Użytkowanie i doświadczenia eksploatacyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Advertisements

Aktualne problemy eksploatacyjne dotyczące stacji Łazy.
INWENTARYZACJA STACJI ROZRZĄDOWEJ TARNOWSKIE GÓRY
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi
ZSChiPS w Lublinie Zebrał w całość: K. Olszewski
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Inwentaryzacja stanu technicznego stacji rozrządowej Rybnik Towarowy
Nowe technologie na górkach rozrządowych
Krzysztof Zaręba Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
I Kongres Nauk Rolniczych ”Nauka –Praktyce” Puławy,
OCENA RYNKU CONTRACTINGU W POLSCE W OPARCIU O DOŚWIADCZENIA FIRMY
Wpływ kogeneracji na osiągane parametry emisyjności produkcji Warszawa, Październik 2007.
Efektywność Energetyczna
Zadanie Badawcze nr 3 pt.: „Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej” - realizowane w ramach.
Warunki działania PSE–Operator S.A. w latach Spotkanie z Klientami PSE SA i PSE-Operator S.A. w dniach grudnia 2004r.
1 1.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Sławomir Pasierb Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii
System, który łączy Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej -system tranzytowy Warszawa, 24 września 2013.
Budowa motoroweru.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Miło nam gościć Państwa na prezentacji realizowanej przez firmę P.P.U.H. El-Team Sp. z o.o. Zemła Łukasz.
Nie bać się mechatroniki
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
WYMIANA OLEJU.
Nowe kierunki modernizacji podziemnej eksploatacji węgla
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
Gliwice, Lipiec 2008 Plan prezentacji: 1.Ogólna teoria zarządzania. 2.Ocena efektywności stosowania OŹE u poszczególnych odbiorców dóbr i usług energetycznych.
„Windup” w układach regulacji
Zmiany w systemie komentarzy. Katarzyna Majek W Zespole Allegro od lipca 2004 Od stycznia 2006 lider jednej z sekcji Działu Bezpieczeństwo i Zasady w.
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE :. 1.Modyfikacja i rozszerzenie funkcji Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Zakup programu AUTO-CAD, programu wielostanowiskowego.
XVIII Konferencja Rynek Ciepła REC 2012, 17– Nałęczów
2. Powietrze jako czynnik roboczy.
URZĄDZENIE DO POMIARU PĘTLI ZWARCIA ZASILACZA TRAKCYJNEGO 660V
1. Układy pneumatyczne..
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
Doświadczenia OSD i OSP z wdrożenia zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach.
Zastosowanie nowoczesnych systemów transportu pyłu na przykładzie
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Zasady budowy układu hydraulicznego
Osprzęt stosowany obecnie
Automatyczna linia galwanizerska Zarządzanie procesem galwanizerskim w linii automatycznej – sterowanie i wizualizacja.
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
Sterownik zwrotnic WS90E
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. Zakopane r.
Dobór środków gaśniczych do stałych urządzeń gaśniczych w nastawniach kolejowych.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
UCIEPŁOWNIENIE MIASTA WOJKOWICE
Amortyzator.
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
Zarządzanie energią w rozproszonej strukturze WYTWARZANIA
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ W OBSZARZE EKSPLOATACJI I ROZWOJU SIECI .
Zapis prezentacji:

Użytkowanie i doświadczenia eksploatacyjne urządzeń srk w okręgu nastawni rozrządowej st. Poznań Franowo Zawiercie 15 – 16 września 2011 r.

Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce Rewitaliazacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym (na górkach rozrządowych nazwanych urządzeniami automatycznego sterowania rozrządzaniem - asr) dla st. Poznań Franowo rozpoczęła się w roku 2004 wraz z przekazaniem do próbnej eksploatacji urz. systemu automatycznej regulacji prędkości odprzęgów SARPO w torze nr 213. Kompleksowa modernizacja urządzeń asr realizowana jest od roku 2006 w oparciu o „Programu optymalizacji i rewitalizacji systemów i urządzeń automatyki sterowania rozrządzaniem na górkach rozrządowych”. Oprócz działań inwestycyjnych w roku 2010 wykonana była naprawa główna „maszynowni” M 1.

Strefa podziałowa górki rozrządowej st. Poznań Franowo

Rewitalizacji urządzeń asr w latach 2004 – 2011 podlegały: 1. System SARPO - umożliwiający sterowanie prędkością odprzęgu, zamontowany aktualnie na torach kierunkowych nr 211 – 234 (20 torów). Oparty na hamulcach punktowych, elastomerowo-gazowych typu KX-HTC – 3. Zapewniający wspólnie z innymi systemami „Prowadzenie do celu”. W 2009 roku został zabudowany i uruchomiony Zintegrowany System Systemu Sterowania i Kontroli TENSAR wraz z Zespołem Wizualizacyjno – Operatorskim (ZWO) oraz Zespołem Rejestratora (ZRJ). Ten system zastąpił dotychczasowy system SNZ-3. Przeznaczony jest do sterowania strefą podziałową (zwrotnice, górne hamulce szczękowe) w procesie rozrządzania w trybie auto tj. układanie dróg przebiegu zgodnie z kartą rozrządową R-11, zadawanie prędkości dla górnej pozycji hamowania opartej na hamulcach szczękowych ETH – proces realizowany za pomocą systemu MSH (zadawanie prędkości realizowane jest w oparciu o informacje o typie odprzęgu) System SHN-1 zabudowany w budynku „maszynowni” M1. Układ hydrauliczny wypełniony olejem biodegradowalnym Panolin.

W roku 2011 nastąpi remont kapitalny hamulca kierunkowego H 3 dla torów kierunkowych trzeciej wiązki 231 – 238 (częściowo wyposażonych w system SARPO). Zakończenie realizacji – październik 2011r. Ponadto w roku 2010 uruchomiony został system informatyczny BAZKART, który zastąpił wcześniej eksploatowany system SKPS.

Rzeczywista wydajność górki rozrządowej : Lipiec 2011r. – ilość wagonów max. 819, średnia 610. 2. Sierpień 2011r. – ilość wagonów max. 771, średnia 560.

Hamulec punktowy Hamulec punktowy w pozycji „Hamuj” w pozycji „Luzuj”

Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce W torach nr 235 – 238 oraz kolejnych nr 241 – 248 pracuje system MSH, który proces hamowania realizuje za pomocą hamulców torowych szczękowych ETH oraz pomiar wolnej długości SKT-1 (system SARPO też nim współpracuje – system SKT – 1, nie podlega kasacji bądź modernizacji).

Hamulec torowy ETH 10 zabudowany w torze kierunkowym

Wady hamulców punktowych SARPO w latach 2004 – 2006 (badania eksploatacyjne prototypu): 1. Korozja elementów hamujących. 2. Odkształcenia sworznia w zespole sterująco-blokującym. 3. Odkształcenia hamulców zamontowanych na łuku toru. 4. Odkształcenia blach (osłon, obudowa). 5. Nieszczelności pneumatyki. 6. Wypadanie tłoka z obudowy. W konsekwencji nastąpiła wymiana wadliwych hamulców.

System TENSAR Zintegrowany system nadrzędny przeznaczony do sterowania strefą podziałową (zwrotnice, górne hamulce szczękowe) w procesie rozrządzania w trybie auto tj. układanie dróg przebiegu zgodnie z kartą rozrządową, zadawanie prędkości dla górnej pozycji hamowania opartej na hamulcach szczękowych. Proces realizowany z udziałem systemu MSH (zadawanie prędkości) i SNZ 2 ponadto TENSAR zadaje prędkość spychania składu na szczycie górki rozrządowej (sterowanie tarczą Tr). W przypadku zaistnienia potencjalnej niebezpiecznej sytuacji system TENSAR koryguje prędkość wyjścia z hamulce odstępowego lub zmienia drogi przebiegu dla odprzęgu (niska prędkość odprzęgu w strefie podziałowej lub jego zatrzymanie z powodu np. nieodhamowania odprzęgu., duże opory toczenia) i w konsekwencji wystawia na Tr odpowiedni sygnał.

Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce Podstawową zaletą jest możliwość ograniczenia etatów operatorów - możliwość prowadzenia rozrządzania w warunkach słabej widoczności i silnego wiatru, przy trybie automatycznym generuje funkcje bezpieczeństwa bez udziału operatora. Integralną częścią systemu TENSAR jest CUiD (Centrum Utrzymania i Diagnostyki), które umożliwia wczesne wykrywanie usterek. CUiD obejmuje także inne systemy asr. 5. W latach 2009 - 2010 wdrożono poprawki w oprogramowaniu systemu TENSAR (na podstawie ustaleń Instytutu Kolejnictwa, Producenta i Użytkownika) dotyczyły one funkcji sterowania i diagnostycznych. Podczas eksploatacji system TENSAR nie wygenerował sytuacji niebezpiecznej.

System napędów hamulców torowych SHN-1 : Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce System napędów hamulców torowych SHN-1 : Przez cały okres eksploatacji (28.08.2010r. – 15.09.2011r.) pracuje poprawnie. Olej Panolin zachowuje swoje właściwości do temperatury -30˚C (Boxol w okresie zimowym wymagał temperatury +35 do +50˚C) obecnie czas pracy grzałek zredukowano do 80h na rok. Brak zużycia energii elektrycznej na podgrzewanie oleju (w okresie zimowym), zysk energetyczny to ok. 46 000 kWh. W starym systemie załączane były grzałki od października do maja w (zależności od temperatury zewnętrznej) czyli przez ok. 8 miesięcy.

Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce Olej biodegradowalny – przyjazny dla środowiska. Brak konieczności wymiany oleju (według DTR olej Boxol należało wymieniać raz na rok w ilości 2000 litrów). W dniu 11.10.2010r. gwałtowny spadek temperatury w nocy spowodował obniżenie poziomu oleju w zbiorniku ETN1 – dolano 10 litrów oleju. W ciągu roku wymieniono 7 podnośników (3 z powodu wygięcia przez lód w przestrzeni pod podnośnikiem) w poprzednim analogicznym okresie wymieniono 71 podnośników na hamulcach H1 – H4. Czas usuwania usterek nie zmienił się. Procedura obsługi jest taka sama a ilość usterek znacząco zmalała.

2. Ilość usterek nie rzutuje negatywnie na pracę rozrządową stacji. Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania kolejowych stacji rozrządowych w Polsce Podsumowanie: Zastosowne nowe systemy asr na górce rozrządowej st. Poznań Franowo są podatne utrzymaniowo. Istotny wpływ na to ma system CUiD pozwalający w wielu przypadkach zapobiegać awariom i usterkom urządzeń wykonawczych. 2. Ilość usterek nie rzutuje negatywnie na pracę rozrządową stacji. 3. Należy dążyć do likwidacji „maszynowni” M2, w której zastosowany jest olej Boxol dla hamulców ETH – 10 w torach nr 235-238 i 241-248.

Dziękuję za uwagę