Dlaczego warto odwiedzić Benice? Projekt gimnazjalny 2011/2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Fotografia naszym życiem
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Szkoła z pasją... Klasa Va.
MARIA MACIĘGA ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH GIMNAZJUM W WYSOKIEJ PIĘKNO JEST NASZE Cztery Pory Roku Wysoka w obiektywie projekt ART. fotograficzny OTWARTA PRZESTRZEŃ.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Prawdziwy przyjaciel lasu
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
EDUKACJA LEŚNA W NADLEŚNICTWIE SARBIA Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej w Sarbi. Sarbia to niewielka miejscowość położna na Pojezierzu Wielkopolskim.
Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”. Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Kurs - OK zeszyt.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Kurs – OK zeszyt.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto odwiedzić Benice? Projekt gimnazjalny 2011/2012 Opiekun: mgr Renata Gut Uczestnicy: Maciej Bielarz , Kamil Dudkowiak , Szymon Maciejewski, Patryk Szymański, Krystian Szymczak - uczniowie klasy III Gimnazjum Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Benicach.

Podróże kształcą, rozszerzają horyzonty myślowe, uczą tolerancji, przyczyniają się do powstawania nowych przyjaźni i zostawiają skarbiec wspomnień. Przekonani o korzyściach płynących z podróżowania postanowiliśmy sprawdzić na ile interesująca i ciekawa jest nasza miejscowość i jej okolica. Poczynając więc od miesiąca października, grupa pięciu ciekawskich z IIIG przystąpiła do realizacji projektu gimnazjalnego pt. „Dlaczego warto odwiedzić Benice”.

Celem projektu było: * poszerzenie wiedzy o miejscowości i jej okolicy * integracja wiedzy szkolnej z doświadczeniem i aktywnym działaniem * rozwijanie umiejętności badawczych, dokonywanie obserwacji * doskonalenie umiejętności korzystania z informacji * rozwijanie umiejętności wykorzystania komputera oraz współpracy w grupie i prezentacji własnych osiągnięć

Krótki opis projektu Projekt dotyczył tematyki regionalizmu i promocji naszej „Małej Ojczyzny”. Praca polegała na dokonaniu zwiadu terenowego i ustaleniu ciekawych miejsc oraz wykonaniu dokumentacji fotograficznej. Efektem końcowym projektu było wykonanie folderu Benic. W projekcie wykorzystaliśmy techniki komputerowe oraz Internet a także dostępną literaturę.

W projekcie wykorzystaliśmy następujące programy i narzędzia komputerowe Power Point – przygotowanie prezentacji projektu Word – przygotowanie sprawozdań, opisów i informacji tekstowych Internet (Google) – zgromadzenie potrzebnych informacji Picture Manager – przygotowanie zdjęć dokumentujących pracę

Jak wyglądała organizacja naszej pracy Na pierwszym spotkaniu opiekunka p. R. Gut przedstawiła ogólne założenia projektu i zachęciła do jego realizacji. Każdy z nas zajmował się inną częścią projektu i prezentował pozostałym efekty swojej pracy aby wszyscy zapoznali się z danym zagadnieniem. W zespole wyłoniony był lider, który kierował pracą całej grupy, fotograf, zwiadowca, sekretarz i informatyk.

Na czym polegała rola nauczyciela – opiekuna projektu Najważniejszym zadaniem opiekuna był wybór tematu projektu. Natomiast my już samodzielnie wybieraliśmy zagadnienia, którymi chcieliśmy się zająć oraz określaliśmy swoją rolę w zespole zadaniowym. Opiekun był też niezbędny w fazie planowania projektu i selekcji zebranych informacji a także w czasie przygotowania jego publicznej prezentacji.

Nasze kolejne działania * Podpisanie dokumentacji, przydział zadań. * Zwiad terenowy i jego podsumowanie. * Wykonanie i przegląd dokumentacji fotograficznej. * Analiza zebranych informacji. * Opracowanie i przedstawienie projektu folderu. * Przygotowanie prezentacji multimedialnej.

Rezultaty naszej pracy

Okolice Benic

Bawiąc się w zwiadowców, dowiedzieliśmy się, że wiele osób szuka odpoczynku w samotności, nie lubi tłumów i z tego powodu wybiera nietypowy termin. Ostatnio stały się modne wyjazdy weekendowe poza miasto, do lasu, nad jezioro czy na wieś.

Po odbyciu kilku ciekawych wycieczek po naszej miejscowości i jej okolicy jesteśmy przekonani, że warto odwiedzić Benice. Można tu wybrać się każdą porą roku – zima przyciąga słońcem i śniegiem; wiosna – młodą zielenią, kwitnącymi drzewami; lato jak zawsze ciepłem, a jesień zlotem liści.

W człowieku drzemie jakaś ciągota do piękna przyrody, ciszy, zielonych łąk i drzew, zapachu świeżo zoranej ziemi, śpiewu ptaków i wiatru. Tego wszystkiego możemy doświadczyć wybierając na miejsce spacerów czy rowerowych wycieczek właśnie Benice. Dodatkowych atrakcji dostarczyć nam może wiele ciekawych imprez jakie mają tutaj miejsce, a często ich inicjatorem jest właśnie nasza szkoła.

Wnioski – czego nauczyliśmy się podczas pracy * dokonywania obserwacji * korzystania z różnych źródeł informacji * wykorzystania programów komputerowych i Internetu do poszukiwania informacji i ich przetwarzania oraz prezentacji własnych osiągnięć * właściwej komunikacji i współpracy w grupie * zasad publicznego prezentowania efektów swojej pracy

Nasze refleksje na temat pracy metodą projektu Cyt: „ wykonanie projektu jest bardzo czaso- i pracochłonne” „ najwięcej przyjemności sprawiało wykonanie zdjęć” „ najtrudniejsze zadanie to publiczne zaprezentowanie rezultatów projektu; nie lubię takich wystąpień” „ mogliśmy efektywnie spędzić czas” „ uczyliśmy się odpowiedzialności i zasad współpracy w grupie”

Co zyskał nauczyciel realizując projekt razem z nami Cyt: „poznałam lepiej swoich uczniów; dostrzegłam w nich wiele możliwości” „poszerzyłam swoje umiejętności w zakresie wykorzystania komputera w pracy dydaktycznej” „zapoznałam się bliżej z okolicą i jej zabytkami” „poznałam empirycznie pracę z uczniami metodą projektu”

Pragnąc rozreklamować naszą okolicę wykonaliśmy folder, który ma zachęcić do odwiedzin. Tak więc wszystkim, którzy tu jeszcze nie byli mówimy – Przyjedź! Zobacz! Warto! (zał. Folder Benic)

Dziękujemy za uwagę Maciej, Szymon, Kamil, Krystian, Patryk