JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
10-lecie istnienia Instytutu Adama Mickiewicza
Advertisements

Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
Instytut Adama Mickiewicza to 10 lat pracy na rzecz kultury polskiej.
{Instytut Adama Mickiewicza}
Instytut Adama Mickiewicza 2010
10-LECIE INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA Wsparcie PR
Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Ryszard Solski, Sigma International
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Organizator Stowarzyszenie Gospel Al. Daszyńskiego 15a/10
10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Agata Blady, Komunikado PR,
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Fundacja Barak Kultury
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Dr inż. Maciej Białecki: Kreatorzy wizerunku miasta
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
NIETYPOWY SKLEP SPORTOWY
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Strategia Promocji.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
MEDIA TRENDY 2010 TurboDymoMan zawstydza w Internecie Tomasz Broda, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel SA Mariusz Majewski, Dyrektor.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
DZIENNIKARSTWO MODOWE
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Wspieramy budowanie marki
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Cele Republiki Marzeń są jasno określone : Cele społeczne czyli misja * społeczna i zawodowa reintegracja osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, *
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Odwaga w planowaniu mediów
NESCAFE Budzik w iPhone
Zapis prezentacji:

JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR

Spis treści ANALIZA SYTUACJI STRATEGIA DZIAŁANIA KALENDARIUM

ANALIZA SYTUACJI

Analiza sytuacji 9 dyrektorów w ciągu 8 lat - brak długoterminowych działań Brak wizji, brak misji, brak strategii Niska rozpoznawalność IAM wśród elit rządzących Niska rozpoznawalność IAM wśród obywateli Pomimo 10 lat działalności dopiero od 1,5 roku działalność IAM jest widoczna na większą skalę Paweł Potoroczyn - nowy dyrektor oraz twarz IAM, wizjoner Niekonwencjonalne metody działania odróżniają IAM od działalności kulturalnej prowadzonej przez urzędników IAM wypracował sobie niezależność w decydowaniu o programie, markę oraz pewność, że prowadzone projekty artystyczne to zawsze sukces

Tak będzie Wzrost świadomości wśród grupy docelowej o Instytucie Adama Mickiewicza Nagłośnienie w mediach i dotarcie do grupy docelowej z komunikatem obchodów 10-lecia IAM IAM monopolistą na rynku promocji polskiej kultury za granicą Polska- kreatywnym zagłębiem Europy dzięki działaniom IAM Zmiana dotychczasowych poglądów na kulturę (obecnie jest ona uznawana za ekonomicznego pasożyta) Zaangażowanie w obchody całej grupy docelowej IAM - instytucji kultury, polityków, społeczeństwa Obalenie przysłowia "Cudze chwalicie, swego nie znacie"

STRATEGIA

Strategia IAM Wolność Kreatywność Polskie szaleństwo Obchody 10-lecia IAM I AM a part of the CULTURE.PL Media Pozyskanie wsparcia i zwiększenie rozpoznawalności IAM

Grupy docelowe IAM Media Decydenci Społeczeństwo Decydenci - elity rządowe i sponsorzy

DZIAŁANIA

Działania jubileuszowe 1. Działania 10-lecia IAM pod hasłem "I AM a part of CULTURE.PL" Sezon na Polskę Lobbing w Sejmie 2. Media realations

I AM a part of the CULTURE.PL Hasło przewodnie działań związanych z obchodami 10-lecia IAM Hasło zawiera dwa kluczowe przekazy: - skrótową nazwę Instytutu Adama Mickiewicza - adres strony culture.pl Wykorzystanie hasła w działaniach związanych z obchodami 10-lecia IAM

Sezon na Polskę Nazwa ogółu działań przybliżających polską kulturę i sztukę polakom na terenie Polski Prezentacja prac wykorzystywanych przez IAM w czasie zagranicznych projektów na terenie 8 największych miast Polski Pokazanie grupom docelowym osiągnięć polskiej kultury i sztuki, poprzez kreatywne kreowanie przekazu Działania - wielotorowe, docieramy dzięki nim do wszystkich grup docelowych Zaproszenie do współpracy polskich artystów, którzy promowaliby hasło "I AM a part of the CULTURE.PL" na swoich koncertach, występach itp. Stworzenie zakładki "Sklep" na stronie www.culture.pl - możliwość zakupu wszelkich gadżetów związanych z obchodami jubileuszu IAM

Sezon na Polskę Wykreowanie popkulturowego wizerunku Adama Mickiewicza Umieszczenie wizerunku na gadżetach wraz z hasłem "I AM a part of the CULTURE.PL" Stworzenie trendu na bycie "kulturalnym", niezależnie od tego jaki trend kultury się reprezentuje - identyfikacja z obchodami 10-lecia IAM poprzez gadżety i udział w obchodach Popkulturowy wizerunek Adama Mickiewicza - rozwiane włosy, biały szal, koszulka z loogiem " I AM a part of the CULTURE.PL" i skórzana kurtka I AM a part of the

Album "I AM a part of the CULTURE.PL - Sezon na Polskę" Najciekawsze prace polskiej kultury i sztuki ostatnich 10 lat Wykorzystanie prac, które były prezentowane w czasie projektów IAM poza granicami kraju Przekaz: pokazanie Polakom polskiej kultury i sztuki, uświadomienie odbiorcom, że Polska jest kreatywnym zagłębiem Europy Przybliżenie dotychczasowych osiągnięć IAM Narzędzie w nawiązaniu kontaktu z politykami, mecenasami kultury, sponsorami oraz nagroda w konkursach związanych z 10-leciem IAM Niebanalny, futurystyczny format, który zaintryguje i zainteresuje interesariuszy z grup docelowych IAM Niebanalny, futurystyczny format - np. stworzenie albumu w formie mapy, na której po jednej stronie będą wymienione najlepsze projekty IAM, a z drugiej będą się znajdowały zdjęcia i opisy prac

Sezon na Polskę -wystawy Wystawy prac z dziesięciolecia działalności IAM w 8 największych miastach Polski - centra miast, miejsca najczęściej uczęszczane przez mieszkańców Przy każdej pracy krótka ulotka z opisem oraz biografią artysty Informacja o wystawach w przewodnikach kulturalnych - w prasie, Internecie itp. Poprzez wystawy docieramy do grupy docelowej

Sezon na Polskę -wystawy Wykorzystanie placu przed siedzibą Instytutu Adama Mickiewicza - stworzenie labiryntu prac, w którym zwiedzający będzie mógł zobaczyć nie tylko same prace, ale również otrzyma najważniejsze informacje o IAM i jego działalności Informacja o wystawie oraz konkursy na stronie culture.pl oraz koncie IAM na facebook: - najlepsze zdjęcie z wystawy, opis odczuć po obejrzeniu prac itp. - nagrody - gadżety z logo jubileuszu oraz album "Sezon na Polskę"

Sezon na Polskę - działania niestandardowe Przygotowanie krótkich, zabawnych, zaskakujących widza filmików na youtube.pl i facebook.pl, np.: Występ muzyków w autobusie ubranych w koszulki z logiem "I AM a part of the CULTURE.PL" Mycie pomników Adama Mickiewicza w 6 miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań, Gorzów Wlkp., Szczecin, Wieliczka) Relacja z zamieszczania popkulturowego wizerunku Adama Mickiewicza w różnych punktach miast - vlepki, szablony itp. Flash mob - 10 osób ubranych w koszulki z hasłem "I AM a part of the CULTURE.PL", na ramieniu lniane torby z napisem "Sezon na Polskę" nagle zaczyna tańczyć lub prezentować mały pokaz mody. Po zakończonej akcji rozdają zgromadzonym vlepki, pinsy z hasłami jubileuszowymi IAM Puszczanie przed Sejmem latawców z hasłami jubileuszu oraz cytatami z dzieł Adama Mickiewicza

Gadżety

I AM a part of the CULTURE.PL - lobbing w Sejmie Znany artysta rejestruje się jako lobbysta w Sejmie- lobbowanie za zwiększeniem wydatków na Polską kulturę Rekomendujemy wykorzystanie w tych działaniach artysty, który kojarzy się z polską kulturą najwyższą (Nigel Kennedy - miłośnik Polski, Tomasz Stańko, Leszek Możdżer, Krystyna Janda itp.) Wystąpienie lobbysty w Sejmie w trakcie obrad, w czasie którego przedstawi sylwetkę Instytutu Adama Mickiewicza, pokaże zakres dotychczasowych osiągnięć i opowie o kulturze i udowodni, że nie jest ona ekonomicznym pasożytem Działania lobbysty skierowane również do członków Komisji Kultury i Środków Przekazu Artysta w charakterze lobbysty to doskonała okazja do kontaktu z mediami i pokazania kultury, jako polskiej wartości, za którą warto lobbować i na którą warto wydawać pieniądze

Twój wybór 2010. I AM a part of the CULTURE.PL Rozpoczęcie akcji - ogłoszenie przez IAM wystawienia do wyborów swego przedstawiciela (wybory prezydenckie) lub partię (wybory samorządowe). Celem przedstawiciela/partii ma być walka o interesy kultury. Listę poparcia można podpisać poprzez konto IAM na facebook.pl oraz na stronie culture.pl Twarz kampanii - popkulturowa wersja Adama Mickiewicza. Poprzez stronę culture.pl oraz facebook.pl wybory na: najlepszy polski zespół, sztukę teatralną, film promowany przez IAM w ciągu minionych 10 lat nakłonienie do wzięcia udziału w plebiscycie polityków (zwłaszcza tych związanych z Komisją Kultury oraz europarlamentarzystów) Nagrody dla uczestników Wybory odbywałyby się na jesieni, w czasie wyborów samorządowych i parlamentarnych. Kulturalna partia IAM ma zachęcać Polaków do zainteresowanie się tematem polskiej sztuki. Nakłonienie posłów - mailing na skrzynki poselskie z zaproszeniem na stronę culture.pl i konto na facebook.pl, zaproszenie do głosowania w plebiscycie W mailu do posłów również pokazanie i zaproszenie do wzięcia udziału w działaniach związanych z jubileuszem IAM

I AM a part of the CULTURE.PL - działania w Sejmie Wystawienie przedstawienia (np. scenka z Dziadów Lub Pana Tadeusza) w Sejmie, w miejscu dla mediów Wzbudzenie sensacji, wywołanie rozgłosu i zainteresowanie mediów oraz posłów Udział polityków lub aktorów (ewentualny udział obsady z "Dziadów" Swinarskiego z 1973 roku) Przed Sejmem i na sejmowych korytarzach standy z najlepszymi pracami, zdjęciami, które w trakcie 10 lat pojawiły się w projektach IAM - każda praca obrandowana logiem IAM oraz hasłem " I AM a part of the CULTURE.PL" Transmisja na telebimie przed Sejmem ostatniego koncertu w ramach obchodów Polska!Year w Wielkiej Brytanii (Nigel Kennedy) Wywołanie śród polityków, decydentów zainteresowanie tematem kultury i sztuki Pokazanie danych liczbowych, jakie do tej pory osiągnął IAM (18mln widzów, ponad 3000 wydarzeń, publikacje w ponad 500 tytułach na całym świecie). Pokazanie liczb obok prac artystycznych jest namacalnym dowodem dla polityków na to, że kultura jest inwestycja przynosząca zyski nie tylko mierzone w kwestii pieniędzy, ale również szacunku i uznania na świecie).

MEDIA RELATIONS

Biuro prasowe Zbudowanie bazy dziennikarzy ze wszystkich segmentów mediów – prasa, radio, TV ogólnopolskie i regionalne, Internet Utrzymywanie systematycznego kontaktu z dziennikarzami (maile, telefony) Regularny mailing prasowych informacji tematycznych Wyciskanie soków medialnych - każde wydarzenie, które ma miejsce w czasie obchodów jest okazją do komunikacji Wykorzystanie wszelkich kanałów dotarcia do mediów z komunikatem Dobranie odpowiednich grup mediów do danych wydarzeń

Media w kręgu zainteresowań - prasa Prasa codzienna Tygodniki opiniotwórcze Prasa lifestylowa Prasa branżowa

Media w kręgu zainteresowań - Internet

Możliwość organizacji konkursu dla słuchaczy Radio Cykl audycji lub pojedyncze programy Udział przedstawicieli w programach i audycjach – porady, możliwość wypowiedzenia się na antenie Możliwość organizacji konkursu dla słuchaczy „Teren kultura” „Kultura na tydzień” „Chilli Zet i już”

Telewizja Pytanie na śniadanie Dzień dobry TVN Rozmowy z przedstawicielami IAM, artystami na temat polskiej kultury i sztuki Pokazanie polskiemu społeczeństwu osiągnięć polskiej kultury i sztuki Relacje w programach z wydarzeń promujących jubileusz 10-lecia IAM Rytm miasta Kawa czy herbata? Rozmowy istotne

Informacje prasowe Dostosowywanie komunikatów prasowych do odpowiednich mediów Dopasowanie grup mediów do każdego działania w ramach obchodów 10-lecie IAM Indywidualne podejście do tematu Konkursy w środkach masowego przekazu Aktualizacja konta IAM na Facebook.pl

Harmonogram działań

DZIĘKUJEMY!