JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR
Spis treści ANALIZA SYTUACJI STRATEGIA DZIAŁANIA KALENDARIUM
ANALIZA SYTUACJI
Analiza sytuacji 9 dyrektorów w ciągu 8 lat - brak długoterminowych działań Brak wizji, brak misji, brak strategii Niska rozpoznawalność IAM wśród elit rządzących Niska rozpoznawalność IAM wśród obywateli Pomimo 10 lat działalności dopiero od 1,5 roku działalność IAM jest widoczna na większą skalę Paweł Potoroczyn - nowy dyrektor oraz twarz IAM, wizjoner Niekonwencjonalne metody działania odróżniają IAM od działalności kulturalnej prowadzonej przez urzędników IAM wypracował sobie niezależność w decydowaniu o programie, markę oraz pewność, że prowadzone projekty artystyczne to zawsze sukces
Tak będzie Wzrost świadomości wśród grupy docelowej o Instytucie Adama Mickiewicza Nagłośnienie w mediach i dotarcie do grupy docelowej z komunikatem obchodów 10-lecia IAM IAM monopolistą na rynku promocji polskiej kultury za granicą Polska- kreatywnym zagłębiem Europy dzięki działaniom IAM Zmiana dotychczasowych poglądów na kulturę (obecnie jest ona uznawana za ekonomicznego pasożyta) Zaangażowanie w obchody całej grupy docelowej IAM - instytucji kultury, polityków, społeczeństwa Obalenie przysłowia "Cudze chwalicie, swego nie znacie"
STRATEGIA
Strategia IAM Wolność Kreatywność Polskie szaleństwo Obchody 10-lecia IAM I AM a part of the CULTURE.PL Media Pozyskanie wsparcia i zwiększenie rozpoznawalności IAM
Grupy docelowe IAM Media Decydenci Społeczeństwo Decydenci - elity rządowe i sponsorzy
DZIAŁANIA
Działania jubileuszowe 1. Działania 10-lecia IAM pod hasłem "I AM a part of CULTURE.PL" Sezon na Polskę Lobbing w Sejmie 2. Media realations
I AM a part of the CULTURE.PL Hasło przewodnie działań związanych z obchodami 10-lecia IAM Hasło zawiera dwa kluczowe przekazy: - skrótową nazwę Instytutu Adama Mickiewicza - adres strony culture.pl Wykorzystanie hasła w działaniach związanych z obchodami 10-lecia IAM
Sezon na Polskę Nazwa ogółu działań przybliżających polską kulturę i sztukę polakom na terenie Polski Prezentacja prac wykorzystywanych przez IAM w czasie zagranicznych projektów na terenie 8 największych miast Polski Pokazanie grupom docelowym osiągnięć polskiej kultury i sztuki, poprzez kreatywne kreowanie przekazu Działania - wielotorowe, docieramy dzięki nim do wszystkich grup docelowych Zaproszenie do współpracy polskich artystów, którzy promowaliby hasło "I AM a part of the CULTURE.PL" na swoich koncertach, występach itp. Stworzenie zakładki "Sklep" na stronie www.culture.pl - możliwość zakupu wszelkich gadżetów związanych z obchodami jubileuszu IAM
Sezon na Polskę Wykreowanie popkulturowego wizerunku Adama Mickiewicza Umieszczenie wizerunku na gadżetach wraz z hasłem "I AM a part of the CULTURE.PL" Stworzenie trendu na bycie "kulturalnym", niezależnie od tego jaki trend kultury się reprezentuje - identyfikacja z obchodami 10-lecia IAM poprzez gadżety i udział w obchodach Popkulturowy wizerunek Adama Mickiewicza - rozwiane włosy, biały szal, koszulka z loogiem " I AM a part of the CULTURE.PL" i skórzana kurtka I AM a part of the
Album "I AM a part of the CULTURE.PL - Sezon na Polskę" Najciekawsze prace polskiej kultury i sztuki ostatnich 10 lat Wykorzystanie prac, które były prezentowane w czasie projektów IAM poza granicami kraju Przekaz: pokazanie Polakom polskiej kultury i sztuki, uświadomienie odbiorcom, że Polska jest kreatywnym zagłębiem Europy Przybliżenie dotychczasowych osiągnięć IAM Narzędzie w nawiązaniu kontaktu z politykami, mecenasami kultury, sponsorami oraz nagroda w konkursach związanych z 10-leciem IAM Niebanalny, futurystyczny format, który zaintryguje i zainteresuje interesariuszy z grup docelowych IAM Niebanalny, futurystyczny format - np. stworzenie albumu w formie mapy, na której po jednej stronie będą wymienione najlepsze projekty IAM, a z drugiej będą się znajdowały zdjęcia i opisy prac
Sezon na Polskę -wystawy Wystawy prac z dziesięciolecia działalności IAM w 8 największych miastach Polski - centra miast, miejsca najczęściej uczęszczane przez mieszkańców Przy każdej pracy krótka ulotka z opisem oraz biografią artysty Informacja o wystawach w przewodnikach kulturalnych - w prasie, Internecie itp. Poprzez wystawy docieramy do grupy docelowej
Sezon na Polskę -wystawy Wykorzystanie placu przed siedzibą Instytutu Adama Mickiewicza - stworzenie labiryntu prac, w którym zwiedzający będzie mógł zobaczyć nie tylko same prace, ale również otrzyma najważniejsze informacje o IAM i jego działalności Informacja o wystawie oraz konkursy na stronie culture.pl oraz koncie IAM na facebook: - najlepsze zdjęcie z wystawy, opis odczuć po obejrzeniu prac itp. - nagrody - gadżety z logo jubileuszu oraz album "Sezon na Polskę"
Sezon na Polskę - działania niestandardowe Przygotowanie krótkich, zabawnych, zaskakujących widza filmików na youtube.pl i facebook.pl, np.: Występ muzyków w autobusie ubranych w koszulki z logiem "I AM a part of the CULTURE.PL" Mycie pomników Adama Mickiewicza w 6 miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań, Gorzów Wlkp., Szczecin, Wieliczka) Relacja z zamieszczania popkulturowego wizerunku Adama Mickiewicza w różnych punktach miast - vlepki, szablony itp. Flash mob - 10 osób ubranych w koszulki z hasłem "I AM a part of the CULTURE.PL", na ramieniu lniane torby z napisem "Sezon na Polskę" nagle zaczyna tańczyć lub prezentować mały pokaz mody. Po zakończonej akcji rozdają zgromadzonym vlepki, pinsy z hasłami jubileuszowymi IAM Puszczanie przed Sejmem latawców z hasłami jubileuszu oraz cytatami z dzieł Adama Mickiewicza
Gadżety
I AM a part of the CULTURE.PL - lobbing w Sejmie Znany artysta rejestruje się jako lobbysta w Sejmie- lobbowanie za zwiększeniem wydatków na Polską kulturę Rekomendujemy wykorzystanie w tych działaniach artysty, który kojarzy się z polską kulturą najwyższą (Nigel Kennedy - miłośnik Polski, Tomasz Stańko, Leszek Możdżer, Krystyna Janda itp.) Wystąpienie lobbysty w Sejmie w trakcie obrad, w czasie którego przedstawi sylwetkę Instytutu Adama Mickiewicza, pokaże zakres dotychczasowych osiągnięć i opowie o kulturze i udowodni, że nie jest ona ekonomicznym pasożytem Działania lobbysty skierowane również do członków Komisji Kultury i Środków Przekazu Artysta w charakterze lobbysty to doskonała okazja do kontaktu z mediami i pokazania kultury, jako polskiej wartości, za którą warto lobbować i na którą warto wydawać pieniądze
Twój wybór 2010. I AM a part of the CULTURE.PL Rozpoczęcie akcji - ogłoszenie przez IAM wystawienia do wyborów swego przedstawiciela (wybory prezydenckie) lub partię (wybory samorządowe). Celem przedstawiciela/partii ma być walka o interesy kultury. Listę poparcia można podpisać poprzez konto IAM na facebook.pl oraz na stronie culture.pl Twarz kampanii - popkulturowa wersja Adama Mickiewicza. Poprzez stronę culture.pl oraz facebook.pl wybory na: najlepszy polski zespół, sztukę teatralną, film promowany przez IAM w ciągu minionych 10 lat nakłonienie do wzięcia udziału w plebiscycie polityków (zwłaszcza tych związanych z Komisją Kultury oraz europarlamentarzystów) Nagrody dla uczestników Wybory odbywałyby się na jesieni, w czasie wyborów samorządowych i parlamentarnych. Kulturalna partia IAM ma zachęcać Polaków do zainteresowanie się tematem polskiej sztuki. Nakłonienie posłów - mailing na skrzynki poselskie z zaproszeniem na stronę culture.pl i konto na facebook.pl, zaproszenie do głosowania w plebiscycie W mailu do posłów również pokazanie i zaproszenie do wzięcia udziału w działaniach związanych z jubileuszem IAM
I AM a part of the CULTURE.PL - działania w Sejmie Wystawienie przedstawienia (np. scenka z Dziadów Lub Pana Tadeusza) w Sejmie, w miejscu dla mediów Wzbudzenie sensacji, wywołanie rozgłosu i zainteresowanie mediów oraz posłów Udział polityków lub aktorów (ewentualny udział obsady z "Dziadów" Swinarskiego z 1973 roku) Przed Sejmem i na sejmowych korytarzach standy z najlepszymi pracami, zdjęciami, które w trakcie 10 lat pojawiły się w projektach IAM - każda praca obrandowana logiem IAM oraz hasłem " I AM a part of the CULTURE.PL" Transmisja na telebimie przed Sejmem ostatniego koncertu w ramach obchodów Polska!Year w Wielkiej Brytanii (Nigel Kennedy) Wywołanie śród polityków, decydentów zainteresowanie tematem kultury i sztuki Pokazanie danych liczbowych, jakie do tej pory osiągnął IAM (18mln widzów, ponad 3000 wydarzeń, publikacje w ponad 500 tytułach na całym świecie). Pokazanie liczb obok prac artystycznych jest namacalnym dowodem dla polityków na to, że kultura jest inwestycja przynosząca zyski nie tylko mierzone w kwestii pieniędzy, ale również szacunku i uznania na świecie).
MEDIA RELATIONS
Biuro prasowe Zbudowanie bazy dziennikarzy ze wszystkich segmentów mediów – prasa, radio, TV ogólnopolskie i regionalne, Internet Utrzymywanie systematycznego kontaktu z dziennikarzami (maile, telefony) Regularny mailing prasowych informacji tematycznych Wyciskanie soków medialnych - każde wydarzenie, które ma miejsce w czasie obchodów jest okazją do komunikacji Wykorzystanie wszelkich kanałów dotarcia do mediów z komunikatem Dobranie odpowiednich grup mediów do danych wydarzeń
Media w kręgu zainteresowań - prasa Prasa codzienna Tygodniki opiniotwórcze Prasa lifestylowa Prasa branżowa
Media w kręgu zainteresowań - Internet
Możliwość organizacji konkursu dla słuchaczy Radio Cykl audycji lub pojedyncze programy Udział przedstawicieli w programach i audycjach – porady, możliwość wypowiedzenia się na antenie Możliwość organizacji konkursu dla słuchaczy „Teren kultura” „Kultura na tydzień” „Chilli Zet i już”
Telewizja Pytanie na śniadanie Dzień dobry TVN Rozmowy z przedstawicielami IAM, artystami na temat polskiej kultury i sztuki Pokazanie polskiemu społeczeństwu osiągnięć polskiej kultury i sztuki Relacje w programach z wydarzeń promujących jubileusz 10-lecia IAM Rytm miasta Kawa czy herbata? Rozmowy istotne
Informacje prasowe Dostosowywanie komunikatów prasowych do odpowiednich mediów Dopasowanie grup mediów do każdego działania w ramach obchodów 10-lecie IAM Indywidualne podejście do tematu Konkursy w środkach masowego przekazu Aktualizacja konta IAM na Facebook.pl
Harmonogram działań
DZIĘKUJEMY!