pasażerem. Trzecie co do ważności jest miejsce za kierowcą. Czwarte co do ważności jest środkowe miejsce z tyłu.

W windzie Windę opuszczają jako pierwsi zawsze ci, którzy stoją bliżej drzwi. Dalszą kolejność wyznacza tu tylko odległość od drzwi windy. Wchodząc do windy przepuszczamy przede wszystkim te osoby, co do których wiemy, że jadą najdalej (najwyżej lub najniżej). Wkraczamy pierwsi do windy w sposób zdecydowany, gdy jedziemy na ostatnie piętro lub na parter. Można oczywiście przepuścić w drzwiach do windy kobietę lub starszą osobę na znak naszej kurtuazji, tego, ze pamiętamy o tej drugiej osobie, że ją szanujemy. Nie zdziwmy się jednak, gdy usłyszymy oburzone: "Ja jadę tylko jedno piętro". Przepuszczenie w drzwiach do windy jest zatem wskazane przez etykietę tylko wtedy, gdy nie wszyscy stojący na danym piętrze do tej windy się zmieszczą. Będzie to nie tylko grzeczność, ale i rycerskość.

Precedencja stanowisk administracji rządowej i samorządowej w województwie wojewoda marszałek województwa przewodniczący Sejmiku Województwa wicewojewoda prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej przewodniczący Samorządowego Kolegium Odwoławczego wiceprzewodniczący Zarządu Województwa wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa członek Zarządu Województwa radny województwa dyrektor generalny Urzędu Wojewódzkiego skarbnik województwa

Precedencja stanowisk samorządowych w powiecie starosta przewodniczący Rady Powiatu wicestarosta wiceprzewodniczący Rady Powiatu członek Zarządu Powiatu radny powiatu sekretarz powiatu skarbnik powiatu

Dziękujemy Fundacja Rozwoju Regionalnego Warmia i Mazury