TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała Beata Sawińska
Advertisements

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Fizyka Szkolny koordynator: Pan Bogdan Miler
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Pola i obwody figur płaskich
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Przykłady Zastosowania Średnich W Geometrii
Średnie i miary zmienności
Powiększanie i zmniejszanie figur
Opracowała: Joanna Wasiak
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Wewnątrzszkolny system oceniania
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Jednostki pola powierzchni.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Wnioskowanie statystyczne
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Wewnątrzszkolny system oceniania
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt opracowany przez
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
„Ile lat ma Guś”.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Technologia informacyjna
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
CZYLI PYTANIA FERMIEGO DOTYCZĄCE
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych

Test został przeprowadzony w Szkole Podstawowej nr 1 im. J Test został przeprowadzony w Szkole Podstawowej nr 1 im.J.Wybickieg w Rumi Do testu przystąpiło 48 uczniów: 23 uczniów z klasy IVc i 25 uczniów z klasy IVd

Z analizy jakościowej zadań okazało się, że w teście nie było dla uczniów zadań bardzo trudnych, - zadaniami trudnymi okazały się zadania: 6, 11c , - zadania średniej łatwości to: 3, 7, 11b, 12, 13c, 13d, - zadania łatwe to: 1, 2, 4, 5, 10, 11, 12a, 12c, 13a, 13b, - zadania bardzo łatwe to: 8,9

Zadanie 9 (bardzo łatwe) Jeżeli promień okręgu o środku O wynosi 5 cm to jego średnica jest równa: a) 5 cm b) 10 cm c) 25 cm d) 2 cm i 5 mm Poprawnej odpowiedzi udzieliło 83,4% uczniów

Zadanie 8 (bardzo łatwe) Średnica to odcinek: a) AB b) CD c) OC d) EO Poprawnej odpowiedzi udzieliło 95,8% uczniów A E O D B

Zadania trudne: Plac zabaw dla dzieci ma kształt kwadratu o powierzchni 900m². Wymiary tego placu zabaw wynoszą: a) 20 m i 45 m b) 30 m i 30 m c) 50 m i 40 m d) 45 m i 45 m Na to zadanie prawidłowo odpowiedziało tylko 27% uczniów

Wpisz odpowiednie liczby: a) 700 a = …………. ha b) 2 dm² = ………… Wpisz odpowiednie liczby: a) 700 a = …………..ha b) 2 dm² = ………….cm ² c) 8 ha = ……………..m ² Zamiana jednostek powierzchni to dla uczniów nadal duży problem.

ANALIZA STATYSTYCZNA WYKONANIA ZADAŃ PRZEZ UCZNIÓW: - Z analizy wskaźnika mocy różnicującej wynika, że w teście są zadania słabo i średnio różnicujące, zatem zadania do kolejnego testu powinny być bardziej przemyślane i dopracowane. - Współczynnik rzetelności wyniósł 0,728 co wskazuje na niską rzetelność testu i nie jest on najlepszym narzędziem do zbadania wiadomości i umiejętności uczniów z zakresu „ Figury geometryczne”

średnia arytmetyczna wyników ucznia : 12,58 mediana : 12,5 punktów moda ( najczęściej występujący wynik punktowy to) : 12 i 15 punktów odchylenie standardowe δ = 3,628

OPIS SPOSOBU OCENIANIA Zgodnie z obowiązującym w Szkole Podstawowej nr 1 w Rumi Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania kryteria przyznawania ocen są następujące: Za wszystkie poprawnie rozwiązane zadania uczeń może otrzymać 20 punktów. W przeliczeniu na oceny szkolne zastosowano następującą skalę punktową: Celujący 95% - 100% Bardzo dobry 85% - 94% Dobry 70% - 84% Dostateczny 51% - 69% Dopuszczający 35% - 50% Niedostateczny 0 – 34% Celujący 19 – 20 Bardzo dobry 17 – 18 Dobry 14 – 16 Dostateczny 10 – 13 Dopuszczający 7 – 9 Niedostateczny 0 – 6

Ocenę: 6 otrzymał 1 uczeń 5 otrzymało 5 uczniów 4 otrzymało 17 uczniów