Lekcje z komputerem, 2006
Lekcje z komputerem Podręcznik 40 lekcji 3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy Lekcje z komputerem, 2006
40 lekcji z: komputerem: wprowadzenie – korzystanie z pracowni, komputerów i systemu tekstami i rysunkami: korzystanie z edytora tekstu i grafiki Internetem: tworzenie stron WWW w HTML, korzystanie z poczty elektronicznej i Internetu żółwiem: programowanie w Logo algorytmami i zbiorami danych: tworzenie algorytmów, programowanie w Logo liczbami i zbiorami danych: korzystanie z arkusza kalkulacyjnego modelami: wprowadzenie do modelowania komputerowego Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 2.4. Plakat Tworzenie plakatu lub reklamy Grafika obiektowa Zaawansowane formatowanie tekstu Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 2.4. Plakat Uczeń po lekcji powinien umieć Określić i rozpoznać cechy dobrego plakatu Ilustrować tekst gotową grafiką Modyfikować rysunki obiektowe Stosować rysunek jako tło Samodzielnie rysować korzystając z obiektów Formatować tekst (czcionka o nietypowym rozmiarze, wypunktowanie i numerowanie) Przygotować dokument do wydruku Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 3.1. Wszystko jest tekstem Wielka tajemnica Internetu Co się stało z tekstem? Istota języka HTML Uczeń po lekcji powinien umieć: Wyjaśnić rolę znaczników w języku HTML Wyjaśnić, czym się różnią pliki Worda i Notatnika Znać różnicę pomiędzy plikami txt i htm Sformatować tekst korzystając ze znaczników HTML Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 4.5 Gonitwy żółwi Lekcje z komputerem, 2006
Uczeń po lekcji powinien umieć: Tworzyć proste animacje z wykorzystaniem wielu żółwi Uruchamiać procesy Wykorzystywać podstawowe zdarzenia Lekcje z komputerem, 2006
Podręcznik – 3 projekty Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych. Lekcje z komputerem, 2006
Jak można wykorzystać projekty? Podręcznik – 3 projekty Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Jak można wykorzystać projekty? wprowadzić wybrane projekty po realizacji podstawowego materiału informatyki (40 lekcji), np. w drugim roku nauczania wykorzystać jako osnowę jeden z projektów i w jego tok wpleść niektóre lekcje. Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych. Lekcje z komputerem, 2006
System oceniania Czego wymagamy? Wykonywania zadań za pomocą komputera Radzenia sobie ze sprzętem i oprogramowaniem Przedstawiania rozwiązań problemów w postaci planu działania, algorytmu, programu Umiejętności zarządzania informacją Przestrzegania prawa i zasad współżycia, również w „świecie wirtualnym” Dobierania właściwych narzędzi informatycznych do rozwiązywanego zadania Lekcje z komputerem, 2006
Lekcje z komputerem podręcznik dla ucznia klas 4-6 szkoły podstawowej Podręcznik z płytą dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy Lekcje z komputerem, 2006
Podręcznik, to lekcje… zaczynamy... z tekstami i rysunkami z żółwiem z dźwiękami i obrazami w sieci z liczbami nie tylko z komputerem Lekcje z komputerem, 2006
Projekty Portret naszej klasy Krzyżówki i rebusy Sprawdź słówko Las wokół nas Podróże z mapą Piramida zdrowia Będziemy tam! Komputery wokół nas Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 1.6 Pilnujemy lekcji Każdy uczeń potrzebuje planu lekcji, a uczeń czwartej klasy szczególnie… Lekcje z komputerem, 2006
Po lekcji uczeń powinien umieć: korzystać w podstawowym zakresie z edytora tekstu wstawiać tabelę do tekstu i wypełniać ją treścią wprowadzać polskie znaki diakrytyczne i wielkie litery, wydrukować dokument Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 2.5 Jacy jesteśmy? Tworzenie swojej, a następnie prezentacji klasy, ze slajdów wykonanych przez każdego z uczniów Lekcje z komputerem, 2006
Po lekcji uczniowie powinni umieć: korzystać z programu prezentacyjnego np. PowerPoint tworzyć slajdy prezentacji z grafiką i tekstem animować elementy prezentacji łączyć slajdy z różnych prezentacji w jedną zaprezentować własną osobę Lekcje z komputerem, 2006
Lekcja 6.1 Liczby w komórkach Lekcje z komputerem, 2006
Po lekcji uczniowie powinni umieć: wpisywać tekst i liczby do arkusza, formatować dane, zaznaczać je, edytować, konstruować tabele z danymi tworzyć pod kierunkiem nauczyciela proste wykresy, opisywać je w arkuszu analizować dane na podstawie wykresu Lekcje z komputerem, 2006
Klub internetowy http://www.wsipnet.pl szkoła podstawowa i gimnazjum Lekcje z komputerem, 2006
Liga zadaniowa Lekcje z komputerem, 2006
lekcje@oeiizk.waw.pl Lekcje z komputerem, 2006