Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Zamówienia publiczne Katowice, 2011.
Nowe Prawo Zamówień Publicznych w informatyce, PIIiT, Nowa ustawa stare problemy Jarosław Deminet.
NOWE ZASADY WNOSZENIE ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Od ogłoszenia do zamówienia
Zlecenie i wybór wykonawcy
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Udział MSP w zamówieniach publicznych
Stosowanie procedur Pzp w realizacji umowy o dofinansowanie Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa,
STOSOWANIE PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 29 STYCZNIA 2004 R.
STOSOWANIE PRZEPISÓW USTAWY
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
WPROWADZENIE DO SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Nowelizacja ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2009
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Elektroniczna postać czynności zamówień publicznych
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Warunki postępowania wg ustawy PZP oraz wg innych trybów, jakie mogą mieć zastosowanie przy przeprowadzaniu inwestycji.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Nowelizacja ustawy i jej cele
Katowice, styczeń 2013 Jan Cofała
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Elżbieta Szymanik WSM Ciechanów 2011
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
Kierunki zmian w prawie zamówień publicznych.. 2 Nowelizacja ustawy ustawa z dnia 4 września 2008 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz.
Szkolenie podstaw Zamówień Publicznych Oparte w realiach Administracji Centralnej Politechniki Warszawskiej Mateusz Cwalina,
Centrum Doskonalenia kadr Lex- Klass
Prawo zamówień publicznych Adwokat Łukasz Bochenek
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Przetarg nieograniczony Zamówienie z wolnej ręki
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
PRZETARG NIEOGRANICZONY. Przygotowanie i przeprowadzenie przetargu należy do zamawiającego, który może to zrobić samodzielnie albo zlecić własnej jednostce.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Rola UZP w walce z przestępczością korupcyjną związaną z procedurą przetargową. Możliwości współpracy z Policją. Katarzyna Tyc-Okońska Dyrektor Departamentu.
Zamówienia publiczne przy realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych i w codziennej praktyce.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Nowe podejście do zamówień publicznych
Kierownik Wydziału Kontroli
Kierownik Wydziału Kontroli
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Województwa Śląskiego/ Wydział Rozwoju Regionalnego 24 czerwca 2019 r.
Zamówienia publiczne - szkolenie
Zapis prezentacji:

Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości Prawo zamówień publicznych ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz. U. z 2010 Nr.113 poz.759 z póź. zm.)

Tematyka Zakres przedmiotowy, podmiotowy ustawy Progi kwotowe Zasady udzielania zamówień Wybrane tryby udzielania zamówień Oferta, odrzucenie ofert, unieważnienie postępowania

Zakres przedmiotowy, podmiotowy Zakres podmiotowy Ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych przez jednostki , podmioty (związki podmiotów ) wymienionych w art.3 ust.1 ustawy Pzp Zakres przedmiotowy Ustawy nie stosuje się do zamówień, których przedmiotem jest nabycie własności nieruchomości oraz innych praw do nieruchomości, w szczególności dzierżawy i najmu ( art.4 pkt.3 ppkt.i ustawy Pzp). Wybór wykonawcy operatu szacunkowego ( jeżeli wartość zamówienia przekracza próg stosowania ustawy Pzp )przez podmiot zobowiązany do stosowania ww. ustawy odbywa się w oparciu o procedury zamówień publicznych.

< 14.000 € wyłączenia z ustawy - nie obowiązują procedury Progi kwotowe < 14.000 € wyłączenia z ustawy - nie obowiązują procedury ( 56.274,40 PLN) zamówień publicznych => 14.000 € < progów unijnych - procedura uproszczona progi unijne : ( 130, 200, 400 tyś. € dostawy , usługi) ( 5 mln. € roboty budowlane ) => progów unijnych - procedura pełna > 10 mln € w dostawach , usługach - procedura zaostrzona > 20 mln € w robotach budowlanych - procedura zaostrzona Kurs euro do ustalania wartości zamówienia – 4.0196 PLN ( Rozp. Prezesa RM)

Zasady udzielania zamówień zasada jawności – zapewniająca pełną jawność prowadzonych procedur zasada uczciwej konkurencji – obowiązek przygotowania i przeprowadzenia przez zamawiającego postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji zasada równego traktowania wykonawców - traktowanie przez zamawiającego w sposób identyczny wszystkich wykonawców ubiegających się o zamówienie zasada bezstronności – czynności związane z postępowaniem o zamówienie wykonywane są przez osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm zasada pisemności – określa obowiązki m.in. w zakresie prowadzenia dokumentacji, formy oferty , sporządzania umów , porozumiewania się ( wybór zamawiającego) przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony – tryby podstawowe

Tryby udzielania zamówień Przetarg nieograniczony Przetarg ograniczony Negocjacje z ogłoszeniem Dialog konkurencyjny Negocjacje bez ogłoszenia Zamówienie z wolnej ręki Zapytanie o cenę Licytacja elektroniczna

Wybrane tryby udzielania zamówień – przetarg nieograniczony Ogłoszenie - w miejscu publicznym w swojej siedzibie , na własnej stronie internetowej oraz : - w BZP > 14 tyś euro < kwot unijnych - w DUUE > kwot unijnych Specyfikację (SIWZ ) udostępnia zamawiający na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia w BZP albo przesłania publikacji do DUUE do upływu terminu składnia ofert. Terminy składania ofert : = > 14 tyś euro < progów unijnych : nie krótszy niż 7 dni ( dostawy usługi) i 14 dni ( roboty budowlane) od dnia zamieszczenia w BZP = > progów unijnych : 40 dni od przekazania ogłoszenia do DUUE drogą elektroniczną lub 47 dni od przekazania w inny sposób .

Wybrane tryby udzielania zamówień – przetarg ograniczony Przetarg ograniczony to tryb udzielenia zamówienia, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu, wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu, a oferty mogą składać wykonawcy zaproszeni do składania ofert. Ogłoszenie dotyczące składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ( BZP, DUUE) , terminy składania wniosków Kwalifikacja wykonawców w oparciu o wymagania w ogłoszeniu Zaproszenie do składania ofert zakwalifikowanych wykonawców + przekazanie siwz Składanie ofert –terminy w zależności od progów kwotowych

Wybrane tryby udzielania zamówień – negocjacje z ogłoszeniem Negocjacje z ogłoszeniem to tryb udzielenia zamówienia, w którym, po publicznym ogłoszeniu o zamówieniu, zamawiający zaprasza wykonawców dopuszczonych do udziału do składania ofert wstępnych niezawierających ceny, prowadzi negocjacje, a następnie zaprasza ich do składania ofert. Przesłanki zastosowania trybu Ogłoszenie – tak jak w przetargu ograniczonym (PO) Kwalifikacja wykonawców – tak jak w (PO) Zaproszenie wykonawców do składania ofert wstępnych + przekazanie siwz - badanie ofert wstępnych Zaproszenie do negocjacji wykonawców Negocjacje Zaproszenie do składania ofert + przekazanie siwz uwzględniających negocjacje Składanie ofert (terminy )

Wybrane tryby udzielania zamówień – negocjacje bez ogłoszenia Negocjacje bez ogłoszenia to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi przez siebie wykonawcami, a następnie zaprasza ich do składania ofert. Przesłanki zastosowania trybu Zaproszenie do negocjacji (nie mniej niż 5 wykonawców ) Negocjacje Zaproszenie do składania ofert + przekazanie siwz Składanie ofert- (termin zapewniający złożenie ofert)

Wybrane tryby udzielania zamówień – zapytanie o cenę Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne . Zamawiający zaprasza nie mniej niż 5 wykonawców . Wraz z zaproszeniem zamawiający przesyła siwz (zakaz żądania wadium , nie stosuje się zabezpieczenie należytego wykonania umowy ) Składanie ofert – (termin odpowiedni) Zamawiający żąda złożenia ofert dodatkowych w przypadku złożenia ofert z tą samą ceną

Wybrane tryby udzielania zamówień – zamówienie z wolnej ręki Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Przesłanki zastosowania Wraz z zaproszeniem do negocjacji zamawiający przekazuje informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy lub wzór umowy. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, powyżej progów unijnych dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

Oferta Wykonawca może złożyć jedną ofertę Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej ( dopuszczalne składanie w postaci elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym) Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji (siwz)  Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w siwz, jednak nie dłużej niż: 1) 30 dni - jeżeli wartość zamówienia nie przekracza kwot unijnych ; 2) 90 dni - jeżeli wartość zamówienia dla robót budowlanych przekracza 20 mln euro, a dla dostaw lub usług 10 mln euro; 3) 60 dni - jeżeli wartość zamówienia jest => progów unijnych < niż progi kwotowe wskazane wyżej w pkt.2

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: Odrzucenie oferty Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą; 2) jej treść nie odpowiada treści siwz; 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji ; 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia ; 5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert; 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny; 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87ust.2 pkt.3 ustawy; 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

Unieważnienie postępowania Przesłanki : 1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, 2) w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę nie złożono co najmniej dwóch ofert nie podlegających odrzuceniu; 3) w postępowaniu prowadzonym w trybie lic. elektr. wpłynęły mniej niż dwa wnioski o dopuszczenie do udziału w lic.elektr. albo nie została złożona żadna oferta ; 4) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny oferty najkorzystniejszej; 5) zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie; 6) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 7) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego

Ryszard Sołowiej ryszardsol@interia.pl Dziękuję za uwagę . Ryszard Sołowiej ryszardsol@interia.pl