SYSTEM PAŃSTWOWEGO RATOWNICTWA MEDYCZNEGO w województwie śląskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiana rejonów operacyjnych
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej Subregionu Centralnego
Ochotniczych Straży Pożarnych
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
PRZYGOTOWANIE DO WDRAŻANIA USTAWY O PAŃSTWOWYM RATOWNICTWIE MEDYCZNYM NA PRZYKŁADZIE KRAKOWSKIEGO POGOTOWIA RATUNKOWEGO dr n.med. Małgorzata Popławska.
Schemat a) – podstawowe informacje
PRG Państwowy Rejestr Granic
Aktualna sytuacja i perspektywy rozwoju medycyny ratunkowej
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej Jak z niego korzystać
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
Edukacja dla bezpieczeństwa
Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości Województwa Śląskiego
Podstawy Medycyny Ratunkowej - zagadnienia prawne dla pielęgniarek
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
w latach 2008 – 2010 zbadane przez inspektorów pracy OIP w Katowicach
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
PRZESTRZENNE INSTRUMENTY WSPARCIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ Krzysztof Gasidło ( współpraca: Katarzyna Mazur-Belzyt i Magdalena Daczyńska) Katowice
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Konferencja GZM "Od miasta do metropolii – drogi rozwoju Europy"
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Warszawa, 25 stycznia 2011r.. Zmiany dla pacjentów: szersza oferta świadczeń zdrowotnych, krótszy czas oczekiwania na konsultacje specjalistyczne, możliwość.
1 Kryteria wyboru projektów – Priorytet XII. Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia PO Infrastruktura i Środowisko Departament.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Wdrożenie Procedury wsparcia i pomocy psychologicznej w wypadkach masowych i katastrofach na terenie województwa śląskiego.
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
ORGAN administracji publicznej
Ustrój samorządu terytorialnego
Książki naszych marzeń
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Infrastruktura podmiotów leczniczych w województwie lubuskim
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
System syren alarmowych
POWIATOWE PLANY ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO - aktualizacja 2014/2015 podstawa prawna: art. 14 ust. 2 pkt 2b ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Dorota Szybała-Pelak ROLA OŚRODKÓW WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ W ROZWOJU SEKTORA EKONOMII SPOŁECZNEJ Szczyrk, 13 kwiecień 2016.
Szczyrk, kwietnia 2016 r. Edyta Tkacz KONFERENCJA „System wsparcia ekonomii społecznej w województwie śląskim”
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
ORGANIZACJA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO – PODSTAWY PRAWNE
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Książki naszych marzeń
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Podstawowe działania ratownicze
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

SYSTEM PAŃSTWOWEGO RATOWNICTWA MEDYCZNEGO w województwie śląskim

USTAWA O PAŃSTWOWYM RATOWNICTWIE MEDYCZNYM PODSTAWA PRAWNA USTAWA O PAŃSTWOWYM RATOWNICTWIE MEDYCZNYM (Dz. U. z 2006 r. Nr 191, poz. 1410 z późn. zm.)

PLANOWANIE I ORGANIZACJA SYSTEMU PRM Organami administracji rządowej w zakresie wykonywania zadań systemu są: Minister właściwy ds. zdrowia – nadzór nad systemem na terenie kraju Wojewoda – planowanie, organizowanie, koordynowanie systemu oraz nadzór nad systemem na terenie województwa

WOJEWÓDZKI PLAN DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE System działa na obszarze województwa na podstawie wojewódzkiego planu działania systemu Plan w razie potrzeb podlega aktualizacji Projekt aktualizacji Planu sporządza wojewoda i uzgadnia go z podmiotami: w zakresie liczby i rozmieszczenia SOR, wykazu jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, oraz centrum urazowego – z oddziałem wojewódzkim NFZ, w zakresie współpracy jednostek systemu z jednostkami współpracującymi z systemem – z Szefem Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego, Komendantem Wojskowego Obwodu Profilaktyczno-Leczniczego, Komendantem Wojewódzkim PSP, Komendantem Wojewódzkim Policji, Komendantem Oddziału Straży Granicznej

WOJEWÓDZKI PLAN DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Projekt aktualizacji Planu uzgodniony z podmiotami, wojewoda przekazuje do zaopiniowania – 18 stycznia 2011 r. właściwym powiatowym i wojewódzkim jednostkom samorządu terytorialnego Jednostki te przedstawiają opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu aktualizacji Planu, Wojewoda przekazuje projekt aktualizacji Planu Ministrowi Zdrowia - 4 luty 2011 r., w celu zatwierdzenia, Minister Zdrowia, w terminie 30 dni, zatwierdza projekt Planu, lub może zgłosić zastrzeżenia – 2 marca 2011 r. i odmawia zatwierdzenia projektu Planu - zleca wojewodzie dokonanie zmian w terminie nie dłuższym niż 7 dni. Wojewoda zmienia projekt Planu - 9 marca 2011 r. i przesyła Ministrowi Zdrowia, chyba że wojewoda w terminie 3 dni od otrzymania zaleceń zgłosi do nich zastrzeżenia Minister Zdrowia w terminie 3 dniu od otrzymania zastrzeżeń rozpatruje je, w razie ich uwzględnienia – zatwierdza projekt Planu albo zleca wojewodzie wprowadzenie zmian w terminie nie dłuższym niż 3 dni – wojewoda zmienia projekt Planu zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia.

WOJEWÓDZKI PLAN DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Plan zostaje zaktualizowany z chwilą zatwierdzenia projektu aktualizacji przez Ministra Zdrowia - 9 marca 2011 r. Zatwierdzony Plan wojewoda podaje do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenia w BIP - 15 marca 2011 r. Zatwierdzony Plan jest podstawą do zawierania przez Dyrektora ŚOW NFZ umów na wykonanie medycznych czynności ratunkowych

STAN do czerwca 2011 r. 22 REJONY OPERACYJNE ZRM 22 DYSPONENTÓW ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO W TYM: 5 DYSPONENTÓW STACJI POGOTOWIA RATUNKOWEGO 5 DYSPONENTÓW NZOZ 12 DYSPONENTÓW W STRUKTURACH ZOZ ZE SZPITALEM 154 ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO W TYM: 75 SPECJALISTYCZNYCH „S” 79 PODSATWOWYCH „P”

ZMIANY od lipca 2011 r. OBSZAR DZIAŁANIA – obszar działania zespołu rat. med., określony w sposób zapewniający realizację parametrów czasów dotarcia, o których mowa w art. 24, w ramach którego zespół ten będzie dysponowany na miejsce zdarzenia w pierwszej kolejności. REJON OPERACYJNY – rejon określony w wojewódzkim planie działania systemu, obejmujący co najmniej jeden obszar działania. Dyrektor oddziału wojewódzkiego NFZ zawiera umowy, o których mowa w art. 49 ust.1 ustawy o PRM, na REJONY OPERACYJNE, na podstawie planu oraz w ramach środków przewidzianych w budżecie państwa, w części której dysponentem jest wojewoda, ujętych w planie finansowym NFZ

STAN od 1 lipca 2011 r. - obecny 15 REJONÓW OPERACYJNYCH 13 DYSPONENTÓW ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO (+ 2 podwykonawców) 154 ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO 75 specjalistycznych „S”, 79 podstawowych „P”

Nowe miejsca stacjonowania ZRM: zespół P w Mierzęcicach – przesunięcie zespołu P z SPR w Częstochowie zespół P w Świerklanach – przesunięcie zespołu P z WSS Nr 3 w Rybniku zespół S w Jeleśni – przesunięcie zespołu S z ZZOZ w Żywcu zespół S w Krzyżanowicach – przesunięcie zespołu S ze Szpitala Rejonowego w Raciborzu zespół P w Gliwicach – przesunięcie zespołu P z SPR w Zabrzu zespół P w Żarkach – przesunięcie zespołu P z ZOZ w Myszkowie

Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego Numer rejonu operacyjnego Zasięg rejonu operacyjnego Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego Specjalistyczne „S” Podstawowe „P” 24/1 powiat częstochowski, Częstochowa 6 10 24/2 powiat kłobucki 1 2 24/3 powiat lubliniecki 24/4 powiat będziński, gm. Ożarowice z powiatu tarnogórskiego, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Sosnowiec, powiat zawierciański 8 14 24/5 powiat myszkowski 24/6 powiat bieruńsko-lędziński, Tychy, Chorzów, Katowice, powiat mikołowski, Mysłowice, powiat pszczyński bez gm. Pawłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice 21 20 24/7 Bytom, Zabrze, Piekary Śląskie, powiat tarnogórski bez gm. Ożarowice, powiat gliwicki, Gliwice, gm. Czerwionka-Leszczyny z powiatu rybnickiego (bez Szczejkowic i Palowic) 12 24/8 gm. Rybnik, gm. Świerklany z powiatu rybnickiego 24/9 powiat raciborski bez gm. Kornowac 24/10 Gm. Pszów, gm. Radlin, gm. Rydułtowy, gm. Kornowac z powiatu raciborskiego oraz gm. Lyski, gm. Jejkowice, gm. Gaszowice z powiatu rybnickiego 24/11 gm. Wodzisław Śląski, gm. Gorzyce, gm. Godów, gm. Mszana, gm. Lubomia, gm. Marklowice 24/12 gm. Żory, Szczejkowice i Palowice z gm. Czerwionka-Leszczyny, gm. Jastrzębie Zdrój, gm. Pawłowice z pow. pszczyńskiego. 3 24/13 powiat bielski, gm. Bielsko-Biała 5 24/14 powiat cieszyński 4 24/15 powiat żywiecki

Rejony operacyjne nie pokrywające się z granicami administracyjnymi powiatów Rejon operacyjny nr 24/04 - powiat będziński, gm. Ożarowice z powiatu tarnogórskiego, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Sosnowiec, powiat zawierciański; Rejon operacyjny nr 24/06 - powiat bieruńsko-lędziński, Tychy, Chorzów, Katowice, powiat mikołowski, Mysłowice, powiat pszczyński bez gm. Pawłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice; Rejon operacyjny nr 24/07 - Bytom, Zabrze, Piekary Śląskie, powiat tarnogórski bez gm. Ożarowice, powiat gliwicki, Gliwice, gm. Czerwionka-Leszczyny z powiatu rybnickiego (bez Szczejkowic i Palowic);

Rejony operacyjne nie pokrywające się z granicami administracyjnymi powiatów Rejon operacyjny nr 24/08 – gminy: Rybnik, Świerklany z powiatu rybnickiego; Rejon operacyjny nr 24/10 – gminy: Pszów, Radlin, Rydułtowy, gm. Kornowac z powiatu raciborskiego oraz gminy: Lyski, Jejkowice, Gaszowice z powiatu rybnickiego; Rejon operacyjny nr 24/12 – gmina Żory, Szczejkowice i Palowice z gm. Czerwionka-Leszczyny, Jastrzębie Zdrój, gm. Pawłowice z pow. pszczyńskiego.

Planowana lokalizacja dyspozytorni medycznych CZĘSTOCHOWA SOSNOWIEC KATOWICE GLIWICE JASTRZĘBIE ZDRÓJ BIELSKO-BIAŁA

Planowane rejony dla dyspozytorni medycznych Planowana lokalizacja dyspozytorni medycznych

ZASIĘG REJONU DYSPOZYTORNI MIEJSCE SKONSOLIDOWANEJDYSPOZYTORNI MEDYCZNEJ ZASIĘG REJONU DYSPOZYTORNI LICZBA ZRM S P RAZEM SOSNOWIEC REJON OPERACYJNY ZRM 24/04 powiat będziński, gm. Ożarowice z powiatu tarnogórskiego, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Sosnowiec, powiat zawierciański 8 14 22 REJON OPERACYJNY ZRM 24/05 powiat myszkowski 1 2 3 9 16 25 CZĘSTOCHOWA REJON OPERACYJNY ZRM 24/01 powiat częstochowski, Częstochowa 6 10 REJON OPERACYJNY ZRM 24/02 powiat kłobucki REJON OPERACYJNY ZRM /12/03 powiat lubliniecki 13 KATOWICE REJON OPERACYJNY ZRM 24/06 powiat bieruńsko-lędziński, Tychy, Chorzów, Katowice, powiat mikołowski, Mysłowice, powiat pszczyński bez gm. Pawłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice 21 20 41 GLIWICE REJON OPERACYJNY ZRM 24/07 Bytom, Zabrze, Piekary Śląskie, powiat tarnogórski bez gm. Ożarowice, powiat gliwicki, Gliwice, gm. Czerwionka-Leszczyny z powiatu rybnickiego (bez Szczejkowic i Palowic) 12 26 JASTRZĘBIE ZDRÓJ REJON OPERACYJNY ZRM 24/08 gm. Rybnik, gm. Świerklany z powiatu rybnickiego 4 REJON OPERACYJNY ZRM 24/09 powiat raciborski bez gm. Kornowac REJON OPERACYJNY ZRM 24/10 Gm. Pszów, gm. Radlin, gm. Rydułtowy, gm. Kornowac z powiatu raciborskiego oraz gm. Lyski, gm. Jejkowice, gm. Gaszowice z powiatu rybnickiego

OGÓŁEM WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE 75 79 154 REJON OPERACYJNY ZRM 24/11 gm. Wodzisław Śląski, gm. Gorzyce, gm. Godów, gm. Mszana, gm. Lubomia, gm. Marklowice 1 2 3 REJON OPERACYJNY ZRM 24/12 gm. Żory, Szczejkowice i Palowice z gm. Czerwionka-Leszczyny gm. Jastrzębie Zdrój, gm. Pawłowice z pow. pszczyńskiego. 5 RAZEM 9 18 BIELSKO-BIAŁA REJON OPERACYJNY ZRM 24/13 powiat bielski, gm. Bielsko-Biała 6 11 REJON OPERACYJNY ZRM 24/14 powiat cieszyński 4 REJON OPERACYJNY ZRM 24/15 powiat żywiecki 13 22 OGÓŁEM WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE 75 79 154

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ