INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Szkoła dla 6-latka 6.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Szkoła Podstawowa nr 289 Warszawa ul. Broniewskiego 99a
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/15.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 31 IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W RADOMIU.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
XX Liceum Ogólnokształcące
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapraszamy Dołącz do nas !
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole

MODEL PRZEDSZKOLA

MODEL PRZEDSZKOLA Wszystkie publiczne przedszkola w Opolu są co najmniej 2-oddziałowe. Niemal we wszystkich oddziałach przedszkolnych liczebność jest wyższa od założonej. Obiekty przedszkolne nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

MODEL PRZEDSZKOLA Wszystkie przedszkola posiadają place zabaw. Sale dydaktyczne w przedszkolach są wyposażone w różnym stopniu w sprzęt multimedialny i audiowizualny. We wszystkich przedszkolach znajdują się miejsca do zajęć tematycznych.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA PRZEDSZKOLI

STANDARDY EDUKACYJNE DLA PRZEDSZKOLI Wiele przedszkoli zapewnia przepływ informacji o dzieciach na wyższy poziom kształcenia. W przedszkolach dokonuje się rozpoznawania zdolności i umiejętności. Wszystkie przedszkola organizują zajęcia wspomagające rozwój fizyczny. Wszystkie przedszkola w zróżnicowanym zakresie organizują pomoc psychologiczno – pedagogiczną. We wszystkich przedszkolach organizowana jest nauka języka obcego. W przedszkolach realizowane są własne specjalistyczne programy profilaktyczne.

MODEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ

MODEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ W szkołach podstawowych liczba uczniów wynosi od 88 do 564. Tylko w 5 szkołach oddziały liczą od 25 do 28 uczniów (PSP – 1,5,14,15,21). Szkoły podstawowe są jednozmianowe. Dla uczniów klas I – III stworzone są warunki do bezpiecznego przebywania w szkole.

MODEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ Uczniowie z więcej niż połowy szkół podstawowych mogą korzystać z doskonałego zaplecza sportowego. Szkoły podstawowe są dobrze wyposażone w sprzęt multimedialny. Każda szkoła posiada stanowiska z dostępem do INTERNETU. We wszystkich szkołach podstawowych funkcjonują biblioteki i czytelnie, wyposażone w komputery z dostępem do INTERNETU.

MODEL SZKOŁY PODSTAWOWEJ We wszystkich szkołach funkcjonują stołówki szkolne lub punkty dożywiania. Częściowo dostosowanych dla osób niepełnosprawnych jest 6 szkół podstawowych. Wszystkie obiekty szkół podstawowych spełniają wymogi bezpieczeństwa i higieny dla uczących się i pracujących w nich osób.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W szkołach podstawowych rozpoznawane są i rozwijane uzdolnienia uczniów. W każdej szkole podstawowej realizowane są działania pozwalające na dostosowanie edukacji dzieci o specyficznych potrzebach. We wszystkich szkołach podstawowych zorganizowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna. Szkoły podstawowe proponują uczniom bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. W szkołach podstawowych organizuje się zajęcia wspomagające rozwój fizyczny uczniów.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W każdej szkole realizowane są indywidualne i zbiorowe zajęcia korekcyjno – kompensacyjne i zajęcia wyrównawcze. We wszystkich szkołach podstawowych w klasach I - III prowadzona jest nauka j. angielskiego. Dla uczniów klas młodszych, którzy uczyli się już wybranego j. obcego kontynuuje się jego naukę w klasach IV-VI. Wszystkie szkoły podstawowe uczestniczą w akcji obowiązkowej nauki pływania. Dzieci we wszystkich szkołach podstawowych mają możliwość odrabiania lekcji pod opieką nauczycieli.

MODEL GIMNAZJUM

MODEL GIMNAZJUM Większość gimnazjów mieści się w ustalonym kryterium liczebności uczniów. Wszystkie gimnazja są jednozmianowe. Tylko 2 gimnazja posiadają pełnowymiarowe własne sale gimnastyczne. Wszystkie gimnazja są dostatecznie wyposażone w sprzęt multimedialny i audiowizualny, posiadają średnio po jednej pracowni komputerowej z dostępem do Internetu.

MODEL GIMNAZJUM Prawie wszystkie gimnazja posiadają biblioteki z czytelniami z dostępem do Internetu. We wszystkich gimnazjach uczniowie mogą korzystać z bufetu lub stołówki. Obiekty szkolne wszystkich gimnazjów nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych. Obiekty szkolne spełniają wymogi bezpieczeństwa osób przebywających w placówce.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA GIMNAZJÓW

STANDARDY EDUKACYJNE DLA GIMNAZJÓW Wszystkie gimnazja wprowadzają różnorodne formy pracy umożliwiające dobre przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych. Gimnazja organizują indywidualne i grupowe zajęcia dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Wszystkie gimnazja opracowały i realizują własne metody rozpoznawania uzdolnień młodzieży oraz prowadzą różne formy rozwijania tych uzdolnień. Wszystkie gimnazja organizują pomoc psychologiczno – pedagogiczną.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA GIMNAZJÓW We wszystkich gimnazjach prowadzone są zajęcia wyrównawcze. Dla uczniów, którzy w szkole podstawowej uczyli się więcej niż jednego języka obcego, gimnazja umożliwiają kontynuację nauki wybranego języka w formie dodatkowych zajęć. W gimnazjach podejmowane są działania na rzecz rozwijania przedsiębiorczości i kreatywności uczniów. Gimnazja zapewniają uczniom rozwijanie umiejętności w zakresie stosowania technologii informacyjnych.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA GIMNAZJÓW Gimnazja organizują różnorodne zajęcia przygotowujące młodzież do kontaktów międzykulturowych w ramach współpracy zagranicznej szkół. Uczniowie wszystkich gimnazjów mogą uczestniczyć w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych. Od września 2007 r. wszystkie gimnazja zatrudniają doradców zawodowych, którzy organizują zajęcia z zakresu informacji i orientacji zawodowej.

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ MODEL SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ

MODEL SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Tylko 2 zespoły szkół zawodowych liczą od 350 do 800 uczniów. W liceach ogólnokształcących liczba uczniów wynosi od 418 do 1156. Więcej niż połowa szkół ponadgimnazjalnych spełnia kryterium liczebności oddziałów. W 3 zespołach szkół zawodowych występuje dwuzmianowość. Wszystkie licea ogólnokształcące, spełniają kryterium zmianowości.

MODEL SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W zespołach zawodowych istniejące zaplecze sportowe nie jest dostateczne. Boiska sportowe w zespołach szkół zawodowych są wyposażone w odpowiedni sprzęt. Licea ogólnokształcące posiadają pełnowymiarowe sale gimnastyczne. Wszystkie szkoły ponadgimnazjalne są dobrze wyposażone w sprzęt multimedialny i audiowizualny, posiadają pracownie komputerowe z dostępem do Internetu.

MODEL SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Szkoły posiadają biblioteki z czytelniami z dostępem do Internetu. W szkołach ponadgimnazjalnych prowadzone są bufety przez podmioty zewnętrzne. Obiekty szkolne nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obiekty szkolne spełniają wymogi bezpieczeństwa.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH

STANDARDY EDUKACYJNE DLA LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH Wszystkie licea ogólnokształcące zapewniają uczniom warunki do wszechstronnego, intelektualnego rozwoju. Wszystkie szkoły zapewniają uczniom warunki do przygotowania do egzaminów zewnętrznych i kontynuacji nauki na wyższym szczeblu. Wszystkie szkoły prowadzą współpracę ze środowiskiem kulturalnym i naukowym.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH Wszystkie licea zapewniają naukę co najmniej dwóch języków obcych. Uczniowie wszystkich liceów mogą uczestniczyć w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych, organizowanych zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami. Wszystkie licea zapewniają pomoc psychologiczno – pedagogiczną. We wszystkich liceach są zatrudnieni doradcy zawodowi.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ ZAWODOWYCH

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ ZAWODOWYCH Wszystkie szkoły zapewniają warunki do przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych i kontynuacji nauki na wyższym szczeblu. Uczniowie odbywają praktyki zewnętrzne u pracodawców lub w Centrum Kształcenia Praktycznego oraz praktyki wewnętrzne w oparciu o pracownie szkolne. Większość szkół zawodowych współpracuje z CKP. We wszystkich szkołach zatrudnieni są doradcy zawodowi.

STANDARDY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ ZAWODOWYCH Wszystkie szkoły zawodowe prowadzą współpracę z wyższymi szkołami technicznymi. Planowanie kierunków kształcenia odbywa się z uwzględnieniem danych WUP i PUP oraz prognozami rozwoju zatrudnienia. Wszystkie szkoły zapewniają pomoc psychologiczno – pedagogiczną. Uczniowie wszystkich szkół zawodowych mogą uczestniczyć w różnorodnych zajęciach pozalekcyjnych organizowanych zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami.

Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola przygotował: Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola