Znaczenie aspiracji edukacyjnych Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik
An overview and key findings Svein Sjøberg and Camilla Schreiner The ROSE project An overview and key findings Svein Sjøberg and Camilla Schreiner University of Oslo, March 2010
Czy aspiracje uczniów dotyczące wyższego wykształcenia są ważne dla ich szans zawodowych?
Jak będzie wyglądała światowa gospodarka ZA DZIESIĘĆ LAT?
w momencie rozpoczęcia nauki, nie istnieje w momencie Ponad 50 % zawodów, które są wykonywane w momencie rozpoczęcia nauki, nie istnieje w momencie zakończenia studiów
Zmiany technologiczne wymagają innych umiejętności pracowników
Każde dziecko musi być gotowe na nieznane. Jeśli pomiędzy wiedzą i umiejętnościami zdobywanymi w procesie edukacyjnym a wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi w miejscu pracy będzie istniała przepaść, edukacja nie pomoże w osiągnięciu sukcesu.
Czy aspiracje uczniów dotyczące ich formalnego wykształcenia są ważne dla rozwoju kraju?
„For Poland to sustain its impressive growth, the country has to replace the catching up strategy with a moving ahead one, aimed at enhancing competitiveness, productivity and job creation. The fulfillment of this goal will require further sophistication of the economy: an increased emphasis on innovation and higher VA manufacturing and services. The new strategy must support the development of Poland’s own intellectual property.”
Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision
Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision
Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision
Źródło: Innovation Union Scoreboard 2011, European Commision
Przebudowa gospodarki na bardziej innowacyjną musi dokonać się przez zmianę całego ekosystemu - ZMIANĘ KULTURY!
Co zrobić, żeby edukacja otwierała przed młodymi ludźmi PRZYSZŁOŚĆ? Co zrobić, żeby edukacja pomogła zbudować INNOWACYJNĄ KULTURĘ?
Umiejętności XXI wieku
Eksperyment Prof. Robert Rosenthal, 1968 r. EFEKT PIGMALIONA
Budowan ie wiary w siebie i wewnętrznej motywacji do doskonałości
Głównym celem nauki jest stworzenie ludzi, którzy będą zdolni do robienia nowych rzeczy, a nie tylko do odtwarzania tego, co robiły już inne pokolenia – ludzi, którzy są kreatywni, nowatorscy i odkrywczy. Jean Piaget
Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik Dziękuję Robert Firmhofer Dyrektor Centrum Nauki Kopernik