Radio kontra TV.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
dziennikarstwo prasowe
Gatunki dziennikarskie
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego
drogą do nieba Przygotowała: mgr Barbara Tomkowiak
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Autor: Adrianna Dzikielewska
nas,1, ,wiadomosc.html.
Studencki Przegląd Ekonomiczno-Społeczny czasopismo SKN FM prezentacja projektu.
Gatunki dziennikarskie
Recenzja w twórczości dziennikarskiej
Jak napisać dobry REPORTAŻ?
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
Człowiek! [...] to brzmi dumnie!
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Wystąpienia publiczne.
Fulbright programem perspektyw, możliwości i szans Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Małgorzata Krasowska.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
„FOTOGRAFA Z AUSCHWITZ”
Biblioteka to nie tylko lektury
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Zadawanie pytań.
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Źródła informacji o zdrowiu
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Gatunki dziennikarskie
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Pracujemy metodą participatory video (PV) co oznacza, że: - My doradzamy, Wy tworzycie - sami wymyślacie scenariusz, sami kręcicie - musicie pracować razem!
DLA CIEBIE Myśli me , Serce Me Wszystkim jesteś Ty W mej głowie pejzaż gdy byliśmy razem ja i Ty.
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
Wspólne czytanie Pisma Świętego
Komiks dokumentujący wydarzenia podczas wycieczki do Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego.
Każdy może być dziennikarzem.... Po aktywacji konta (link na maila) może:  pisać teksty, dodawać zdjęcia, materiały audio-wideo  komentować wszystkie.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Metody komunikacji.
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Jak napisać dobry REPORTAŻ ???. Reportaż To gatunek dziennikarsko-literacki Reportaż jest relacją z wydarzeń, których naocznym świadkiem był sam autor!
Horror jako gatunek filmowy Żaneta Gola i Aleksandra Kaprzyk.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
Wszystko o naszym miniprzedsiębiorstwie Nazwa : Eco - woodfun Nazwa : Eco - woodfun I liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga w Kościanie.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
Pomysł na promocję książki.
Etyka – AKSJOLOGIA Dlaczego wartości?!.
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
Lubię czytać!.
TO MY Tworzymy Świat.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Zapis prezentacji:

Radio kontra TV

Kiedy rozpoczynam pracę nad nowym projektem, nie myślę o przyszłym odbiorcy. Nie zastanawiam się, o czym zrealizować film, żeby mieć dużą oglądalność. Zastanawiam się bardziej nad sobą, nad tym, co mnie w tym świecie dziwi, boli. I czy historia, w którą mam zainwestować swoje życie, odsłoni mi jakieś nowe przestrzenie, horyzonty. […] Usiłuję być bezinteresowny i ciekawy świata, jak małe dziecko. Maciej J. Drygas (reżyser filmowy i radiowy, scenarzysta, wykładowca)

Dosłowność obrazu zabija tajemnicę. Dokument radiowy – poprzez brak obrazu – pobudza wyobraźnię widza. Klimat dokumentu zależy od samego widza.

Sztuka radiowa – budowanie świata dźwiękowymi obrazami Sztuka radiowa – budowanie świata dźwiękowymi obrazami. Słuchowisko radiowe = film dla niewidomych

Klasyczna zasada obowiązująca w filmach amerykańskich: 2 punkty zwrotne.

Muzyka w formach dokumentalnych: Stosować ostrożnie – dzięki niej może coś wybrzmieć, stać się klimatyczne, ale też można zabić autentyzm Używamy ciekawych dźwięków : Jakich? *Śmiech dziecka, tupot kopyt, dźwięk śmigłowca, owacje publiczności www.findsounds.com

Podstawa warsztatu dokumentalisty = spotkanie z człowiekiem Jak? rozmowa to proces rozciągnięty w czasie w najbardziej bezpiecznym miejscu dla bohatera Przygotuj się! można zabrać dodatkowe materiały, np. słuchowisko o PRL – zabrać zdjęcia kolejek do monopolowego na rozmowę 1 spotkanie – przeglądanie albumu zdjęć bohatera

A ja nie zadaję dziennikarskich pytań, ja po prostu rozmawiam A ja nie zadaję dziennikarskich pytań, ja po prostu rozmawiam. Nie trzymam mikrofonu w ręce, stawiam go na statywie. Mikrofon w dłoni, kierowany to na pytanego, to na pytającego, burzy klimat rozmowy. Jest rekwizytem ze świata newsów. O mikrofonie na statywie bardzo szybko się zapomina. Maciej J. Drygas

rozmowa najważniejsze pierwsze sekundy – patrz człowiekowi w oczy milczenie - piękne, emocjonalne, wartościowe podążanie za prawdą rozmówcy (nawet gdy kłamie – to też jakaś wartość) zadawaj pytania, które uruchamiają szczegółowe, obrazowe wspomnienia dygresje dowodem prawdy (Hanna Krall) pomysł na otwarcie – pytanie o pierwszy obraz, jaki bohater pamięta ze swojego życia

W pracy dokumentalisty każda relacja ze światem jest bezcenna.

Media są przerażająco silne, jeden artykuł w gazecie może zabić człowieka lub odebrać mu dobre imię i żadne sądowe sprostowania nie są w stanie tego naprawić. […] żadne słuchowisko, żaden film nie jest wart ludzkiego życia. Maciej J. Drygas

reportaż radiowy przekazuj prawdę przedstawianie sytuacji ludzi, w celu wywołania emocji według kategorii estetycznych i dramaturgicznych zamkniętą całość tu autor wyraża swój stosunek do rzeczywistości.  opowiadamy historię: *główny bohater - narratorem *narrator trzecioosobowy – reporter

wywiad konieczny research – możliwość improwizacji unikamy pytań, na które można odpowiedzieć: tak lub nie. mieć plan a i b wyłapujemy sprzeczności i ciekawostki nie przerywamy rozmówcy głośnym przytakiwaniem (trudności z montażem) zrób zdjęcie!!

News: Szybko przekazywana informacja zarówno w radiu jak i telewizji News: Szybko przekazywana informacja zarówno w radiu jak i telewizji. Teaser: Zawierają informacje o tym, co będzie zawierał w sobie produkt po jego ukończeniu. – zapowiedź audycji, wydarzenia, nowego filmu w kinie.

Chcesz poprawić swój film – skróć go. Jerzy Kawalerowicz - reżyser, scenarzysta

polecam http://www.edulandia.pl/Edulandia/10,100428,6787460,Jak_zrobic_dobry_wywiad.html http://www.tok.fm/TOKFM/0,88803.html?str=2

Opracowano na podstawie tekstu Macieja J. Drygasa „Wyzwolić wyobraźnię” [w:] Biblia dziennikarstwa, pod redakcją Andrzeja Skworza i Andrzeja Niziołka, Wyd. ZNAK, Kraków 2012