Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
PEDAGOG SZKOLNY.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2015/2016, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324)

Wymaganie 6 Nasza szkoła wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej w składzie: Dorota Krzykowska Teresa Adamus Lucyna Ciochoń Aneta Leś

Pytania kluczowe: - w jaki sposób nauczyciele rozpoznają potrzeby i możliwości psychofizyczne uczniów i jakie działania potwierdzają uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb? -W jaki sposób szkoła organizuje i realizuje formy pomocy w specyficznych trudnościach dziecka? - w jaki sposób szkoła organizuje i realizuje formy zajęć przeznaczonych dla uczniów uzdolnionych? - w jaki sposób wdrażane wnioski z monitorowania i analizowania realizacji dodatkowych zajęć przyczyniają się do wzrostu efektów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych uczniów? - w jaki sposób respektowane są i monitorowane prawa dziecka w naszej szkole?

Metody i próby badawcze; Ankieta wśród nauczycieli i uczniów Ankieta wśród rodziców Wywiad z pedagogiem szkolnym Wywiad z dyrektorem szkoły Analiza dokumentacji szkolnej

Sposoby diagnozowania możliwości edukacyjnych uczniów przez nauczycieli: Obserwacja Analiza dokumentów otrzymanych z PPP Rozmowa z rodzicami Analiza innych dokumentów ucznia Indywidualne rozmowy z uczniem Bieżące ocenianie i wyniki sprawdzianów Analiza konkursów Stosowanie narzędzi diagnostycznych Aktywność na lekcji, ocena zadań domowych

Działania potwierdzające uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb uczniów: Zajęcia wyrównawcze w naszej placówce (śr. 2 godz./tyg.) Zajęcia rozwijające zainteresowania (śr. 2-3 godz./tyg.) Zajęcia przygotowujące do konkursów (śr. 1 godz./tyg.) Zajęcia specjalistyczne (gimnastyka korekcyjna, zajęcia korekcyjno - kompenascyjne, socjoterapia, rewalidacja) Zróżnicowanie metod pracy Dostosowanie metod, form i środków pracy Udzielanie szczegółowej informacji dotyczącej opanowania wiadomości i umiejętności uczniom i rodzicom

Osoby i instytucje, z którymi szkoła współpracuje, aby zdiagnozować i zaspokoić potrzeby ucznia: Rodzice dziecka Nauczyciele Pedagog szkolny Wychowawcy świetlicy Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Inne poradnie specjalistyczne Ośrodek Pomocy Społecznej Biblioteka szkolna i Biblioteka Publiczna

Analiza wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów naszej szkoły:

Udział uczniów naszej szkoły w zajęciach pozalekcyjnych:

Powody, dla których uczniowie uczęszczają na dodatkowe zajęcia w naszej szkole:

Czy udział w zajęciach pozalekcyjnych skutkuje tym, że osiągasz lepsze wyniki? (w opinii uczniów)

Korzyści, dla których uczniowie uczęszczają na zajęcia dodatkowe, rozwijające zainteresowania:

Ocena organizacji zajęć rozwijających w naszej szkole w skali 1-5 (w opinii uczniów): zagadnienie Ocena: 4Ocena: 5 Zostałem odpowiednio wcześniej poinformowany/a o terminie i miejscu zajęć 42%56 % Miejsce zajęć było dobrze przygotowane 32%68 % Potrzebny sprzęt był dobrej jakości i odpowiedniej ilości 40%60% Na zajęciach korzystam z pomocy dydaktycznych 44 %54% Mam warunki sprzyjające integracji uczestników zajęć 26%74% Proponowana ilość godzin oraz pora dnia zajęć odpowiada mi 22%78%

Ocena organizacji zajęć rozwijających w naszej szkole w skali 1-5 (w opinii uczniów): Zagadnienie Ocena:4Ocena:5 Treści zajęć są przekazywane w sposób zrozumiały 28 %72 % Zajęcia zawierają zadania pracy zespołowej 36 %64% Podczas zajęć panuje atmosfera sprzyjająca komunikacji w współpracy 36 %64% Zajęcia spełniają moje oczekiwania 38%60% Dzięki tym zajęciom rozwijam się 38%60% Po zajęciach mam nowe pomysły, które chcę zastosować w przyszłości 46%54% Polecę zajęcia innym 30%70% Uczestnictwo w zajęciach podniosło moją motywację do nauki i pewność siebie 44%56%

Ocena organizacji zajęć rozwijających w naszej szkole w skali 1-5 (w opinii rodziców): zagadnienie Ocena:3Ocena:4Ocena: 5 Uczestnictwo w zajęciach wpłynęło na rozwój zainteresowań i uzdolnień dziecka 5%40%55% Udział w zajęciach dał dziecku możliwość atrakcyjnego spędzania wolnego czasu 3%25%72% Ilość tych zajęć jest wystarczająca12%35%53% Uczestnictwo w tych zajęciach pomogło w osiągnięciu lepszych wyników w nauce 7%55%37%

Ocena organizacji zajęć rozwijających w naszej szkole w skali 1-5 (w opinii rodziców): zagadnienie Ocena:3Ocena:4Ocena: 5 Jak ocenia Pani/Pan działania organizacyjne i przebieg realizacji zajęć? 3%42%55% W jakim stopniu informacje o realizacji zajęć są dla Pani/Pana dostępne? 1%42%56% W jakim stopniu realizowana ilość godzin odpowiada Pani/Pana oczekiwaniom 5%37%58% Jak ocenia Pani/Pan stopień zaangażowania dziecka na tych zajęciach? 1%32%67%

Powody, dla których uczniowie uczęszczają na zajęcia wyrównawcze:

Czy ilość zajęć wyrównawczych w naszej szkole jest wystarczająca? (w opinii uczniów):

Ocena organizacji zajęć wyrównawczych w klasach 4-6 w skali 1-5 (w opinii uczniów): zagadnieniaOcena:4Ocena:5 Podczas zajęć panuje atmosfera sprzyjająca współpracy 37%55% Zajęcia spełniają moje oczekiwania29%60% Dzięki uczestnictwu w zajęciach utrwalam wiedzę 31,4%63% Ilość godzin oraz pora dnia zajęć odpowiada mi 29%35% Uczestnictwo w zajęciach spowodowało wzrost mojej motywacji do nauki 43%49%

Ocena organizacji zajęć wyrównawczych w naszej szkole w klasach 4-6 (w opinii rodziców): Zagadnienia Ocena: 3Ocena:4Ocena:5 Udział w zajęciach przyczynia się do poprawy sytuacji szkolnej mojego dziecka 18%40%37% Ocena działań organizacyjnych i przebieg realizacji zajęć 15%29%48% Przystępność informacji dotyczących realizacji zajęć 10%35%53% Ilość realizowanych godzin odpowiada oczekiwaniom 13%24%53% Ocena stopnia zaangażowania dziecka na tych zajęciach 21%35%40% Oferta zajęć wyrównujących szanse edukacyjne jest wystarczająca 13%32%45%

Ocena organizacji zajęć wyrównawczych w naszej szkole w klasach 1-3 (w opinii rodziców): zagadnienieOcena :3Ocena: 4Ocena:5 Udział w zajęciach przyczynia się do poprawy sytuacji szkolnej dziecka -37%59% Ocena działań organizacyjnych i przebieg realizacji zajęć -37%62% Dostępność informacji o realizacji zajęć-37%62% Ilość godzin zajęć odpowiada oczekiwaniom 14%34%48% Ocena stopnia zaangażowania dziecka na zajęciach 11%42%39% Oferta zajęć wyrównujących szanse jest wystarczająca 17%28%50%

Dokumenty regulujące prawa i obowiązki ucznia w naszej szkole: Statut Program wychowawczy Program profilaktyczny i jego ewaluacja Program ministerialny „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Projekt „Szkoła współpracy” Wszystkie wymienione dokumenty regulujące prawa i obowiązki ucznia w naszej szkole, podlegają systematycznej ewaluacji.

Mocne strony: Ciekawie opracowane programy zajęć dodatkowych w naszej placówce Indywidualizacja nauczania- zwłaszcza zajęć wyrównujących szanse Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych Odpowiednio przygotowana i wyposażona w pomoce dydaktyczne baza do zajęć Atrakcyjność prowadzonych zajęć dodatkowych (w opinii rodziców i uczniów) Współpraca z gimnazjum - wspólne posiedzenia zespołów przedmiotowych

Słabe strony: Przygotowania uczniów do konkursów zewnętrznych (szczególnie interdyscyplinarnych), niezbyt często przynoszą zakładane efekty Nie zawsze rozpoznane są szczególne umiejętności i zdolności uczniów Nie do końca zorganizowana jest pomoc koleżeńska wśród uczniów Niesystematycznie egzekwowane są obowiązki ucznia

Rekomendacje: Wczesne diagnozowanie umiejętności i zdolności uczniów na I etapie kształcenia oraz praca z uczniem zdolnym już od 4 klasy Konsekwentne egzekwowanie obowiązków ucznia przez pracowników szkoły

Dziękujemy za uwagę