ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Advertisements

Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Dział Zasobów Archiwalnych
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
Zebranie jako forma wymiany informacji
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
Efektywne gospodarowanie czasem
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Innowacje organizacyjne w usługach
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
ŚRODKI TECHNICZNE I POMOCNICZE W PRACY BIUROWEJ
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Organizacja pracy w sekretariacie
Metodyki zarządzania projektami
Urządzenia oparte na technologii komputerowej
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Temat: Jak załatwić sprawę w urzędzie?
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Rodzaje dokumentów biurowych
Funkcje pracy biurowej
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
DO REALIZACJI ZOŚ KGSG zgłasza potrzebę organizacji spotkania KOW SGOSG Ustalenia robocze: miejsce spotkania, termin, tematyka, uczestnicy, w tym tłumacz.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
Technologia informacyjna
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Rawa Mazowiecka, Wydział Rozgrywek PZPS
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Sprawy organizacyjne proszę omawiać ze mną w trakcie konsultacji
Praktyki Zawodowe Technik informatyk 2018
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA

Właściwe ułożenie relacji między podwładnym a szefem wpływa na dobrą atmosferę w pracy, a poprzez to na efektywność pracy. Szczególnie jest to istotne na linii szef-sekretarka. Sekretarka powinna wspólnie z szefem dążyć do stworzenia relacji opartej na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu, gdyż efekty działalności firmy jako całości lub określonej komórki organizacyjnej, zależą właśnie w znacznej mierze od tego, na ile współpraca ich układa się ściśle i harmonijnie.

Planowanie czasu pracy szefa rozpoczynamy od analizy czynności powtarzanych codziennie lub cyklicznie, w pewnych odstępach czasu. Do takich czynności zaliczamy: - Spotkania dyrekcyjne - omawiane są bieżące sprawy działalności firmy. Maja charakter krótkich narad z kierownictwem działów - wydziałów. - Przeglądanie korespondencji - czytanie i dekretowanie pism przychodzących oraz podpisywanie pism wychodzących. - Wizytowanie firmy przez szefa - codziennie lub w określonym dniu. - Przyjmowanie interesów - Wyjazdy służbowe - Przerwa na odpoczynek

Na podstawie tygodniowego planu pracy szef układa plan - terminarz dnia pracy szefa i sekretarki. Opracowanie planu zajęć szefa, sekretarka rozpoczyna od wynotowania czynności, które winny być zrealizowane według tygodniowego rozkładu zajęć, notuje ewentualne zadania niewykonane i zapisuje nowe, ustalone z szefem przed rozpoczęciem pracy. Zarys takiego dziennego planu zapisywany jest do kalendarza - terminarza pod odpowiednią godziną.

Kontrola Terminów Efektywne zarządzanie czasem pracy wbrew pozorom nie należy do czynności łatwych. Od tego jak nim potrafimy gospodarować zależy nasza skuteczność w działaniu i osiągnięciu zamierzonych celów. Narzędziem wydatnie wspomagającym nas w organizowaniu pracy jest notatnik oraz terminarz.

Terminarz może być prowadzony m.in. przy użyciu: - kalendarzy biurkowych - organizerów - komputerów - teczek terminarzowych

Teczka terminarzowa Teczka terminarzowa jest odmianą teczki z przegródkami. Teczka terminarzowa, np. miesięczna powinna posiadać 32 przegródki - jedna na każdy dzień miesiąca oraz jedną przegródkę dodatkową. W poszczególne przegródki wkładane są dokumenty, do ostatniej przegródki trafiają dokumenty , które należy załatwić w danym miesiącu lecz, co do których nie został ustalony ostateczny termin

Organizery Organizery występują w różnej postaci: jako klasyczne kalendarze, notesy elektroniczne czy komputerowe. Organizery zawierają kalendarz, plany dnia, notesy, skorowidze telefoniczno- adresowe, wkładki foliowe itp. urządzenia ułatwiające zapisywanie i przechowywanie niezbędnych informacji.

System skrótów Podstawowym warunkiem efektywnego prowadzenia terminarza-kalendarza jest opracowanie własnego systemu skrótów. Najczęściej stosuje się skróty zamierzeń poprzez zapis ich pierwszych liter. Oto przykłady skróconego zapisu zadań: zebranie -zebr. spotkanie -spt. narada -nar. odprawa -odpr. telefon -tel. konferencja -konf. delegacja -del.

Kolory Dla różnego charakteru spraw możemy używać kolorowych kodów np.: - kolor czerwony -sprawy pilne, ważne, - kolor czarny -sprawy wewnętrzne, - kolor niebieski -sprawy zewnętrzne firmy, - kolor zielony -sprawy sekretarki. Tak przygotowane skróty i kody należy umieścić w terminarzu obok ramowego rozkładu dnia i tygodnia.

Zasady prowadzenie terminarza: - Zapisujemy wszystkie z góry ustalone terminy - Spotkania, sprawy wstępnie uzgodnione, których termin nie został ostatecznie uzgodniony- wpisujemy ołówkiem. Wówczas łatwiej możemy nanieść ewentualne zmiany. - Zapisy prowadzimy drobnym lecz wyraźnym pismem. - Sprawy już załatwione należy skreślić.

Zasady prowadzenie terminarza: - Sprawy, których nie udało się załatwić z różnych przyczyn, należy przenieść na kartkę z datą dnia następnego. - Każdego dnia sprawdzamy zaplanowane w terminarzy zajęcia z terminarzem przełożonego, celem zsynchronizowania planowych zajęć. W przeciwnym razie może dojść do zakłócenia pracy, poprzez np. umówienie w tym samym czasie spotkania przez szefa i sekretarkę z różnymi interesantami. - Notujemy wszystkie umówione spotkania, zapisując nazwiska. adresy itp. osób z którymi umówiono spotkania oraz cel planowanej rozmowy.