Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Przygotowała Sylwia Zych
PREHISTORIA.
Grażyna Dykowska Akademia Medyczna Wydział Nauk o Zdrowiu Warszawa
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
CZYNNIKI WZROSTU GOSPODARCZEGO W KRAJACH AFRYKI
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Katedra Marketingu Usług
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Definicja: Sponsoring jest to.
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Seminaria magisterskie Studia stacjonarne II stopnia
W świecie starożytnych Greków
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
Od pijaru do Public Relations
NA TLE PUBLIC RELATIONS
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
SPONSORING KULTURY I SZTUKI W POLSCE
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Roksana Żurawiak Marcin Niziołek
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Co wiesz o Monarchii Karolińskiej?
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
 Chciałbym również zaznaczyć iż w celu propagowania dziedziny sportu jaką jest piłka nożna, daliśmy możliwość brania udziału w zajęciach zmniejszając.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Partie polityczne we współczesnym świecie
Przygotowała: Marlena Drożdż. Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Demokracja.
MUZEA WATYKAŃSKIE CZ.1.
Wprowadzenie euro w Polsce – możliwe konsekwencje dla przedsiębiorstw i konsumentów. Teoria i praktyka Adam Gomoła Publiczne Gimnazjum nr 9 w Opolu Opiekun:
SPONSORING W BIBLIOTECE – Z CZYM TO SIĘ JE?
Humanizm i odrodzenie. 1. Geneza humanizmu i odrodzenia.
Reformacja w XVI w. To jest temat Mapa z XVI w..
RENESANS KAROLIŃSKI.
To nasza pasja którą się dzielimy z wszystkimi Olympic2014 Szkółka PiłkarskaOlympic2014 Szkółka Piłkarska.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Demos i kratos, czyli geneza demokracji:
Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Słowo pochodzi z języka greckiego od słów demos, co znaczy lud oraz kratos – władza. W znaczący wkład.
Starożytny Egipt. Starożytna Grecja Starożytny Rzym.
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
XVI wiek – złotym wiekiem dla Polski
Moje ulubione stolice Europy!
MARKETING INTERNETOWY
Wstęp do nauki o państwie i polityce
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE  Geneza  Początki sponsoringu sięgają czasów starożytnych i wiążą się z osobą Gaiusa Ciliniusa Mecenasa, który był zaufanym współpracownikiem cesarza Oktawiana.  Mecenas zasłynął jako patron sztuki, protektor artystów, pisarzy i poetów.  Opieka nad artystami była także realizowana w starożytnej Grecji, w Atenach pod rządami Peryklesa i Alkibadesa.  W epoce renesansu rozwinął się we Włoszech mecenat książęcy, republikański i papieski. Medyceusze byli patronami takich wielkich artystów, jak: Masaccio, Boticelli czy Michał Anioł.

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE  Z Włoch mecenat artystyczny przedostał się do innych krajów.  Mecenat rozwijał się na dworze Ludwika XIV we Francji, Karola I w Hiszpanii czy Henryka VIII w Anglii.  W Polsce mecenat zapoczątkowali ostatni Jagiellonowie, rozwinęli Wazowie, konsekwentnie realizowali tacy władcy, jak: Władysław IV, Jan III Sobieski, Stanisław August.  W XIX w. mecenat zaczęły realizować instytucje społeczne, w wieku XX stał się w dużej mierze domeną instytucji gospodarczych.  Współczesny sponsoring rozwinął się najwcześniej w Stanach Zjednoczonych (od ok. roku 1920), w Europie intensywny rozwój zjawiska sponsoringu nastąpuje od lat 60. XX wieku.

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Przyczyny współczesnego rozwoju sponsoringu  rozwój środków komunikowania masowego, w tym nowych mediów – co dało nowe, niespotykane wcześniej możliwości w zakresie kreowania wizerunku  wzrost świadomości znaczenia wizerunku firmy i narzędzi kreowania tego wizerunku  ograniczenia prawne w zakresie reklamy niektórych produktów (np. papierosy, alkohol)  postępująca komercjalizacja kultury, sztuki czy sportu  wzrastająca liczba jednostek życia gospodarczego i społecznego

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Sponsoring  świadczenia mają charakter wzajemny  sponsor znany opinii publicznej  działalność często ściśle zaplanowana i zorganizowana  sponsoring leży w interesie sponsorującej firmy

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Mecenat  rodzaj opieki sprawowanej przez państwo, instytucję czy jednostkę (opieka może wynikać z altruizmu czy umiłowania sztuki)  mecenas nie oczekuje od beneficjenta świadczenia wzajemnego  wspieranie jest zazwyczaj dyskretne, bez rozgłosu

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Darowizna  przewaga korzyści (lub częściej wyłączna korzyść) po stronie obdarowanego  darowizna ma często charakter doraźny, jednorazowy  często z pobudek altruistycznych, ale może też wynikać np. z kwestii podatkowych

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Ofiara  ofiara odnosi się głównie do sfery religijnej, czasem społecznej (WOŚP)  przewaga korzyści (lub częściej wyłączna korzyść) po stronie obdarowanego  ofiara ma często charakter doraźny, jednorazowy

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Dotacje, substytudia, subwencje  zazwyczaj świadczone przez instytucje życia publicznego, których celem jest wspieranie organizacji, firm lub grup osób  przewaga korzyści (lub częściej wyłączna korzyść) po stronie obdarowanego

 Zajęcia nr 1: GENEZA SPONSORINGU. SPONSORING A ZAGADNIENIA POKREWNE Literatura  Sznajder Andrzej, Sponsoring, czyli jak promować firmę, wspierając innych, Warszawa  Rozwadowska Bożena, Mecenat i sponsoring, [w:] Public Relations. Teoria – praktyka – perspektywy, Warszawa 2002.