Lekcje z komputerem, 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
NASZA WIEDZA O PROGRAMACH KOMPUTEROWYCH Podsumowanie wiadomości zdobytych na lekcjach informatyki.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
KODEKS 2.0.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Na lekcjach informatyki w gimnazjum Gdzie pracujemy - nasza pracownia komputerowa n 10 komputerów n komputery pracują w sieci n dwie drukarki: igłowa.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Wojewódzkie Centrum Kształcenia Praktycznego w Łodzi
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Co to jest TIK?.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Metodyka nauczania informatyki
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Robimy własne notatki - Notatnik
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Temat: Projektowanie slajdów
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Szkolny Kodeks 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
prezentacja multimedialna
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Komputerowe malowanki
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Nauczanie z pomocą technologii informacyjnej Ewa Kołczyk Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Programowanie dla każdego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sopocka Akademia Tenisowa
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Lekcje z komputerem, 2006

Lekcje z komputerem Podręcznik 40 lekcji 3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy Lekcje z komputerem, 2006

40 lekcji z: komputerem: wprowadzenie – korzystanie z pracowni, komputerów i systemu tekstami i rysunkami: korzystanie z edytora tekstu i grafiki Internetem: tworzenie stron WWW w HTML, korzystanie z poczty elektronicznej i Internetu żółwiem: programowanie w Logo algorytmami i zbiorami danych: tworzenie algorytmów, programowanie w Logo liczbami i zbiorami danych: korzystanie z arkusza kalkulacyjnego modelami: wprowadzenie do modelowania komputerowego Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 2.4. Plakat Tworzenie plakatu lub reklamy Grafika obiektowa Zaawansowane formatowanie tekstu Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 2.4. Plakat Uczeń po lekcji powinien umieć Określić i rozpoznać cechy dobrego plakatu Ilustrować tekst gotową grafiką Modyfikować rysunki obiektowe Stosować rysunek jako tło Samodzielnie rysować korzystając z obiektów Formatować tekst (czcionka o nietypowym rozmiarze, wypunktowanie i numerowanie) Przygotować dokument do wydruku Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 3.1. Wszystko jest tekstem Wielka tajemnica Internetu Co się stało z tekstem? Istota języka HTML Uczeń po lekcji powinien umieć: Wyjaśnić rolę znaczników w języku HTML Wyjaśnić, czym się różnią pliki Worda i Notatnika Znać różnicę pomiędzy plikami txt i htm Sformatować tekst korzystając ze znaczników HTML Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 4.5 Gonitwy żółwi Lekcje z komputerem, 2006

Uczeń po lekcji powinien umieć: Tworzyć proste animacje z wykorzystaniem wielu żółwi Uruchamiać procesy Wykorzystywać podstawowe zdarzenia Lekcje z komputerem, 2006

Podręcznik – 3 projekty Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych. Lekcje z komputerem, 2006

Jak można wykorzystać projekty? Podręcznik – 3 projekty Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Jak można wykorzystać projekty? wprowadzić wybrane projekty po realizacji podstawowego materiału informatyki (40 lekcji), np. w drugim roku nauczania wykorzystać jako osnowę jeden z projektów i w jego tok wpleść niektóre lekcje. Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych. Lekcje z komputerem, 2006

System oceniania Czego wymagamy? Wykonywania zadań za pomocą komputera Radzenia sobie ze sprzętem i oprogramowaniem Przedstawiania rozwiązań problemów w postaci planu działania, algorytmu, programu Umiejętności zarządzania informacją Przestrzegania prawa i zasad współżycia, również w „świecie wirtualnym” Dobierania właściwych narzędzi informatycznych do rozwiązywanego zadania Lekcje z komputerem, 2006

Lekcje z komputerem podręcznik dla ucznia klas 4-6 szkoły podstawowej Podręcznik z płytą dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy Lekcje z komputerem, 2006

Podręcznik, to lekcje… zaczynamy...  z tekstami i rysunkami  z żółwiem  z dźwiękami i obrazami  w sieci  z liczbami  nie tylko z komputerem  Lekcje z komputerem, 2006

Projekty  Portret naszej klasy  Krzyżówki i rebusy  Sprawdź słówko  Las wokół nas  Podróże z mapą  Piramida zdrowia  Będziemy tam!  Komputery wokół nas Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 1.6 Pilnujemy lekcji Każdy uczeń potrzebuje planu lekcji, a uczeń czwartej klasy szczególnie… Lekcje z komputerem, 2006

Po lekcji uczeń powinien umieć: korzystać w podstawowym zakresie z edytora tekstu wstawiać tabelę do tekstu i wypełniać ją treścią wprowadzać polskie znaki diakrytyczne i wielkie litery, wydrukować dokument Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 2.5 Jacy jesteśmy? Tworzenie swojej, a następnie prezentacji klasy, ze slajdów wykonanych przez każdego z uczniów Lekcje z komputerem, 2006

Po lekcji uczniowie powinni umieć: korzystać z programu prezentacyjnego np. PowerPoint tworzyć slajdy prezentacji z grafiką i tekstem animować elementy prezentacji łączyć slajdy z różnych prezentacji w jedną zaprezentować własną osobę Lekcje z komputerem, 2006

Lekcja 6.1 Liczby w komórkach Lekcje z komputerem, 2006

Po lekcji uczniowie powinni umieć: wpisywać tekst i liczby do arkusza, formatować dane, zaznaczać je, edytować, konstruować tabele z danymi tworzyć pod kierunkiem nauczyciela proste wykresy, opisywać je w arkuszu analizować dane na podstawie wykresu Lekcje z komputerem, 2006

Klub internetowy http://www.wsipnet.pl szkoła podstawowa i gimnazjum Lekcje z komputerem, 2006

Liga zadaniowa Lekcje z komputerem, 2006

lekcje@oeiizk.waw.pl Lekcje z komputerem, 2006