Rozwiązanie zagadki nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cześć Natasza, jak ty się czujesz??
Advertisements

PO CO NAM MATEMATYKA? WYKONANIE TOMASZ BLUMA ŁUKASZ WĘSIERSKI.
Zapraszamy do blogowania !
Anegdoty matematyczne
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
CO TO JEST ALGORYTM!.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
ALGORYTMY.
NIE TAKA MATMA STRASZNA
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Nie taka matma straszna ;-)
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
(zasłyszane w puszczy) Bajka pierwsza: - Stój głupia cipo! Idzie Czerwony Kapturek przez las, aż tu nagle wyskakuje wilk i woła: - Stój głupia cipo!
Dalai Lama Test na osobowość
RÓWNANIA Aleksandra Janes.
KOMBINATORYKA Zaczynamy……
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Jak klasa II d bawiła się w Jesienną Grę o Zdrowiu.
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Gry dydaktyczne z fizyki
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Halloween..
Nauczanie zintegrowane
Prosty Projekt Portfolio -Strona Internetowa-. Projekt strony portfolio został wykonany w programie Adobe Photoshop CS3. Zaczynam od stworzenia nowego.
PRZEDSIĘBIORCZE CZWARTKI
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Pytania nie są trudne, więc nie oszukuj patrząc na odpowiedzi.
Rachunki Gentzena Joanna Witoch.
Test.
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
WYJŚCIE KLAS II OSM I ST. NA PROFILAKTYCZNY SPEKTAKL TEATRALNY STRAŻY MIEJSKIEJ 11 MARCA 2014 R 11 MARCA 2014 R.
CZERWONY KAPTUREK BAJKA MATEMATYCZNA
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
TRZY ŻYCZENIA Było sobie trzech małych przyjaciół lis Rudi, wilk Benio i lew Grzywuś. Żyli w zgodzie i wzajemnie sobie pomagali. Mieszkali w małym miasteczku.
Śpioch Ćwiartek Etyka nie tylko dla smyka Wartość: szacunek, odpowiedzialność.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Och jak cudnie! Tylko ja i moja kość ! Chyba nic nie zepsuje tego popołudnia !
Wielu ludzi mówi że daje z siebie ponad 100%, ale czy tak jest rzeczywiście? Co to znaczy osiągnąć 100% w życiu? Z pomocą przychodzi nam matematyka:
O tym, jak Ala pogodę obserwowała
O tym, jak dziadek Tadek i Ala cukierkami się zajadali
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Rozwiązanie zagadki nr 2
Rozwiązanie zagadki nr 1.
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
rewolucja w Twoim piórniku
Zygmunt Korzeniewski. Co leży na Twoim biurku?  Najczęściej:  sterty dokumentów;  papierowe teczki;  skoroszyty;  gazety;  co jeszcze? Zygmuint.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Graficzne rozwiązywanie nierówności.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Ka pe lu sze.
Dalai Lama Test na osobowość
Zapraszamy na kolejne zajęcia w Przedszkolu Mała Daskalia
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Książka Czerwone Krzesło
Zakochaj się w PowerPoincie :)
Poszukiwania: ponowna ocena sytuacji
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Rozwiązanie zagadki nr 4 Przygotowane przez klasę I „a” Gimnazjum nr 3 w Sulechowie Nie taka matma straszna ;-)

Uczniowie klasy I „a” zapraszają…

Treść zagadki nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a do trzeciego kule białe i kule czarne. Następnie na koszach umieszczono kartki z opisem jakiego koloru kule się w nim znajdują. Niestety wszystkie trzy kartki przyklejono niewłaściwie, tzn. w żadnym koszu nie ma tego o czym informuje napis na kartce. Jak ustalić właściwe ułożenie kartek, wyciągając tylko jedną kulę z dowolnie wybranego kosza?

Za rozwiązanie tej zagadki zabraliśmy się na kółku matematycznym naszej klasy. Większość z nas od razu uznała, że to jest proste. Dopiero, kiedy zaczęliśmy analizować dokładniej problem, okazało się, że popełniamy prosty błąd. Sabina krzyczała „Nie!” W zadaniu jest napisane: wyciągając tylko jedną kulę z dowolnie wybranego kosza! Dowolnie wybranego kosza, a nie koszy! Nie!

Kiedy rozwiązaliśmy zadanie wpadliśmy na pomysł, aby sprawdzić jak może przydać się umiejętność rozwiązywania takich matematycznych łamigłówek w życiu. Razem wymyśliliśmy taką historię... Pewnego dnia szedł czerwony kapturek do babci z trzema koszyczkami w jednym były białe cukierki, w drugim czarne, a w trzecim mieszanka cukierków. Kapturek usiadł na ławeczce aby odpocząć. Białe Czarne Mieszanka

Następnie wilk powiedział... W tym czasie wilk zakradł się do koszyków i żeby napsocić Kapturkowi pozamieniał karteczki. Białe Czarne Mieszanka Następnie wilk powiedział... Witaj Kapturku. Daj mi jeden koszyk z białymi cukierkami to nie zjem Twojej babci. Możesz wyciągnąć tylko jednego cukierka, z któregoś z koszyków, aby upewnić się czy nie są pomylone karteczki.

Kapturek zorientował się szybko, że wilk pomieszał tak karteczki, że wszystkie trzy są niewłaściwie ułożone. Chociaż na świadectwie z matematyki miał ocenę dostateczną, to znalazł sposób aby rozpracować wilka. Wyciągnął cukierek z koszyka, do którego przyczepiona była kartka z napisem „Mieszanka”. Wyciągnął cukierka czarnego. Doszedł do wniosku, że w tym koszyku są tylko czarne cukierki. Tam gdzie była kartka z napisem „Białe” jest mieszanka, a w koszyku z napisem „Czarne” są białe cukierki. Czerwony Kapturek oddał koszyk z napisem „Czarne”, a wilk… z przerażenia uciekł tam, gdzie pieprz rośnie.

Jak Czerwony Kapturek rozwiązał tę zagadkę? A teraz … Jak Czerwony Kapturek rozwiązał tę zagadkę?

Otóż… najważniejszym założeniem jest to, że nie można wyciągnąć kuli z innego kosza niż ten z napisem „Białe i czarne”, ponieważ nie będzie można rozstrzygnąć, w którym koszu są jakie kule. Zaczynamy więc od kosza z kartką „Białe i czarne”. Jeżeli wyciągniemy kulę białą to znaczy, że w tym koszu są kule białe. Co dalej pozwala wnioskować, że w koszu oznaczonym kartką z napisem „Czarne” są kule białe i czarne a w koszu z napisem „Białe” są kule czarne. Jeżeli wyciągniemy kulę czarną to znaczy, że w tym koszu są kule czarne. Co dalej pozwala wnioskować, że w koszu oznaczonym kartką z napisem „Czarne” są kule białe, a w koszu z napisem „Białe” są kule czarne i białe.