PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
PRAWA CZŁOWIEKA.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Niepowodzenia w nauce Jak pomóc dzieciom mającym trudności w nauce?
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
PEDAGOG SZKOLNY.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
w praktyce pedagogicznej
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Prawa dziecka.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Prawa dziecka.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek email: dagakesek@gmail.com "Szukanie pomocy jest oznaką siły a nie słabości." PONIEDZIAŁEK 7.45-14.20 WTOREK 7.45-13.25 ŚRODA CZWARTEK 11.45-14.20 PIĄTEK 8.45- 10.35

ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY: PEDAGOG to nie strażnik ani policjant, którego należy się obawiać to osoba życzliwa uczniom, rzecznik ich praw do którego można się zwrócić o pomoc, wsparcie a czasem po gotowe rozwiązania trudnych problemów okresu dorastania. ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY: Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny. Nie potrafisz porozumieć się z rówieśnikami. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej. Chcesz podzielić się swoją radością, swoim sukcesem. Chciałbyś pomóc innym ale nie wiesz jak. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić. PRZYJDŹ TAKŻE Z KAŻDĄ SPRAWĄ, Z KTÓRĄ SAM NIE POTRAFISZ SOBIE PORADZIĆ. 

DRODZY RODZICE Nie zmuszajcie dzieci do aktywności, lecz wyzwalajcie aktywność. Nie każcie myśleć, lecz twórzcie warunki do myślenia. Nie żądajcie, lecz przekonujcie. Pozwólcie dziecku pytać i powoli rozwijajcie jego umysł tak, aby samo wiedzieć chciało. JANUSZ KORCZAK W WYCHOWANIU DZIECKA WAŻNĄ ROLĘ ODGRYWA  WSPÓŁPRACA OBOJGA RODZICÓW:   ·         OBOJE ustalają styl wychowania swoich dzieci, pamiętając o znaczeniu rodziny dla harmonijnego i prawidłowego rozwoju dziecka; ·         OBOJE biorą wspólną odpowiedzialność za dzieci; ·         OBOJE  wyznaczają wzorce właściwego komunikowania się; ·         OBOJE dają dzieciom poczucie bezpieczeństwa; ·         OBOJE ustalają jasne reguły postępowania; ·         OBOJE przedstawiają system wartości i norm oraz właściwe wzory zachowań; ·         OBOJE organizują przestrzeń do kontaktów z rodzeństwem, rówieśnikami oraz rodziną; ·       OBOJE zachowują jednolity styl wychowania i pamiętają, że władza rodzicielska powinna być wykonywana tak, jak wymaga tego dobro dziecka.  

GDY DZIECKO NAPOTYKA NA NIEPOWODZENIA SZKOLNE GDY DZIECKO NAPOTYKA NA NIEPOWODZENIA SZKOLNE....... Mimo starań obojga rodziców, zdarza się, że dzieci nie odnoszą sukcesów na polu edukacji. Rozczarowani rodzice często traktują niepowodzenia swojego dziecka jako wyrocznię, doszukują przyczyn w złych intencjach dziecka, braku chęci do nauki, w lenistwie w pobieżnym odrabianiu prac domowych. Często w związku z mało zadowalającymi wynikami w nauce dziecka, wprowadzają w domu większy rygor. Przyczyna niepowodzeń dziecka może być zupełnie inna. Często niezależna od jego woli i chęci. Kary nałożone przez rodziców powodują u dziecka narastanie frustracji oraz wywołują zachowania społecznie nieakceptowane, występujące często jako wtórne do niepowodzeń w nauce. Dużym problemem dla dziecka stają się niezaspokojone potrzeby: bezpieczeństwa, miłości, osiągania sukcesów i uznania. Aby uniknąć niepowodzeń szkolnych, należy dbać o  dziecko i troszczyć się o jego prawidłowy rozwój. Elementy, które warunkują powodzenie dziecka w nauce to: ·         stan zdrowia i rozwój fizyczny dziecka; ·         rozwój motoryczny, umysłowy i emocjonalny; ·         rozwój zainteresowań zarówno przedmiotami szkolnymi, jak i zainteresowań pozaszkolnych; ·         atmosfera panująca w rodzinie; ·         tryb życia, organizacja codziennych zajęć, w szczególności przygotowanie zadań domowych. Należy pamiętać, że o powodzeniu dziecka w szkole decydują dwie grupy czynników: ·    wewnętrzne – związane z rozwojem fizycznym i psychicznym dziecka, z jego indywidualnymi cechami; ·         zewnętrzne – na które składają się warunki życia, oddziaływanie otoczenia, także opieka i praca wychowawcza, jaką zapewniają dom i szkoła. Rodzice powinni zadbać o diagnozę niepowodzeń w nauce oraz niewłaściwych zachowań w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz jeśli zajdzie taka potrzeba u specjalistów wskazanych przez poradnię. Badanie psychologiczno-pedagogiczne pomoże określić potencjał intelektualny dziecka, a co z tym się wiąże możliwość przyswajania przez nie treści programowych; ewentualne deficyty funkcji psychofizycznych oraz poziom wiedzy.

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W MYŚLENICACH UL. PARDYAKA 2 tel.: (12) 272 05 89  fax: (12) 272 05 89 www: www.poradniamyslenice.pl