LUBIŃSKI PIĘTRUŚ Autobus legenda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wycieczka klas 1b i 1e Śladami Świętej Kingii
Advertisements

Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Wycieczka do Wambierzyc
czyli Lubin na podglądzie
Jak Lublin został Lublinem
Legenda o katastrofie górniczej w kopalni kredy W Zdrojach, w pięknie położonej dzielnicy pomiędzy Odrą, a Górami Bukowymi znajduje się wyjątkowe jezioro.
Zmiany w organizacji ruchu podczas Beatyfikacji Jana Pawła II
WYCIECZKA-BAŁTÓW I GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE (20 V 2009 r.)
Gimnazjum nr 42 Nasza wycieczka rozpoczęła się 5 maja o godzinie 23:00. Punktualnie zebraliśmy się przed autokarem i zajęliśmy swoje miejsca. Wszyscy.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Znaki Drogowe Test.
Zad.1 Na ilu liniach autobusowych opiera się komunikacja państwowa w nocy? Rozwiązanie: Zad.2 Ile autobusów jednej linii w nocy wyjedzie z Ronda Kaponiera.
WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA
Michał Szczepański Patryk Banasiak
Jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta Toruń?
Moje miejsce na ziemi, skarby regionu
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
Niezwykle interesujący wykład dla studentów III roku stosunków międzynarodowych.
Podró ż do W ł och. 18 października 2011r W godzinach wieczornych wyjechaliśmy spod szkoły. Wszyscy zajęli wygodne miejsca w komfortowym autokarze. Podróż
TRANSPORT A EKOLOGIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Zbiórka przed szkołą w środku nocy.
Wycieczka odbyła się w dniach 8 – 11 maja 2012 roku. W wycieczce w sumie wzięło udział 51 osób. Trwała ona 4 dni, cena tej podróży to 560 zł + 22 euro.
Czytelność układu linii
Niepołomice - nasze miasto
Projekt Poland SPAN.
Jan Wyżykowski Patron naszej szkoły.
OPOLE–WIELICZKA–KRAKÓW. Rankiem, 18 czerwca, uczniowie Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym przygotowywali się do wyprawy na pierwszą 3- dniową szkolną
LUBLIN Spacer po mieście.
RADOŚĆ POZNANIA I RADOŚĆ TWORZENIA ZAJĘCIA PLASTYCZNE W ŚWIETLICY.
BYTOM ! Miasto z pasją !.
Jeden z najciekawszych wynalazków I wojny światowej…
Rosja.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
115 lat komunikacji miejskiej w Białymstoku
„Bądź bezpieczny na drodze”
Współpraca mieszkańców z Samorządem Gminy Tomaszów Lubelski.
Mapy i dane Open Street Map Technogie map cyfrowych Andrzej Chybicki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. NOBLISTÓW POLSKICH W BRZEZIEJ ŁĄCE.
Samorząd terytorialny gminy Morąg
„Wyjazd był ośmiodniowy od soboty do niedzieli.” Ile dni byli Pa ń stwo w Ziemi Ś wi ę tej ?

WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Lekcja r. Temat: Zasady bezpiecznego korzystania z publicznych środków lokomocji.
ZNAKI W RUCHU DROGOWYM.
Jestem poszkodowanym w wypadku w Polsce, sprawcą był kierowca pojazdu zarejestrowanego w kraju EOG, Andorze, Serbii lub Szwajcarii, nie znam nazwy ubezpieczyciela.
Hiszpania jest znana z wielu pięknych plaż.. Ale… Świat przyrody też jest piękny.
Ulica Bolesława Chrobrego. Ulica B. Chrobrego należy do jednej z dłuższych ulic w mieście, ma ok. 850 metrów długości.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
Wycieczka rowerowa po Dolinie Baryczy. Dolina Baryczy Uważana jest za Europejską Ostoję Ptaków, chronioną w ramach Europejskiej Sieci Natura Występują.
Mój pomysł na bezpieczeństwo wokół mnie 9 pomysłów na bezpieczeństwo.
Pomorze Zachodnie-Berlin 2017
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
CZY WIESZ, ŻE...? … pierwszymi środkami komunikacji zbiorowej w Lublinie były dorożki i omnibusy konne.
Politechnika Częstochowska
Technologia Jak kiedyś, jak dziś… Koniec.
Zabrze Szyb Maciej autor prezentacji : Patryk Herisch
HISTORIA Agni Caldarar
Zbiórka o godzinie X.00 przed bramą Ogrodu.
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Śladami zabytków Starego Konina część 3
Aleksejenko Weronika 10-B
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Projekt „Od Technika do Europejczyka
„KTO TY JESTEŚ ?” „Ta ziemia od innych droższa” – odwrócona lekcja języka polskiego
Wyjazd Klasy 3 Technikum
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

LUBIŃSKI PIĘTRUŚ Autobus legenda

HISTORIA AUTOBUSU Sentyment mieszkańców Lubina do jeżdżącego jeszcze całkiem niedawno po naszym mieście, pięknego autobusu piętrowego nadal jest ogromny. Każde zdjęcie autobusu pojawiające się w sieci powoduje Lawinę wspomnień i komentarzy. Przypominamy jego historię.

Autobus wyprodukowała w 1980 roku monachijska firma MAN i nadała mu nr seryjny MAN SD200 oraz nr VIN 19605160516. Autobus zakupił berliński operator Berliner Verkehrsbetriebe AöR (w skrócie BVG) i to w tej firmie pod nr rej. B-V 3186 wyjechał na ulice Berlina. W stolicy Niemiec pełnił swoją służbę przez 13 lat, następnie został sprzedany firmie ALGA (http://www.alga.pl/) – pośrednikowi w obrocie samochodami ciężarowymi. Do firmy ALGA w 1995 roku zgłosił się lubiński PKS i odkupił pojazd.

Na ulicach Lubina pojawił się jeszcze w tym samym roku z nr. rej Na ulicach Lubina pojawił się jeszcze w tym samym roku z nr. rej. LCF 7533 (czarne tablice). Od razu stał się lokalną sensację. Każdy chciał się przejechać tym unikatem, koniecznie na piętrze, najlepiej na przedniej kanapie. Widoki były wspaniałe. To był przecież JEDYNY piętrowy autobus kursujący na regularnej linii w Polsce!

Pod tym numerem jeździł do roku 2005 Pod tym numerem jeździł do roku 2005. Od tego roku lubiński ‚Piętruś” dostał nowe białe tablice – DLU 3N99. Swój jakże bogaty żywot jako autobus liniowy zakończył w roku 2006.

W 2007 roku został przetransportowany pod Muzeum Ziemi Lubińskiej w Lubinie, gdzie stoi do tej pory. Dziś ma już 35 lat i jest jednym z nielicznych zachowanych modeli MAN-a SD200 w Polsce. Nadal możliwym do wyremontowania.    Unikatowy i piękny zabytek motoryzacji.

MUZEUM ZIEMI LUBIŃSKIEJ Znajduje się na strzeżonym zamkniętym terenie KOPALNI ZG LUBIN, w związku z tym dostęp do Muzeum jest bardzo utrudniony. Przed kopalnią nie ma przystanku autobusowego oraz parkingu na którym mógłby zatrzymać się autobus. Natomiast przed samym Muzeum Miejsca na „nasz” autobus jest pełno 

AUTOBUS DLA DZIECI ! Gdyby udało się przywrócić lubińskiego Piętrusia „do życia” służyłby jako bezpieczny środek lokomocji dzieci do naszego Muzeum.