7. Małopolski Festiwal Smaku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
WERSJA ROBOCZA Woda i ryby jako elementy produktu turystycznego Food tourism – rola tradycyjnych produktów lokalnych w budowaniu świadomości marki regionów.
IV Zlot Gwiaździsty Miłośników Zabytkowej Motoryzacji
Festiwal Smaku to cykl festynów rodzinnych organizowanych w atrakcyjnych, turystycznych miejscowościach.
Kreacja i promocja nowej marki regionu
XXI Forum Ekonomiczne Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności
Łódź, 18 marca 2011 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń
KRAJOWA SIEĆ OBSZARÓW WIEJSKICH – PLAN DZIAŁANIA
Ryszard Solski, Sigma International
Agnieszka Nawrocka Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
Plakaty – 2007 r.. Współpraca z mediami 2006 r. – współpraca na zasadzie patronatu medialnego oraz informacje prasowe wysłane do wszystkich mediów lokalnych;
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
K rajowa S ieć O bszarów W iejskich na Dolnym Śląsku Paweł Czyszczoń Dyrektor Wydziału Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
Marek Nawara Marszałek Województwa Małopolskiego Nowa perspektywa strategiczna dla Małopolski.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem
Gmina Człopa – powierzchnia ogółem – 348,37 km 2 (24,6% powierzchni powiatu) Ludność ogółem mieszkańców; Gmina Mirosławiec zajmuje powierzchnię
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Polska Kuchnia – Polską Marką Edycja 2007
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Województwo pomorskie –
SIĘGNIJ PO UNIKATOWY PAKIET KORZYŚCI Nowa formuła konkursu – maksymalizacja korzyści dla laureata: Wybór laureatów przed targami – możliwość przeprowadzenia.
Produkty regionalne i tradycyjne
Działalność Tarnowskiego Centrum Informacji w 2006 roku oraz w I połowie 2007 roku Marcin Pałach, Tarnów
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wydział Rozwoju Przedsiębiorczości Biuro Produktu Markowego Zakończenie oceny projektów w ramach.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Pakiety partnerskie na Festiwal opolskich smaków.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Witamy w Inkubatorze Przedsiębiorczości
CHRZANOLANDIA POWIAT CHRZANOWSKI WRZESIEŃ 2006 AKADEMIA OUTPLACEMENTU FISE Międzynarodowe Centrum Partnerstwa.
Numer jeden w Polsce! Targi WIATR i WODA są największą i najstarszą imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji w Polsce, która odbywa się
MAŁOPOLSKA WIEŚ PACHNĄCA ZIOŁAMI
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
SIDE- CLUSTER liderem ekoprzedsiębiorczości Projekt finansowany z budżetu Województwa Dolnośląskiego
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
GESZKO Gesunde Schule Zdrowa szkoła Targi Projektowe
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
W wolnym czasie (1) Aktywność fizyczna Dla kibiców sportowych występy:
Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych „Dobre, bo (mało)polskie. Jakie korzyści odnoszą Polacy i Małopolanie.
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie „Malownicza Gmina”
Nagrody Suchej Beskidzkiej Samorząd Terytorialny w Suchej Beskidzkiej Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Historia programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich >> program rządowy 2008 >> rezerwa celowa z środków z budżetu państwa >> kontynuacja.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Razem dla Radomki” przyczynia się do wzrostu atrakcyjności i rozwoju gospodarczego całego obszaru poprzez aktywizację.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Warszawa, 9 kwietnia 2010 Prawo Europejskie i prawo polskie, relacje Polska–UE. Polityka zrównoważonego rozwoju.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem Oddział Wielofunkcyjnego Rozwoju Wsi i Żywności Wysokiej.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Systemy jakości żywności produktów regionalnych i tradycyjnych
Zapis prezentacji:

7. Małopolski Festiwal Smaku Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji

MAŁOPOLSKI SMAK Projekt skupiający działania związane z promocją tradycyjnych i regionalnych produktów spożywczych na terenie całej Małopolski. Logo projektu – „kwiat” złożony z 9 serów owczych, oscypków.

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Pierwszy i największy w Polsce cykl plenerowych kiermaszów produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych organizowanych w formie publicznego konkursu i plebiscytu. Małopolski Festiwal Smaku jest jednym z najważniejszych narzędzi w kreowaniu marki „Małopolski Smak” Wielkanocny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny Czerwiec Lipiec Oświęcim, Rynek Nowy Sącz, Rynek Kraków, plac Wolnica Nowy Targ, Rynek Tarnów, Rynek Miechów, Mały Rynek Wadowice, Rynek Sierpień Kraków, wielki finał, plac Wolnica Wigilijny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU KONKURS Producenci – uczestnicy kiermaszu zgłaszają do konkursu swoje wyroby. Produkty ocenia profesjonalna komisja, przyznając Grand Prix oraz II i III miejsce poszczególnych edycji.

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Konkurs Jury konkursu to znani z mediów eksperci kulinarni Kurt Scheller Theofilos Vafidis Robert Sowa Wielki finał Festiwalu prowadzi Karol Okrasa

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Wspaniała organizacja Festiwalu, atmosfera, wystawcy, którzy z roku na rok coraz tłumniej przybywają, tworzą niepowtarzalny klimat Małopolskiego Festiwalu Smaku. Takie inicjatywy, promujące regionalną kuchnie, będą miały zawsze moje poparcie. Tak długo jak będzie organizowany Małopolski Festiwal Smaku, tak długo ja będę w nim uczestniczył. Karol Okrasa Od wielu lat mieszkając w Polsce miałem okazję smakować wielu polskich specjałów, ale bogactwo polskiej kuchni poznałem podczas Małopolskiego Festiwalu Smaku, w którym uczestniczę od początku. Teofilos Vafidis Rozmaitość małopolskich produktów zdumiewa i zobowiązuje do propagowania jakże niedocenionych smakowitości tego regionu. Kurt Scheller

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Plebiscyt Zgłoszone produkty ocenia PUBLICZNOŚĆ odwiedzająca kiermasze w 4 kategoriach: Ekologiczne przysmaki, Tradycyjne Specjały Smakołyki z legendą Jak u Mamy Publiczność jest aktywnym uczestnikiem wyboru najlepszych produktów i potraw.

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Pokaz gotowania „na żywo”

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU 2005 (3 półfinały i finał) Kraków, Tarnów, Zakopane, finał w Krakowie 2006 - 2008 (5 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Zakopane, finał Kraków 2009 - 2010 (6 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów, finał Kraków 2011 (7 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Wadowice, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów,

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Liczba kiermaszów Łączna liczba wystawców Łączna liczba odwiedzających Łączna liczba głosów oddanych w plebiscycie publiczności 2005 3 46 25.000 3.800 2006 6 116 60.000 14.000 2007 156 100.000 30.000 2008 165 120.000 35.000 2009 7 130 28.000 2010 150 32.000

PRODUKTY REGIONALNE (9) Obecnie 9 małopolskich produktów jest chronionych prawem unijnym, a bryndza była pierwszym polskim produktem pochodzących właśnie z Małopolski! Bryndza podhalańska Oscypek Redykołka Suska sechlońska Kiełbasa lisiecka Obwarzanek krakowski Jabłka łąckie Chleb prądnicki Karp zatorski

PRODUKTY TRADYCYJNE (46) Lody nowotarskie Ser gazdowski Gołka (pucok, kara) Bundz / bunc Redykołka Bryndza podhalańska Żentyca Oscypek (oszczypek) Jagnięcina podhalańska Tuszka gęsi zatorskiej Kiełbasa lisiecka Karp zatorsi Charsznicka kapusta kwaszona Nasiona fasoli „Piękny Jaś” z doliny Dunajca Łukowicka śliwka suszona Suska sechlońska Jabłko z Raciechowic Jabłka łąckie Polska fasola z orzełkiem Bajgiel z Kazimierza Chleb żarnowy z Łomnej Ciasteczka wyśmienite Chleb jurajski Obwarzanek krakowski Jodłownicki kołacz z serem Chleb prądnicki Precelek krakowski Kukiełka lisiecka Kołacz jurajski Kukiełka podegrodzka Chleb męciński Sądecki miód spadziowy Małopolski miód spadziowy Żurek po krakowsku Barszcz czerwony krakowski Sułkowicka krzonówka Ziemniaki po cabańsku Śliwowica wyborna Śliwowica Łącka Jarzębiak izdebnicki Jarzębinka Balsam kapucyński Sól wielicka Syropy owocowe Pierogi łomniczańskie Moskol Karp zatorski wędzony

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku Telewizja Ogólnopolska (2009-2011) TVN “Dzień Dobry TVN” TVN 24 TVN Meteo   Regionalna (2008-2010) TVP3 – Program „Smakowanie Małopolski” Telewizje kablowe(2009-2011) Tarnów - MTV Nowy Sącz - Insat i RTK, Sądecka Telewizja Internetowa Nowy Targ – Nowotarska Telewizja Kablowa Miechów – Telewisat Prasa Regionalna Gazeta Krakowska (2005 – 2008 i 2011) Dziennik Polski (2009-2010)   Lokalna (2009-2011) Oświęcim: Przełom, Pegaz Tarnów: Temi, Ekstragalicja Nowy Sącz: Tydzień Nowosądecki, Dobry Tydzień Nowosądecki, Tygodnik Nowosądecki Nowy Targ: Tygodnik Podhalański Miechów: Wieści Miechowskie, Gazeta Miechowska, Kurier Miechowski, Głos Miechowski Radio Regionalne Radio Kraków Lokalne (2009-2011) Tarnów – RDN, ESKA Nowy Sącz – RDN Nowy Targ: Alex

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU   Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku Portale internetowe - Reklama banerowa - ONET - Portale branżowe (kulinarne) (2005 – 2011) potrawyregionalne.pll gastrona.pl papaja.pl - Portal społecznościowy: Facebook - Działania własne: mailing   - Portale miejskie (2009-2011) Oświęcim: Oświęcimskie24, Wadowickie24, Fakty Oświęcim Tarnów: Tarnowskieinfo, Intarnetakcenty Nowy Sącz: Sadeczanininfo Nowy Targ: Podhale24.pl, Goralinfo Kampania reklamowa zewnętrzna - Plakaty (półfinały, finał) - Ulotki (półfinały, finał) - Citylighty – 400 sztuk (finał) -  Kraków 200 sztuk -  Warszawa 100 sztuk -  Śląsk 100 sztuk Działania PR - Konferencja prasowa przed finałem - Media relations: mailing - Wizyty studyjne dla dziennikarzy

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Budżet Małopolskiego Festiwalu Smaku 1.065.000 zł Środki pochodzące w całości z budżetu Województwa Małopolskiego Program artystyczny w poszczególnych miastach realizowany ze środków lokalnych samorządów (około 30.000 – 50.000 zł każdy półfinał)

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Rynkowe efekty Małopolskiego Festiwalu Smaku Logo produktów tradycyjnych utworzono pod koniec 2005 r. Mogą otrzymać go wyłącznie producenci towarów z Listy Produktów Tradycyjnych. Producenci używają znaku do promocji swych wyrobów.

MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Plany na przyszłość Galeria Małopolskiego Smaku Samorząd Województwa Małopolskiego będzie nadal wspierał i rozwijał działania zmierzające do budowy silnej marki „Małopolski Smak”. Chcąc zwiększyć efekt rynkowy naszych dotychczasowych starań, kolejnym krokiem będzie zainicjowanie i pomoc w stworzeniu sieci dystrybucji produktów, znanych z kolejnych edycji Festiwalu. Oferowane w sieci produkty będzie wyróżniała wysoka jakość, co potwierdzone zostanie odpowiednim certyfikatem.

Dziękuję za uwagę www.smak.malopolska.pl