Kontrola jakości wykonywanych napraw i remontów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Formalizacja i uwiarygodnianie Iteracyjny proces syntezy modeli
Budżetowanie kapitałów
Analiza ryzyka projektu
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Kontrola jakości.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Raport z kontroli Beneficjentów Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Działanie 2.3 oraz Poddziałanie Autorem.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Urządzenia dla osób niepełnosprawnych – nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, doświadczenia związane z montażem i eksploatacją SEMINARIUM - Dźwigi, podesty,
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z rozporządzenia REACH
Struktura podziału prac (SPP) - Work Breakdown Structure (WBS)
producentów i importerów
Zarządzanie projektami
Zarządzanie wizualne – odpowiednie zarządzanie informacją.
Zarządzanie jakością projektu
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Kompetencje techniczne laboratoriów badawczych
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Planowanie przepływów materiałów
Co to jest dobra praktyka w zakresie zarządzania środowiskowego?
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
MS Excel - wspomaganie decyzji
Zasady nowego podejścia do normalizacji i harmonizacji technicznej Przedmiotem harmonizacji są wyłącznie przepisy związane z bezpieczeństwem, zdrowiem.
Koszty jakości w projektowaniu (Zofia Zymonik) 1.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zarządzanie zagrożeniami
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Korekcja, działania korygujące, działania zapobiegawcze
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Etapy rozwoju zarządzania jakością
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
JAKOŚĆ TECHNICZNA WĘGLA
Toyota production system
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
Weryfikacja hipotez statystycznych dr hab. Mieczysław Kowerski
Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Przygotowanie projektów unijnych
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zapis prezentacji:

Kontrola jakości wykonywanych napraw i remontów.

Kontrola Jakości ( z ang Kontrola Jakości ( z ang. Quality Inspection)- działania mające na celu sprawdzenie, mierzenie lub testowanie jednej lub więcej charakterystyk produktu i odnoszenie wyników do wyspecjalizowanych wymagań w celu potwierdzenia zgodności. Zadanie to zwykle wykonywane jest przez wyspecjalizowany personel i nie wchodzi w zakres obowiązków pracowników produkcyjnych. Produkty niezgodne ze specyfikacjami są odrzucane lub przekazywane do poprawienia.

Geneza kontroli jakości Kontrola jakości stanowi jeden z pierwszych etapów ewolucji zarządzania. Początki kontroli jakości sięgają końca XIX i początku XX wieku. W dobie szybko rozwijającego się przemysłu, F.W.Taylor opracował zasady tzw. ,,Naukowej Organizacji Pracy( ,,Scientific Management’’). Szybko wzrastającej wydajności pracy nie dotrzymywał kroku przymiot jakości. Często klient musiał liczyć się z wyrobami wadliwymi. Aby załagodzić frustrację klienta, rozwiązywano ten problem ,,po kupiecku’’, poprzez wymianę wadliwego wyrobu na nowy. Prowadzenie tego typu procedury pociągało za sobą generowanie znacznych kosztów.

Aby ograniczyć eskalację nadmiernych kosztów producentów, wprowadzono nieznane dla rzemiosła stanowisko kontrolera. Wyznaczony pracownik, poprzez prowadzone kontrole, dbał o to, aby możliwie jak największa ilość produktów bezwadliwych opuszczała bramę fabryki. Ta początkowa forma kontroli jakości opierała się na zasadzie ,, jakość przez sortowanie’’.

Kluczowym założeniem odnoszącym się do kontroli jakości jest przyjęcie zasady, że ostatecznym kontrolerem jest klient. Optymalną formą kontroli jakości jest ta która mana celu najlepsze usatysfakcjonowanie klienta. Kontrola jakości służy trzem podstawowym celom: 1.Identyfikacji problemu 2.Zapobieganiu jego wystąpieniu 3.Eliminacji problemu.

Efektywna kontrola jakości jest kontrolą dynamiczną, zwracającą uwagę na wszystko co się dzieje, oraz wyszukującą i przewidującą problemy związane z jakością produktu. Skuteczna identyfikacja problemu wymaga sprawdzenia kontroli po zakończeniu każdego etapu produkcji. Jedna możliwość to sprawdzenie dostarczonych komponentów, zanim zostaną użyte w dalszej produkcji. Druga, to system samokontroli realizowany przez osobę wykonującą albo przetwarzającą owe komponenty.

Ewolucja kontroli jakości W początkowym swoim założeniu kontrola jakości odnosiła się głownie do kontroli pooperacyjnej lub kontroli poprodukcyjnej procesów realizowanej produkcji. Rozpatrując kontrolę jakości w szerszym ujęciu, można mówić, że jest ona postrzegana jako działanie związane z rozpoznaniem wybranego aspektu jakości wyrobu mówiącej o jakości cząstkowej, uzyskanej na danym etapie powstawania bądź eksploatacji wyrobu, i porównywanej z jakością deklarowaną np. w charakterystyce wyrobu. Na różnych etapach powstawania wyrobu, tak rozumiana kontrola jakości przybiera odmienne formy, i jest realizowana za pomocą określonych metod.

Podział metod kontroli jakości Kontrola jakości projektowania produktu - Na etapie projektowania kontrola a właściwie weryfikacja lub walidacja, odnosi się do oceny zgodności stanu uzyskanego z wymaganiami sformułowanymi przez użytkowników lub przez samych projektantów. Uzyskana jakość projektowa jest w zasadzie niemierzalna a jej ocena charakteryzuje się znacznym obiektywizmem. Kontrola jakości projektowania procesu technologicznego - Na tym etapie zadanie kontroli polega na sprawdzeniu czy przyjęte lub posiadane metody i środki produkcji, pozwalają na uzyskanie jakości wykonania zgodnej z jakością projektową.

Kontrola jakości na etapie produkcji - Kontrola służy do określania zgodności uzyskanej jakości cząstkowej wyrobu lub jego części z wymaganiami zawartymi w dokumentacji konstrukcyjnej lub technologicznej. Kontrola poprodukcyjna jakości - Przeprowadzana jest po realizacji wszystkich etapów procesu produkcyjnego. Kontrolowaniu poddawany jest wyrób finalny oraz jego zgodności ze wzorcem projektowym.

Kontrola stuprocentowa – Polegająca na poddaniu kontroli wszystkich wyprodukowanych jednostek. Ze względu na swoją czasochłonność, metoda ta stosowana jest wyłącznie do wyrobów produkowanych jednostkowo lub w małych seriach.

Kontrola statystyczna - w kontroli statystycznej partię wyrobów ocenia się na podstawie pobranej w sposób losowy próbki. Dlatego ta forma kontroli jest nazywana kontrolą wyrywkową. W zależności od wielkości i częstotliwości pobierania próbek oraz sposobu wykorzystania informacji z kontroli do zwrotnego oddziaływania na proces produkcji, kontrola statystyczna może mieć charakter Statystycznej kontroli odbiorczej (SKO) Statystycznej kontroli procesu. SKP (ang.SPC).