Ula Fenrych, Aleksandra Kaziów, Marysia Piotrowska, Jan Walczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dostęp do informacji publicznej z punktu widzenia obywatela”
Advertisements

„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Wybory do Parlamentu Europejskiego Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się od 4- 7 czerwca.
Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
„Chodzi o to, by człowiek robił ochoczo to, co robić musi;
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
PRAWO FINANSOWE.
Pojęcie administracji, jej cechy i funkcje
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Jak powstaje ustawa?.
Procedura ustawodawcza
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
Temat: Konstytucja. Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym w państwie. W dokumencie tym opisane są zasady określające ustrój danego kraju (np. trójpodział.
Duszpasterstwo Powołań Zakonu Pijarów Żniwo wielkie, ale robotników mało.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prawa i obowiązki obywateli RP
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Powoływanie Rady Pracowników
Rząd i prezydent.
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu. PRAWOPOLSKIE.
Wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych
Wyspa OVO. Mapa wioski Struktura wieku Przed przybyciem na wyspę kobiety m ęż czy ź ni.
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Prezentują:.
Konstytucja po roku 1989 Alicja Klich II Lbh.
Przestrzeganie przepisów bhp,
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Różne rodzaje opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, w zależności od formy prawnej podmiotu gospodarczego Różne rodzaje opodatkowania podatkiem.
Historia Integracji Europejskiej
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
Demokracja.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Temat: Samorząd powiatowy.
Jak działa demokracja w szkole?
Kompetencje i role prezydenta
Trybunał Konstytucyjny
Bezpieczne wakacje.
Petycja Twoje Prawo.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Europejski Trybunał Praw Człowieka
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Temat: Samorząd gminny.
Skarga do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
Planistyczne działania wspierające.
Maszyny rolnicze Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Woda - największy skarb na Ziemi
DZIAŁANIA GRUPY ROBOCZEJ ART.29
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Sądy Administracyjne w Polsce
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Zapis prezentacji:

Ula Fenrych, Aleksandra Kaziów, Marysia Piotrowska, Jan Walczak Quatriya Ula Fenrych, Aleksandra Kaziów, Marysia Piotrowska, Jan Walczak

Mapa

Mapa z budynkami

Struktura ludzi Dzieci Dorośli Starcy Kobiety 9 34 4 Mężczyżni 40

Piramida wieku i płci

Podział na wykonywaną pracę 9 – władza 4 – policja 9 – lekarze 10 – rolnicy 10 – robotnicy 5 – nauczyciele 4 – matki (nie pracujące) 5 – myśliwi 4 - kowal 3 – emerytura 4 – rzeźników 4 – architekci 3 – załoga/ budowa łodzi 3 – rybacy 5 - urzędników

Wybieranie władzy Władzę wybraliśmy poprzez głosowanie. Wszyscy powyżej 25 roku życia mogli brać udział w nim udział. Wybraliśmy 9 najlepszych osób, którzy wspólnie ustalili, że władza będzie dzielić się na władzę ustawodawczą, sądowniczą I wykonawczą (po 3 osoby do każdej)

Władza Władza składa się z 9 osób nazywanych radą bądź trybunałem. Rada dzieli się na trzy grupy po trzy osoby. Każda grupa zajmuje się oddzielnym działem Sądowniczy – kontrolujący przestrzeganie prawa przez mieszkańców oraz orzekający zgodność decyzji podejmowanych przez inne organy rady z zasadami etyki Ustawodawczy – wymyślający prawo oraz ustawy Wykonawczy – wprowadzający je

Kontrola organu władzy i jej ograniczenia Sprawujący sami będą siebie kontrolować (to znaczy, że ci którzy należą do władzy sądowniczej będą kontrolować tych z władzy ustawodawczej i wykonawczej itd.), a po drugie co tydzień każdy reprezentant władzy sądowniczej, wykonawczej i ustawodawczej będzie mówił o postępach i przemyśleniach, które uczynili, obywatelom. Władza (sądownicza, ustawodawcza i wykonawcza) będą miały też posiedzenia gdzie zadecydują wspólnie co będą dalej robić obywatele/ludzie.

Prawa i obowiązki Każdy obywatel ma obowiązek wykonywania swojej pracy lub zadań przydzielonych mu przez władzę oraz płacenia podatków. Obowiązkiem każdego jest też dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych. W trudnych sytuacjach obywatele muszą zachować spokój i są zobowiązani do współpracy z innymi i nie wzniecania buntów. W razie zagrożenia z zewnątrz, gdy władza wprowadzi stan wyjątkowy, wyznaczeni mężczyźni mają obowiązek chronienia wyspy. Mieszkańcy wyspy mają prawo zgłaszać swoje prośby, pomysły oraz skargi do przedstawicieli władzy. Każdy może uczestniczyć w handlu wymiennym oraz korzystać z usług świadczonych przez innych obywateli (np. z pomocy lekarza). Każdy ma prawo do własnych poglądów. Obywatele mają też prawo do posiadania własnej chaty oraz jednego wolnego dnia w ciągu tygodnia.

Kary

Kary W razie nieprzestrzegania zasad ustanowionych przez władzę obywatel zostaje ukarany. W zależności od wielkości przekroczenia przewidziana jest kara: noszenia wody wykonania dodatkowej pracy lub zapłacenia dodatkowego podatku więzienie, (gdy dana osoba stanowi zagrożenie dla innych)

Zagrożenia zewnętrzne oraz konflikty W wypadku zagrożenia z zewnątrz wyspy bronią będą wyznaczeni przez władzę, mężczyźni. Przed konfliktami między nami nie możemy w pełni się zabezpieczyć, możemy starać się w pełni współpracować oraz ustalać kompromisy, a w razie konfliktu zwrócić się do władzy o rozwiązanie sprawy( osądzenie )

Klęski żywiołowe Powódź Zbudować spichlerz dalej od plaży (jeszcze przed powodzią) Zorganizujemy ogólne przygotowywanie ludzi (przed powodzią) Przesiedlić się w głąb wyspy (jaskinia, gdzieś na wyżynie itd.) Wybrać 10-15 osób do warty i przenoszenia żywności Strata świń Duże szanse na przeżycie Przewidywana l. Ludzi zabitych: max. 0-4osób

Tsunami Małe szanse na przeżycie Może zalać całą wyspę Bieg do gór, na palmy cokolwiek żeby się ratować Przewidywana l. Ludzi zabitych: 80 – 100 osób

Pożar Wybrać kilka osób do przeniesienia zasobów ze spichlerza Wybrać kilka osób do pilnowania „domków” Przewidywana l. Ludzi zabitych: 0-1 osób

Trzęsienie Ziemi Uświadamiać „architektom”, że możliwe będzie trzęsienie ziemi Władza będzie się nad tym zastanawiać Przewidywana l. Ludzi zabitych: 0-10 osób

Tajfun Schować się w jaskini Przewidywana l. Ludzi zabitych: 0-15 osób

Zasady Jest tylko jedna główna zasada: „Obywatele współpracują ze sobą wykonując swoje prace.” Dopiero potem będzie stopniowo tworzone i wprowadzane w życie prawo.

Wpływ ludności na decyzje władzy Wszelkie decyzje będzie podejmować rada. Jednak każdy obywatel będzie mógł odwołać się od każdej decyzji władzy. Wówczas będzie potrzebował 5 innych osób popierających jego zamiary oraz będzie musiał pokazać organowi władzy, że ma pełne podstawy by nie zgadzać się z ich pomysłem. Następnie rada ma 14 dni od daty złożenia wniosku na podjęcie oficjalnego orzeczenia dotyczącego skargi. W przypadku, gdy werdykt trybunału będzie negatywny, a oskarżyciel będzie wciąż niezadowolony, to będzie potrzebował już 50 osób, by decyzja rady była albo oddalona, albo wprowadzony były do niej poprawki.

Życie i bezpieczeństwo mieszkańców Bezpieczeństwo -> każda rodzina lub grupy które powstaną wśród ludzi będzie „mieszkała” blisko siebie na początku przy plaży, ponieważ jest tam najmniej jakichkolwiek dzikich zwierząt. W pierwszych dniach zorganizujemy również ekspedycje w poszukiwaniu wody zdatnej do picia w głąb wyspy. W nocy będą warty składające się z 5 lub więcej osób, będą skupieni głównie przy południowych granicach osady (nie w stronę plaży, ale w głąb wyspy)

Życie i bezpieczeństwo mieszkańców Życie -> będą grupy, które będą się zajmowały swoimi wyznaczonymi pracami (rolnictwo, rąbanie drewna itd.) Zanim cokolwiek wyrośnie z naszych nasion, będziemy codziennie organizować „wycieczki” 4 osobowe lub większe w głąb w poszukiwaniu jedzenia. 1-3 os.- będą szukać, reszta będzie je ochraniać w razie ataku dzikiej zwierzyny i w razie potrzeby udzieli pomocy. Będziemy również szukać jedzenia na plaży (małże, algi itd.) oraz łowić ryby zrobioną przez siebie wędką.

Możliwości postępowania zgodnie z własnymi chęciami Każdy człowiek sam wybiera zawód. W trakcie szkoły muszą zaliczyć 3 wybrane prace Nie można opuszczać samotnie wyspy, bez poinformowania władzy.

Wykorzystanie ocalonych produktów Narzędzia rolnicze -> zostaną przekazane głównie rolnikom, chyba że ktoś inny będzie czegoś bardzo potrzebował Siekiera -> na początek będą mieli ją kowale by móc zrobić takich więcej, a później jej kopie będą mogły służyć innym mieszkańcom Prosiaki -> zostaną rozmnożone, hodowane, sprzedawane i jedzone Kury -> kury znoszą jaja, rozmnażają się, a gdy będzie ich wystarczająco dużo to robimy z nich rosół

Koniec Ula Fenrych Maria Piotrowska Ola Kaziów Jan Walczak