Poland-Singapore Joint Research Project “Safety and Reliability of Complex Industrial Systems and Processes” Workshop in Singapore 13-18.02.2011.
ZASTOSOWANIA 1 Portowy system transportu paliwa Baza Paliw w Dębogórzu jest zakładem przeznaczonym do odbioru ze statków, magazynowania i wysyłki drogą kolejową lub transportem samochodowym produktów naftowych (mediów), takich jak benzyna, olej napędowy oraz olej opałowy. Zadania te wykonują trzy części A, B i C Bazy, połączone rurociągowymi systemami transportowymi.
Rys. 1. Schemat portowego systemu transportu paliwa
Identyfikacja parametrów procesu eksploatacji System ten jest eksploatowany w pięciu stanach eksploatacyjnych - w stanie eksploatacyjnym z1 Rys. 2. Schemat portowego systemu transportu paliwa w stanie eksploatacyjnym z1
- w stanie eksploatacyjnym z2 Rys. 3. Schemat portowego systemu transportu paliwa w stanie eksploatacyjnym z2
- w stanie eksploatacyjnym z3 Rys. 4. Schemat portowego systemu transportu paliwa w stanie eksploatacyjnym z3
- w stanie eksploatacyjnym z4 Rys. 5. Schemat portowego systemu transportu paliwa w stanie eksploatacyjnym z4
- w stanie eksploatacyjnym z5 Rys. 6. Schemat portowego systemu transportu paliwa w stanie eksploatacyjnym z5
2 Portowy elewator zbożowy Elewator zbożowy jest podstawowym obiektem Bałtyckiego Terminalu zbożowego Portu Gdynia przeznaczonym do obsługi eksportu i importu zboża. Podstawową funkcją elewatora jest załadunek wagonów zbożem.
W procesie załadunku uczestniczy system składający się z następujących podsystemów transportowych elewatora: S1 - poziome przenośniki taśmowe typu 1, S2 - pionowe podnośniki kubełkowe, S3 - poziome przenośniki taśmowe typu 2, S4 - przenośniki ślimakowe.
Identyfikacja parametrów procesu eksploatacji System ten jest eksploatowany w trzech stanach eksploatacyjnych - w stanie eksploatacyjnym z1 Rys.7. Schemat portowego elewatora zbożowego w stanie eksploatacyjnym z1
Rys.8. Schemat portowego elewatora zbożowego w stanie - w stanie eksploatacyjnym z2 Rys.8. Schemat portowego elewatora zbożowego w stanie eksploatacyjnym z2
Rys.9. Schemat portowego elewatora zbożowego w stanie - w stanie eksploatacyjnym z3 Rys.9. Schemat portowego elewatora zbożowego w stanie eksploatacyjnym z3
3 Stena Baltica Ferry – technical system
an operation state z1: loading at Gdynia Port
unmooring operations at Gdynia Port an operation state z2: unmooring operations at Gdynia Port
unloading at Gdynia Port. and so on … an operation state z18: unloading at Gdynia Port.