STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
PRZECHOWYWANIE PISM..
PRG Państwowy Rejestr Granic
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Administracja publiczna
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
Cele Ustawy z dnia r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i instrumenty ich osiągania.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Nowe regulacje prawne e-administracji dr Wojciech Wiewiórowski Uniwersytet Gdański, MSWiA .
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Znaczenia Biuletynu Informacji Publicznej w realizacji prawa do informacji publicznej Katowice, dr Grzegorz Sibiga Instytut Nauk Prawnych PAN.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
System aktów prawodawczych
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Kraków, dnia września 2014 r.
CO TO TAKIEGO Statut?.
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Ustrój samorządu terytorialnego
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
 Istota instytucji  organizacyjna odrębność i niezależność od struktur rządowych  wyspecjalizowanie fachowe  zorientowanie na działalność kontrolną.
Zakres obowiązywania kpa
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Technologia w służbie CUW
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Konstytucyjny system źródeł prawa
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
TEMAT KLASYFIKOWANIE INFORMACJI NIEJAWNYCH. KLAUZULE TAJNOŚCI
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Trybunał Konstytucyjny
Uczelnie wyższe.
Rządowa administracja zespolona w administracji
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
dr Piotr Sitniewski  Prezes Fundacji JAWNOSC.PL
Zapis prezentacji:

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ Prof. UKSW dr hab. Grażyna Szpor

PROBLEMY POJĘCIE DOKUMENTACJI ROZWÓJ e-ADMINISTRACJI MODERNIZACJA POLSKIEGO SYSTEMU e-DOKUMENTACJI NIEJEDNOLITOŚĆ CENTRALNEJ e-DOKUMENTACJI ADMINISTRACJA I CYFRYZACJA - SZANSE NA SUKCES

DOKUMENTACJA Organy państwowe państwowe jednostki organizacyjne, Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o Narodowym zasobie archiwalnym i archiwach: Organy państwowe państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek samorządu terytorialnego samorządowe jednostki organizacyjne obowiązane są zapewnić odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą: powstającej w nich, nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw (art. 6) dokumentację powstającą oraz napływająca do nich, przechowują przez okres ustalony przepisami, następnie część stanowiąca materiał archiwalny jest przekazywana do archiwów państwowych, a pozostała może ulec brakowaniu

MATERIAŁY ARCHIWALNE wchodzące do narodowego zasobu archiwalnego wszelkiego rodzaju akta i dokumenty, korespondencja, dokumentacja finansowa, techniczna i statystyczna, mapy i plany, fotografie, filmy i mikrofilmy, nagrania dźwiękowe i wideofonowe, dokumenty elektroniczne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz inna dokumentacja, bez względu na sposób jej wytworzenia, mająca znaczenie jako źródło informacji o wartości historycznej o działalności Państwa Polskiego, jego poszczególnych organów i innych państwowych jednostek organizacyjnych oraz o jego stosunkach z innymi państwami, o rozwoju życia społecznego i gospodarczego, o działalności organizacji o charakterze politycznym, społecznym i gospodarczym, zawodowym i wyznaniowym, o organizacji i rozwoju nauki, kultury i sztuki, a także o działalności jednostek samorządu terytorialnego i innych samorządowych jednostek organizacyjnych - powstała w przeszłości i powstająca współcześnie.

ROZWÓJ e-ADMINISTRACJI Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ROZPORZĄDZENIE MSWiA z 30.10 2006 r. Szczegółowy sposób postępowania z dokumentami elektronicznymi. ROZPORZĄDZENIE MSWiA 30.10. 2006 r. Niezbędne elementy struktury dokumentów elektronicznych. ROZPORZĄDZENIE MSWiA 02. 11. 2006 r. Wymagania techniczne formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych. Skomplikowane uwierzytelnianie Obieg dokumentów „papierowych” w sferze wewnętrznej administracji Niedostosowanie systemu kształcenia do obowiązków pracowników e-urzędu

MODERNIZACJA POLSKIEGO SYSTEMU e-DOKUMENTACJI Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, określa, w drodze rozporządzenia, dla 1)   organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki;   2)   organów powiatu i starostw powiatowych;   3)   organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich,   4)   organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących - instrukcję kancelaryjną określającą szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach obsługujących te organy i związki;   - sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt;   - instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych określającą w szczególności zasady i tryb postępowania z dokumentacją w archiwum.  

MODERNIZACJA POLSKIEGO SYSTEMU e-DOKUMENTACJI Delegacja z art. 6 ust.2 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach: W rozporządzeniu, należy uwzględnić potrzebę zapewnienia jednolitego sposobu tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentacji w różnej postaci, w tym elektronicznej, oraz jej ochrony przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą W wykonaniu delegacji: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

NIEJEDNOLITOŚĆ CENTRALNEJ e-DOKUMENTACJI W organach państwowych, państwowych jednostkach organizacyjnych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, z wyłączeniem wymienionych w ust. 2a (tzn. objętych rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów), instrukcje określające zasady i tryb postępowania z dokumentacją, wymagają zatwierdzenia przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych (art.6 ust. 2). W odniesieniu do organów posiadających archiwa wyodrębnione nie ma zastosowania przepis art. 6 ust. 2.

ZARZĄDZENIA O E-DOKUMENTACJI Zasady przechowywania, klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji ze względu na okresy jej przechowywania zasady i tryb przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych oraz brakowania innej dokumentacji „wymagania techniczne, jakim powinny odpowiadać formaty zapisu i informatyczne nośniki danych w rozumieniu przepisów ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji, przekazywanych do archiwów państwowych materiałów archiwalnych utrwalonych na informatycznych nośnikach danych” ustalają w trybie zarządzenia: Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej; Szef Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej; Szef Kancelarii Senatu Rzeczypospolitej Polskiej; Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów; Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego; Prezes Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu Prezes Rady Ministrów na wniosek Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego; Prezes Rady Ministrów na wniosek Szefa Agencji Wywiadu; Prezes Rady Ministrów na wniosek Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego; Minister Obrony Narodowej, minister właściwy do spraw wewnętrznych, minister właściwy do spraw zagranicznych, minister właściwy do spraw finansów publicznych, minister właściwy do spraw instytucji finansowych

ADMINISTRACJA I CYFRYZACJA - SZANSE NA SUKCES 1. SFERA WEWNĘTRZNA !!!!! 2. SFERA ZEWNĘTRZNA Oferta e-usług publicznych

www.uksw.edu.pl grazyna@szpor.eu