dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Comenius Regio –
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Co dalej…..
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Pedagogika, studia II stopnia
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Dzień adaptacyjny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego
Zapis prezentacji:

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski Od misji do wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia – doświadczenia Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego – jednostka naukowo-dydaktyczna UW, istnieje w obecnej formie od 1998 roku dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski

Misja kształcenie dwuprzedmiotowych nauczycieli języków obcych doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych udział w kształceniu językowym studentów Uniwersytetu Warszawskiego udział w przygotowywaniu kadry dydaktycznej Uniwersytetu Warszawskiego do wymagań współczesnej dydaktyki szkoły wyższej upowszechnianie społecznie wiedzy o nauczaniu i uczeniu się języków obcych rozwijanie stałych i silnych związków z regionem w dziedzinie nauczania języków obcych kształtowania postaw interkulturowych, opartych na wzajemnym poznaniu i poszanowaniu różnorodności językowej i kulturowej kształcenie umożliwi absolwentom przyszłe zatrudnienie i mobilność zawodową oraz prowadzenie prac badawczych i eksperckich w dziedzinie nauczania języków obcych i edukacji europejskiej niestacjonarnych oraz studiów podyplomowych w specjalizacji nauczycielskiej Lektoraty - nabycie umiejętności akademickich w języku obcym, płynne wchodzenie w rynek pracy podwyższania jej kwalifikacji językowych i umiejętności dydaktycznych niezbędnych przy prowadzeniu zajęć w języku obcym, zwłaszcza na odległość Tworzenie i rozpowszechnianie wiedzy o nauczaniu i uczeniu się języków obcych, rozpowszechnianie najlepszych sposobów działania w praktyce Szkoły wszystkich szczebli, ze stowarzyszeniami/towarzystwami naukowymi i zawodowymi oraz z instytucjami edukacyjnymi i przedsiębiorstwami – interesariusze zewnętrzni Kształcenie większości studentów w dwóch specjalnościach językowych i specjalne zajęcia dydaktyczne poświęcone rozwijaniu tych postaw Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 1.” kształcenie dwuprzedmiotowych nauczycieli języków obcych” kultura jakości, rozpoznawalna przez studentów UW, szkoły, instytucje oraz rynek pracy stałe doskonalenie i rozwijanie programów studiów wdrażanie najnowszych badań naukowych i ekspertyz w dziedzinie nauczania języków obcych pozytywna ocena przez kandydatów na studia I stopnia pozytywna ocena przez szkoły i inne instytucje zatrudniające absolwentów Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 2. „doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych” analiza rynku edukacyjnego pod kątem potrzeb na konkretne kierunki studiów prowadzenie studiów niestacjonarnych poszerzenie oferty studiów podyplomowych (m.in. opracowanie studiów  CLIL w języku  niemieckim i francuskim) uatrakcyjnienie i zmniejszenie kosztów m.in. przez zwiększenie udziału e-learningu Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 3 „udział w kształceniu językowym studentów Uniwersytetu Warszawskiego” prowadzenia lektoratów w ramach Uniwersyteckiego Systemu Nauczania Języków Obcych E-lektoraty wspólnie z COME lektoraty dedykowane dla zajęć dodatkowej specjalności nauczycielskiej prowadzenie całości zajęć w języku obcym Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 4. „udział w przygotowywaniu kadry dydaktycznej Uniwersytetu Warszawskiego do wymagań współczesnej dydaktyki szkoły wyższej” prowadzenie „Studiów podyplomowych dla nauczycieli i nauczycieli akademickich w zakresie nauczania po angielsku przedmiotów humanistycznych, społecznych, przyrodniczych, ścisłych i artystycznych” uruchomienie studiów podyplomowych w zakresie kształcenia językowo-przedmiotowego w języku angielskim, francuskim i niemieckim tworzenie publikacji naukowych w językach obcych, propagowanie wykorzystania technologii informacyjno- komunikacyjnych w nauczaniu na poziomie akademickim, rozwijanie metodyki nauczania na odległość oraz metodologii badań nad e-learningiem Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 5 „upowszechnianie społeczne wiedzy o nauczaniu i uczeniu się języków obcych” współpraca z ośrodkami realizującymi podobne zadania w kraju i za granicą publikacje naukowe, eksperckie i popularyzatorskie udział w krajowych i międzynarodowych projektach związanych z nauczaniem języków obcych szkolenia doskonalenia umiejętności dydaktycznych dla nauczycieli i opiekunów praktyk w szkołach prowadzenie praktyk opiekuńczo-wychowawczych i pedagogicznych w szkołach tworzenie materiałów egzaminacyjnych Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 6 „rozwijanie stałych i silnych związków z regionem w dziedzinie nauczania języków obcych” szkoły Biuro Edukacji Miasta Stołecznego Warszawy stowarzyszenia/towarzystwa naukowe i zawodowe instytucje edukacyjne przedsiębiorstwa Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Strategia 7 „kształtowanie postaw interkulturowych, opartych na wzajemnym poznaniu i poszanowaniu różnorodności językowej i kulturowej” koncepcja kształcenia: kształcenie nauczycieli dwuprzedmiotowych (dwujęzyczność lub „Historia i społeczeństwo”) Moduł europejski (m.in. Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa)  współpraca z partnerami zagranicznymi (wyjazdy pracowników i studentów) Współpraca z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i Centrum Europejskim UW Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia 1 Zespół ds. zapewniania doskonalenia jakości procesu dydaktycznego w CKNJOiEE UW raport samooceny CKNJOiEE UW (zgodność procesu dydaktycznego z efektami kształcenia i standardami kształcenia nauczycieli) raport nt. zgodności programów z modułowymi efektami kształcenia rekomendacje zmian organizacyjnych i programów Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia 2 PROCES PROJEKTOWANIA DYDAKTYKI w CKNJOiEE UW weryfikacja programów (wiedza, umiejętności, postawy) metody i materiały dydaktyczne zgodność ze standardami (wymiar, kolejność, formy zajęć) kwalifikacje naukowe nauczycieli akademickich organizacja zajęć i praktyk (wymiar zajęć i przestrzeganie regulaminów) Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia Organizacja monitoringu Analiza dokumentacji (dla potrzeb raportu samooceny) - zespół Zebrania dyrekcji, pełnomocnika ds. programowych i kierowników kolegiów (programy studiów, potrzeby kadrowe, zasoby postulaty i potrzeby studentów) Semestralne monitorowanie procedur związanych z tokiem studiów (zastępcy ds. studenckich) Monitorowanie danych w USOS (pełnomocnicy ds. USOS) Zasoby biblioteczne i sprzęt (kierownicy kolegiów) Informacje na stronach internetowych (wyznaczeni koordynatorzy) Treści kształcenia nauczycieli (zespół międzykolegialny) Zgłaszanie zmian programowych (dyrekcja, kierownicy kolegiów, członkowie Rady Centrum, nauczyciele akademiccy, studenci interesariusze zewnętrzni) ankiety Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia Współpraca: dyrekcja – kierownicy kolegiów– pracownicy – samorząd Zebrania pracowników kolegiów z kierownikami Zebrania kierowników kolegiów z samorządami Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia Ocena i samoocena pracowników ankiety studenckie arkusze samooceny pracowników wyjaśnienia pisemne w przypadku powtarzających się negatywnych wyników ankiet hospitacje zajęć Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

Dziękujemy za uwagę! Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW