U/S N Struktura procesu kształcenia* UCZNIOWIE/ SŁUCHACZE NAUCZYCIEL

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanim wejdziesz do klasy powinieneś wiedzieć:
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zakład Pielęgniarstwa Społecznego Zofia Sienkiewicz
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Kształcenie praktyczne
Planowanie pracy nauczyciela
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
OPRACOWAŁ: MICHAŁ JEMIOŁO
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Pedagogika szkoły wyższej
„Zdolności a umiejętności”
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
w praktyce pedagogicznej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Dydaktyka ogólna.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zasady kształcenia.
Cele kształcenia.
Przed wejściem do klasy nauczyciel powinien wiedzieć:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Lekcje z komputerem, 2006.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Krajowe Ramy Kwalifikacji
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

U/S N Struktura procesu kształcenia* UCZNIOWIE/ SŁUCHACZE NAUCZYCIEL ZASADY KSZTAŁCENIA STRATEGIE KSZTAŁCENIA FORMY ORGANIZACYJNE N U/S NAUCZYCIEL UCZNIOWIE/ SŁUCHACZE TREŚĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO ŚRODKI DYDAKTYCZNE BAZA I WARUNKI KSZTAŁCENIA * W. M. Francuz: Dydaktyka w nowej szkole zawodowej, PK, Kraków 2004.

Ogólne czynności działalności pedagogicznej* motywujące informujące naprowadzające Samodzielna praca nauczyciela kontrolne Bezpośrednia interakcja nauczyciela z uczniami /słuchaczami/ korektywne przygotowawcze * W. M. Francuz: Dydaktyka w nowej szkole zawodowej, PK, Kraków 2004.

POZNAWCZE KSZTAŁCĄCE WYCHOWAWCZE Cele kształcenia* POZNAWCZE KSZTAŁCĄCE WYCHOWAWCZE co uczeń powinien wiedzieć? co uczeń powinien umieć? jak uczeń powinien postępować? zapamiętanie i odtwarzanie wiadomości manipulowanie przyjmowanie bierne interpretacja zjawisk naśladowanie czynne reagowanie orientacja w praktycznym stosowaniu wiadomości samodzielne wykonanie wartościowanie wg własnych kryteriów rozwiązywanie nowych problemów biegłość w wykonaniu tworzenie systemu wartości i odpowiedzialności za swoje postępowanie tworzenie nowych dzieł wykorzystywanie nabytych umiejętności w odmiennych warunkach odpowiedzialność za działalność innych DZIAŁALNOŚĆ POZNAWCZA DZIAŁALNOŚĆ PSYCHORUCHOWA DZIAŁALNOŚĆ AFEKTYWNA * W. M. Francuz: Dydaktyka w nowej szkole zawodowej, PK, Kraków 2004.

Lista czasowników wyrażających działanie (ułatwiająca formułowanie celów kształcenia)* Analizować Badać Decydować Definiować Diagnozować Dobierać Dostarczać Ewaluować Formułować Identyfikować Ilustrować Informować Integrować Izolować Kierować Komunikować się Konstruować Kontrolować Krytykować Manipulować Mierzyć Mobilizować Modyfikować Nazywać Objaśniać Obliczać Oceniać Oczyszczać Odróżniać Odpowiadać Określać Opisywać Opowiadać Organizować Oznaczać Planować Podkreślać Podtrzymywać Pomagać Połączyć Porównywać Porządkować Praktykować Prognozować Prowadzić Przechowywać Przeciwstawiać Przedstawiać Przegrupować Przekonać Przeliczyć Przetłumaczyć Przygotować Przyjmować Przymierzać Przynosić Przytaczać Pytać Redagować Redukować Rekonstruować Rozdzielać Rozkładać Rozróżniać Rozwiązywać Rozwijać Sortować Sprawdzać Stawiać Stwierdzać Sugerować Syntetyzować Śledzić Szacować Trzymać Tworzyć Uczestniczyć Ułatwiać Umieszczać Umiejscawiać Unikać Uogólniać Upraszczać Ustalać Usunąć Utrzymywać Uzasadniać Uzyskiwać użytkować Używać Ważyć Weryfikować Włączać Wnioskować Wprowadzać Wskazywać Współpracować Wstawiać Wybrać Wyciągać Wykazywać Wykonywać Wykrywać Wykreślać Wymieniać Wypełniać Wyszczególniać Wytyczać Wyznaczać Zachęcać Zamykać Zakładać Zapobiegać Zastosować Zaszczepiać Zbudować Zestawiać Zmieniać Zmniejszać Zrobić * K. Denek, I. Kuźniak, Projektowanie celów kształcenia w reformowanej szkole, UAM, Poznań 2001.

Ogniwa kształcenia w toku zajęć teoretycznych i praktycznych* ZAJĘCIA TEORETYCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE uświadamianie celów (zadań) kształcenia motywacja uczenia się INSTRUKTAŻ WSTĘPNY poznawanie faktów, rzeczy, ludzi, zdarzeń, czynności i zabiegów poznawanie prawidłowości, systematyzowanie wiedzy kształtowanie poglądów, zasad, reguł i praw aktywne łączenie teorii z praktyką INSTRUKTAŻ BIEŻĄCY wykonywanie zadań praktycznych kształtowanie umiejętności utrwalanie wiadomości INSTRUKTAŻ KOŃCOWY sprawdzanie efektywności kształcenia * W. M. Francuz: Dydaktyka w nowej szkole zawodowej, PK, Kraków 2004.

Zasady kształcenia w ogniwach jednostki metodycznej* świadomej aktywności samodzielności I N D Y W I D U A L I Z A C J I Z B I O R O W O Ś C I K O R E L A C J I P R Z Y J E M N O Ś C I poglądowości systemowości stopniowania trudności aktywnego łączenia teorii z praktyką przystępności trwałości umiejętności trwałości wiedzy efektywności * W. M. Francuz: Dydaktyka w nowej szkole zawodowej, PK, Kraków 2004.