 Multimedia jest to ogólne określenie środków komunikacji wykorzystujących różne formy przekazu w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki. Multimedia są.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody kompresji A-V. Podziały Pierwsze podejścia do kompresji A-V – redukcja bitów Dzisiejsze podziały: – Obraz, dźwięk – Stratna, bezstratna – Bitrate.
Advertisements

Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
UTK Zestaw III.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Urządzenia techniki komputerowej Identyfikacja i charakteryzowanie urządzeń zewnętrznych komputera Karta dźwiękowa.
1 Osadzanie dźwięku Interaktywne dokumenty WWW Adam Czarnecki.
Różnice pomiędzy formatem GIF a JPG
Pliki i foldery, jednostki informacji
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Multimedialne bazy danych
KOMPRESJA DANYCH Marek Dyoniziak.
KOMPRESJA DANYCH DAWID FREJ. Kompresja danych Kompresja danych - polega na zmianie sposobu zapisu informacji w taki sposób, aby zmniejszyć redundancję
AUTORZY: Paulina Pluta kl. 3c Agata Łoboda kl.3c
technologii informacyjnej
Technologia informacyjna
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Reprezentacja danych nieliczbowych w komputerze
Co to jest TIK?.
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Microsoft Expression Studio
Typy kompresji. Kompresja plików graficznych.
Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja
MULTIMEDIALNE ŹRÓDŁA INFORMACJI
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Autor: Justyna Radomska
LICENCJE.
Multimedia i grafika komputerowa
Jednostki w informatyce i system binarny (dwójkowy)
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Nośniki informacji i akcesoria komputerowe
Jednostki używane w informatyce
Obróbka audio / video Podstawy cyfrowej edycji audio i video na potrzeby prostego filmu opracowanie Paweł Augustynek-Halny.
-wyszukiwanie informacji.
Formaty zdjęć.
MULTIMEDIALNE CENTRUM ROZRYWKI DLA CAŁEJ RODZINY
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Formaty Plików Wideo Kamil Łuczka.
Quiz informatyczny !.
Przygotował: Kamil Feliszewski
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
KARTY DŹWIĘKOWE.
Nośniki pamięci zewnętrznej
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Temat 9: Obrazy i multimedia
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Multimedia.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Umieszczanie multimediów na stronie WWW. Co to jest multimadialność?  Multimedialność w dziedzinie komputerów jest najczęściej rozumiana jako możliwość.
Grafika rastrowa - parametry
TEMAT : Kompresja i Archiwizacja danych Informatyka Zakres rozszerzony
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
Podstawy akustyki i obróbka dźwięku
Złącza stosowane w systemach audio
Specjalność E Multimedia Studia dzienne inżynierskie Opiekun specjalności: prof. Krzysztof Marasek.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
GoldWave Edytor plików multimedialnych. Co to jest GoldWave? GoldWave to rozbudowane, a jednocześnie proste narzędzie do edycji dźwięku. Program posiada.
Notatnik referat.txt Paint kwiatek.bmp Word opowiadanie.doc.
Digia™ II Digital Video Recorder
Autor : Agnieszka Śliwińska. To przedmiot lub urządzenie, służące do przechowywania informacji.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Wstęp do Informatyki - Wykład 4
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapis prezentacji:

 Multimedia jest to ogólne określenie środków komunikacji wykorzystujących różne formy przekazu w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki. Multimedia są zestawieniem takich form jak : ◦ Tekst ◦ Audio ◦ Obrazy statyczne ◦ Animacje ◦ Wideo ◦ Interaktywne  Termin „multimedia” ma również zastosowanie w mediach elektronicznych służących do rejestrowania oraz odtwarzania treści multimedialnych. Multimedia posiadają cechy tradycyjnych technik mieszanych i sztuk pięknych, jednak mają szerszy zakres. Termin bogate media jest synonimem terminu multimedia interaktywne.

 Pliki multimedialne są to pliki zawierające więcej niż jeden sposób przekazywania informacji. Zazwyczaj mianem tym określa się pliki z zapisanym obrazem i dźwiękiem.  Dźwięk jest to fala magnetyczna rozchodząca się w ośrodkach sprężystych (gazach, cieczach, korpusach instrumentów muzycznych). Zakres fal słyszalnych przez ludzkie ucho zawarty jest między wartościami granicznymi 20 Hz i 20 kHz.

 CD-Audio - standard cyfrowego zapisu dźwięku na płycie kompaktowej, wykorzystujący do tego celu kodowanie PCM o częstotliwości próbkowania 44,1 kHz i rozdzielczości 16 bitów na próbkę.próbkowania  MIDI - ze względu na małe rozmiary plików jest często wykorzystywany do tworzenia podkładu muzycznego dla stron WWW, automatycznie odtwarzanego podczas jej oglądania w przeglądarce (poprzez użycie znacznika i odpowiedniej wtyczki). Plik w tym formacie charakteryzuje się małym rozmiarem - kilkuminutowy utwór muzyczny może być zawarty w pliku o rozmiarze kB, w efekcie wczytanie takiego pliku nie zwiększa ogólnego czasu ładowania całej strony.

 WAV - Format charakterystyczny dla platformy Windows, pozwala na zapis muzyki z jakością płyty kompaktowej (44.1 kHz, 16 bit, stereo). Pliki w tym formacie mają jednak jedną zasadniczą wadę - wielkość. Na 1 sekundę dźwięku potrzeba 172 kB. Z tego właśnie powodu format ten nie bardzo nadaje się do Internetu. Aby zmniejszyć objętość należy niestety zrezygnować z jakości i tak można: zmniejszyć rozdzielczość do 8 bitów, zrezygnować z dźwięku stereo i zmniejszyć częstotliwość próbkowania np. do Hz lub nawet do 8000 Hz. Sekunda pliku zapisanego z minimalnymi ustawieniami (8 bit, mono, 8000 Hz) zajmuje 8 kB.

 MPEG (Moving Picture Experts Group) – format ten stosuje kodowanie psychoakustyczne, czyli technikę wykorzystującą naturalne ograniczenia słuchu człowieka.  MP3 (MPEG-2 Layer 3) – format stratnej kompresji dźwięku opierający się na zmodyfikowanej dyskretnej transformacie cosinusowej i używający modelu psychoakustycznego. Format został stworzony we Fraunhofer-Institut für Integrierte Schaltungen. Przy tworzeniu jego pierwszej implementacji wykorzystywany był m.in. utwór Suzanne Vegi Tom's Diner w celu dostosowania kompresji do brzmienia ludzkiego głosu

 MP3 pro – połączenie wcześniejszego formatu mp3 i nowej technologii pozwalającej na znaczną rekonstrukcję wyższych częstotliwości  MP4 (MPEG-4Part 14) – standard kodowania obrazu i dźwięku napisany z myślą o telewizji cyfrowej oraz przesyłaniu multimediów przez Internet.  Ogg Vorbis – format przewyższający mp3 pod względem jakości i stopnia kompresji dźwięku ◦ w odróżnieniu od MP3 format Ogg Vorbis nie jest opatentowany i pozostaje bezpłatny, zarówno do celów prywatnych, jak i komercyjnych ◦ dekodowanie plików zapisanych w tym formacie wymaga większego zapotrzebowania na moc obliczeniową procesora niż MP3 (w przenośnych odtwarzaczach szczególnie uwidacznia się to poprzez skrócenie czasu pracy)

 AVI (audio-video interleave, czyli współistnienie obrazu i dźwięku ) – kontener danych audiowizualnych (wprowadzony przez Microsoft). Współistnienie oznacza, że w jednym pliku mogą występować zarówno informacje o obrazie jak i o dźwięku.  M-JPEG (Motion JPEG) – ruchoma wersja statycznego JPEG-a. Stosuje się tutaj ten sam algorytm kompresji.

 DV (Digital VIdeo) – cyfrowy format komponentowy do zastosowań konsumenckich. DV jest formatem, który do zapisu stosuje cyfrowe taśmy o szerokości 6,35 mm. Format ten jest rzadko stosowany do zapisu filmu na komputerze ze względu na niski stopień kompresji. Kilkudziesięciominutowy film może zajmować nawet kilkanaście gigabajtów.

 Wymień pliki multimedialne obsługiwane przez program Windows Media Player. Opisz formaty, które nie zostały omówione na lekcji.  Opisz formaty multimedialne, których nie obsługuje program Windows Media Player: ◦ *.ra, *.rm, *.ram ◦ *.mov, *.qt

 Cyfrowy zapis dźwięku opiera się na procedurze zwanej próbkowaniem. Próbkowanie, to nic innego, tylko odczytywanie poziomu sygnału akustycznego w danej chwili i zapisywanie jako liczby.  Oczywiście, prawie zawsze liczba ta jest zapisywana w formacie dwójkowym.