An overview and key findings Svein Sjøberg and Camilla Schreiner

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Czy edukacja zawodowa ma sens finansowy dla pracodawców? Jak gospodarki będą konkurować w XXI wieku? Chris Locke Andrzej Butra.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
SIĘGNIJ PO WIĘCEJ promocja kształcenia ustawicznego dla dorosłych w formach szkolnych.
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
Piotr Skurzyński Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii
EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Inclusive education support in Poland.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym.
Strategic support innovation in the agri - food industry in the Podlasie Province through activities The State Higher School of Computer Science & Business.
Records Management with SharePoint 2010
Proces Boloński Życie i twórczość.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Polska Debiuty Marek na Rynku Polskim.
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
Mark Redman Punkt Kontaktowy ENRD 28 November 2011.
TIMELINE PRELOADER YEAR 2012 SUMMER SPRING WINTER AUTUMN Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. AUTUMN.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
Institute of Computer Science PAS Warsaw, The Project is co-financed by the European Union from resources of the European Social Found.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjności Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego prof. dr hab. Maria Elżbieta.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, pl. Trzech Krzyży 3/5, Warszawa; Experiences with macromodelling for assessing.
LEONARDO DA VINCI SERDECZNIE WITAMY! WELCOME! HERZLICH WILKOMMEN! ZDRAVEITE, DOBRE DOSHLI V POLSHA!
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Gini index measures the extent to which the distribution of income (or, in some cases, consumption expenditure) among individuals or.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Projekt POIG /09 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
MAŁOPOLSKIE CENTRUM NAUKI MALOPOLSKA SCIENCE CENTER.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Oddział we Wrocławiu Wrocław, Współpraca międzynarodowa IMGW we Wrocławiu- wczoraj i dziś doc. dr.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
Z matematyką przez świat.
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Internationalisation at the University of Warsaw
Europejski Fundusz Społeczny po 2013 r.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Chapter 7: Art PowerPoint
Zapis prezentacji:

Znaczenie aspiracji edukacyjnych Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik

An overview and key findings Svein Sjøberg and Camilla Schreiner The ROSE project An overview and key findings Svein Sjøberg and Camilla Schreiner University of Oslo, March 2010

Czy aspiracje uczniów dotyczące wyższego wykształcenia są ważne dla ich szans zawodowych?

Jak będzie wyglądała światowa gospodarka ZA DZIESIĘĆ LAT?

w momencie rozpoczęcia nauki, nie istnieje w momencie Ponad 50 % zawodów, które są wykonywane w momencie rozpoczęcia nauki, nie istnieje w momencie zakończenia studiów

Zmiany technologiczne wymagają innych umiejętności pracowników

Każde dziecko musi być gotowe na nieznane. Jeśli pomiędzy wiedzą i umiejętnościami zdobywanymi w procesie edukacyjnym a wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi w miejscu pracy będzie istniała przepaść, edukacja nie pomoże w osiągnięciu sukcesu.

Czy aspiracje uczniów dotyczące ich formalnego wykształcenia są ważne dla rozwoju kraju?

„For Poland to sustain its impressive growth, the country has to replace the catching up strategy with a moving ahead one, aimed at enhancing competitiveness, productivity and job creation. The fulfillment of this goal will require further sophistication of the economy: an increased emphasis on innovation and higher VA manufacturing and services. The new strategy must support the development of Poland’s own intellectual property.”

Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision

Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision

Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision

Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision

Przebudowa gospodarki na bardziej innowacyjną musi dokonać się przez zmianę całego ekosystemu - ZMIANĘ KULTURY!

Co zrobić, żeby edukacja otwierała przed młodymi ludźmi PRZYSZŁOŚĆ? Co zrobić, żeby edukacja pomogła zbudować INNOWACYJNĄ KULTURĘ?

Umiejętności XXI wieku

Eksperyment Prof. Robert Rosenthal, 1968 r. EFEKT PIGMALIONA

Budowan ie wiary w siebie i wewnętrznej motywacji do doskonałości

Głównym celem nauki jest stworzenie ludzi, którzy będą zdolni do robienia nowych rzeczy, a nie tylko do odtwarzania tego, co robiły już inne pokolenia – ludzi, którzy są kreatywni, nowatorscy i odkrywczy. Jean Piaget

Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik Dziękuję Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik