PRODUKT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
PRODUKT Produkt to suma korzyści dla nabywcy
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
Czym jest zarządzanie operacyjne
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
KATEDRA MARKETINGU USŁUG WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I EKONOMIKI USŁUG
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kluczowe czynniki sukcesu
Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Zarządzanie marką Vanda Máraková.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Przykłady analiza i projektowanie
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
STRATEGIE LOGISTYCZNE
PRODUKT mgr Agata Wiznerowicz.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Identyfikacja Wizualna Firmy
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

PRODUKT

Plan wykładu Pojęcie produktu Marka Opakowanie Usługi towarzyszące Asortyment

DEFINICJA PRODUKTU DOBRO FIZYCZNE (PRZEDMIOT), USŁUGA (ŚWIADCZENIE) OSOBA, ORGANIZACJA, IDEA LUB MIEJSCE, ZAWIERAJĄCE W SOBIE CECHY , KTÓRE JEDNOSTKI LUB ORGANIZACJE POSTRZEGAJĄ JAKO NIEZBĘDNE PRODUKTEM MOŻE BYĆ WSZYSTKO CO MOŻNA ZAOFEROWAĆ NA RYNKU NABYWCOM I CO JEST W STANIE ZASPOKOIĆ ICH OKREŚLONĄ POTRZEBĘ.

Marka Znak towarowy lub marka to nazwa, termin, symbol, napis, wzór albo ich kombinacja, kompozycja kolorystyczna, melodia lub zestawienie wszystkich tych elementów wykorzystywane w celu odróżnienia danego produktu od produktów konkurencyjnych.

MARKA – PODSTAWOWE POJĘCIA TOŻSAMOŚĆ MARKI – zestaw cech i właściwości marki, które wyróżniają jej istotę. WIZERUNEK MARKI – obraz jaki marka ma w świadomości uczestników rynku. Na wizerunek składa się znajomość marki i jej renoma wśród uczestników rynku

MARKA – PODSTAWOWE POJĘCIA LOGO – element wyróżniający markę, stanowiący jej graficzne wyróżnienie LOGOTYP – charakterystyczny zapis nazwy marki przy użyciu czcionki określonego rodzaju.

Funkcje marki Funkcja identyfikacyjna – polega na odróżnieniu produktu od dóbr i usług konkurencyjnych Funkcja gwarancyjna – oznacza, że właściciel znaku zobowiązuje się do utrzymania jakości produktu na określonym poziomie Funkcja promocyjna – jako narzędzie promocji powinna przyciągać uwagę i zachęcać do zakupu.

Klasyfikacja marek ze względu na jej właściciela Marka wytwórcy (producent) Marka pośrednika handlowego (private labels, privtae brands) Marka licencjonowana Marka wspólna

Strategie marek Markowanie indywidualne – poszczególne rodzaje produktów są wyróżniane oddzielnymi znakami Strategia marek rodzinnych – znakowanie wspólna marką całego asortymentu produktów lub poszczególnych rodzin produktów Strategia marek kombinowanych – łączenie znaku firmowego ze znakami indywidualnymi.

Funkcje opakowań Funkcja dystrybucyjna: - umożliwianie przemieszczania produktów, - ochrona przed działaniem czynników zewnętrznych w czasie transportu, magazynowania i użytkowania. Funkcja promocyjna – opakowanie może być nośnikiem promocji i jej środkiem.

Usługi towarzyszące Do najważniejszych usług należą: łatwy kontakt ze sprzedawcą i szybkość jego reakcji na postulaty klientów, możliwość uzyskania informacji i porad, pewność i terminowość dostaw, serwis sprzedażowy, gwarancja usunięcia wad nabytego produktu, wymiany produktu wadliwego lub jego zwrotu, serwis posprzedażowy, zakup na kredyt, na raty lub w leasingu, montaż dodatkowego wyposażenia i in.

Usługi towarzyszące Podstawowe decyzje: jakie usługi powinny stanowić składnik produktu? w jakiej formie należy je świadczyć? na jakim poziomie należy je świadczyć?

Usługi towarzyszące Usługi wolne – mogą być nabywane oddzielnie od usług. Możliwe do realizacji wtedy gdy proces ich świadczenia daje się wyodrębnić z działalności producenta lub pośrednika. Usługi związane – są nierozdzielnie złączone ze sprzedawanym produktem. Usługi częściowo związane – nabywca ma możliwość wyboru zestawu nabywanych usług. Rezygnując z konkretnej usługi kupujący płaci niższą cenę.

Asortyment Asortyment (mix produktowy) – cała gama produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Asortyment produkcyjny – zestaw dóbr reprezentujących profil wytwórczy przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się dużą jednorodnością. Asortyment handlowy – zestaw towarów znajdujących się w placówce handlowej. Jest mniej jednorodny niż asortyment produkcyjny. Tutaj dodać o charakterystykach asortymentu – wąski – szeroki, płytki – głęboki

Strategie asortymentowe POGŁEBIANIE ASORTYMENTU POSZERZANIE ASORTYMENTU NIEZMNIENNOŚĆ ASORTYMENTU REDUKCJA OFERTY WYMIANA ASORTEMENTU

Asortyment Produkty o specyficznych rolach: Produkty, które rozstrzygają o pozycji przedsiębiorstwa na rynku ze względu na swoją niepowtarzalność, Produkty pełniące rolę przynęty, Produkty wytwarzane lub utrzymywane w sprzedaży ze względu na prestiż, Produkty utrzymywane (zwykle przejściowo), aby nie utracić nabywców, Produkty o funkcji regulacyjnej, przejmujące część kosztów stałych, Produkty będące reakcją na działania bliskich konkurentów.