Przed wami nowe zadania i zabawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Tydzień kultury słowa
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
KLOCKOMANIA.
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Grupa 4- latki Ul. Hallera
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
„Ortograffiti w mojej szkole”
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Jak wspomagać pierwszoklasistę w nauce czytania i pisania
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
W zdrowym ciele zdrowy duch
Izabela Modzelewska mgr psychologii
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Sześciolatek w przyjaznej szkole PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWANR 19 IM. EDMUNDA BAKALARZA W RADOMIU.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Kiedy piszemy wielkie litery? Ola i Tomek nam to przedstawią.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Charakterystyka metody Glenna Domana
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Lubię czytać!.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Rozwój mowy dziecka.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Przed wami nowe zadania i zabawy. Echa siódemki Witamy po raz kolejny Przed wami nowe zadania i zabawy. Zapraszamy . Nr 2 Listopad 2007

Propozycje ćwiczeń dla rodziców dzieci 6-letnich Jeśli twoje dziecko ma trudności w odczytywaniu nawet krótkich wyrazów, nie radzi sobie z rysowaniem szlaczków w liniaturze to znaczy, że oczekuje twojej pomocy. Możesz wspomagać go w pokonywaniu przez niego trudności poprzez codzienne zabawy stymulujące rozwój funkcji koniecznych do prawidłowej nauki czytania i pisania. Poprawne i szybkie czytanie i pisanie wymaga dobrej sprawności - analizy i syntezy wzrokowej - analizy i syntezy słuchowej - poziomu grafomotorycznego PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE Funkcje wzrokowe: Zapamiętywanie jak największej liczby elementów na pokazywanym obrazku i wyliczanie ich zaraz po przerwie( obrazek schowany) Dobieranie obrazków w pary według kryterium koloru, kształtu, wielkości Dobieranie spośród różnych przedmiotów takiego jaki jest wyeksponowany np. wybierz wszystkie litery takie jak wskazana >M< M W S K R Y Z V X N I M S L P A R T M S V H M Wskaż szczegóły jakimi różnią się obrazki Wykonywanie prac wg wzoru - Budowanie z klocków przestrzennych - układanie wzorów z patyczków, figur geometrycznych Układanie obrazka pociętęgo z części Rysowanie po śladzie Odwzorowywanie kształtów literopdobnych Zabawa ,,co zostało schowane”: eksponujemy 5-8 przedmiotów. Dziecko zamyka oczy, chowamy jeden z przedmiotów lub zmieniamy kolejność. Dziecko odgaduje zauważone zmiany.

Liczenie sylab w wyrazach Wyodrębniania pierwszej głoski wyrazów Funkcje słuchowe: Kojarzenie obrazu z dźwiękiem: rozkładamy kilka przedmiotów lub obrazków, podajemy nazwę sylabami ,dziecko wskazuje nazywany przedmiot lub obrazek podając nazwę w całości Kończenie słów: wypowiadamy pierwszą sylabę eksponowanego przedmiotu lub obrazka, dziecko kończy wyraz wypowiadając drugą jego część Rebusy z jedną sylabą: Pi ka Podział słów na sylaby: podajemy słowo dwu- trzy sylabowe, dziecko dokonuje podziału na sylaby Liczenie sylab w wyrazach Wyodrębniania pierwszej głoski wyrazów Wyodrębnianie głoski na końcu wyrazów Wskazywanie przedmiotów lub obrazków których nazwa rozpoczyna się określoną głoską Wyliczanie głosek w prostych wyrazach Układanie wyrazu z pierwszych głosek nazw przedmiotów ……….. ……….. ……….. ……….. Ćwiczenia grafomotoryczne Kreskowanie figur i obrysowywanie Labirynty Łączenia punktów Cięca po liniach prostych, łamanych, falistych Kopiowanie obrazków z foli Rysowanie elementów w liniach Rysowanie szlaczków literopodobnych Zaczerpnięto z materiałów Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Sandomierzu.

ZABAWA I NAUKA Tygodniowe tematy miesiąca listopada W jesiennym nastroju Zajęcia mojej mamy Tata dawniej i dziś Każdy chce mieć dom Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze: Kształtowanie umiejętności opowiadania i interpretowania tekstów literackich zawierających problemy moralne Przybliżenie niektórych zagadnień z zakresu przyrody nieożywionej Wrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób werbalny, plastyczny, teatralny Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej: ćwiczenia słuchu fonematycznego Kształcenie umiejętności dokonywania w toku działań, prostych operacji umysłowych: klasyfikowania, uogólniania, odnajdywania związków przyczynowo- skutkowych, przeliczania Wprowadzenie wielkiej i małej litery: i,I, m,M, t,T, d, D. Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem Jesień poznawać będziemy zmysłami: wzroku, dotyku, słuchu. Będziemy uczyć się dostrzegać pozytywne i negatywne cechy charakteru oraz oceniać zachowania własne oraz innych Poznamy zwyczaje dawnej Polski dotyczące wychowania małego człowieka Poznawać będziemy historię świata na przestrzeni wieków uświadamiając sobie jak mieszkano dawniej oraz jak zmieniło się budownictwo na przestrzeni wieków Uczyć będziemy się odczytywać proste i złożone wyrazy. Czytać teksty ze zrozumieniem ich treści. Wykonywać rysunki do odczytanych wyrazów i zdań. Mamy dużo pracy: Liczymy lub uczymy się liczyć, pamiętamy wierszyki i piosenki, potrafimy wystukiwać ich rytm, rozwiązujemy zagadki. Wiemy do czego służą różne przedmioty i z czego są zrobione. Potrafimy je rozpoznawać nawet innymi zmysłami niż wzrok. Lubimy gry planszowe i układanki. Rozumiemy pojęcie czasu, znamy pory roku, Uczymy się nazw dni tygodnia. No i oczywiście dokonujemy analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej. Brzmi groźnie ale to zwykłe głoskowanie. Raz my musimy „podzielić” wyraz na głoski lub literki a raz pani mówi do nas po jednej głosce, a my musimy odgadnąć co powiedziała. To ważna umiejętność, ćwiczymy ją w przedszkolu codziennie, ale to nie wystarczy. Dlatego bardzo prosimy Was – rodzice o pomoc. Zaczynamy od prostych wyrazów: OKO, NOGA, USTA, NOS, SOWA, PALEC, KOT, APARAT, OKNO, DYM, DOM, itp. Próbujemy głoskować swoje imiona. Pomóżcie dzieciom! Wystarczą dwa nowe wyrazy codziennie! Aha jeszcze jedno, pytajcie Nas - Dzieci o to, co działo się każdego dnia w naszym przedszkolu, będziemy Wam o tym chętnie opowiadać.

Rozkład zajęć dydaktycznych obowiązkowych i dodatkowych w grupie: Poniedziałek; taniec towarzyski (zajęcia dodatkowe) zajęcia z zakresu mowy i myślenia (wprowadzanie liter) ćwiczenia gimnastyczne 15.15- basen Wtorek: 9.30 - 10.00 katecheza zajęcia z zakresu edukacji kulturowo- estetycznej ćwiczenie gimnastyczne 12.30- język angielski ( zajęcia dodatkowe) Środa zajęcia z zakresu mowy i myślenia rytmika Czwartek zajęcia z zakresu edukacji matematycznej 13.30- język angielski ( zajęcia dodatkowe) Piątek zajęcia z zakresu edukacji kulturowo- estetycznej

O NAS CZYLI CO SŁYCHAĆ W GRUPIE Miniony miesiąc obfitował w wiele ciekawych, nietuzinkowych spotkań z wieloma zaprzyjaźnionymi osobami. 10października do grona naszych przyjaciół dołączył Kuba- wspomagając nas w organizowanym spotkaniu piosenki obozowej prowadząc zabawy z gitarą. Dzieci zaprezentowały wyuczone piosenki obozowe znane każdemu z nas ,,Kiedy w piątek słońce świeci” ,,A ja mam swą gitarę” ,,Jedzie pociąg z daleka” ,, itp. bawiąc się przy tym szampańsko. Nasze omnibuski( Julia, Bartosz, Michał, Kacper, Mateusz, Alicja) czytały przygotowywane wiersze i teksty związane z miejscami wypoczynku letniego, popisywały się wiedzą i znajomością dawnych zwyczajów turystycznych. Szkoda było się rozstawać- iskierka przyjaźni przekazywana z dłoni do dłoni zakończyła to wspaniałe spotkanie.

30 września zapadnie w pamięci każdego dziecka W tym dniu stali się prawdziwymi przedszkolakami i to nie byle jakimi ale rycerskimi. Tygodnie przygotowań do osiągnięcia przez dzieci stanu szlacheckiego minęły szybko. Pięknie wyrecytowany kodeks zachowań rycerskich, śpiew pieśni o uprzejmym rycerzu oraz taniec dworski w asyście dam spodobał się nawet redaktorowi naczelnemu czasopisma ,,Sandomierzanin”. To dzięki niemu ukazał się artykuł o tym jak to ze zwykłego przedszkolaka można przeobrazić się w rycerskiego przedszkolaka. Spisując się świetnie podczas miniturnieju zorganizowanego pod czujnym okiem zaproszonych gości z Teatru ognia i Szermierki.

30 października 2007r. To data naszej wielkiej wyprawy do Teatru Lalek i Aktora ,,Kubuś”w Kielcach. Wszyscy zjawili się w pełnym rynsztunku-jak na wyprawę przystało. Emocje jakie towarzyszyły dzieciom udzieliły się nawet paniom. Dni przygotowań, poznawania zasad postępowania i bezpieczeństwa, reguł wycieczki, omawianie planu wyprawy. Udało się zrealizować wszystkie zaplanowane atrakcje. Dzieciaki stanęły na wysokości zadania; grzeczne, ułożone, wszędzie potrafiły się zachować, umiały się odnaleźć w każdej sytuacji. Zainteresowanie oglądanym przedstawieniem przerosło nasze oczekiwania-to trzeba zobaczyć osobiście: otwarte szeroko oczy i buzie z wrażenia, najbardziej dociekliwi nie przegapili żadnej lampy oświetlającej scenę , ,,Ale fajnie ! „ tym okrzykiem przywitał przedstawienie najbardziej zatwardziały przeciwnik ograniczonych swobód ruchowych- Kuba S.. ,,Uważaj ! za tobą jest żyrafa, szybko, szybko, uważaj” krzyczał jeden z uczestników spektaklu-Mateusz G.-nikt nie śmie wątpić w trafność wyboru sztuki i emocje jakie jej towarzyszyły. Czy mechanizm pistoletowy może strzelać? Czy choreograf to chory książe? Czy marionetka i jawajka to dwie siostry z bajki? Czy lalkę rękawiczkową robi się ze starej rękawiczki? To niektóre pytania na jakie dzieci musiały odpowiedzieć zwiedzając galerię lalek. W galerii teatru dzieci oglądały teatralne lalki i postacie jakie do tej pory zostały wykonane przez pracowników teatru: jawajki, kukły zwykłe i zmechanizowane, pacynki. Niektóre z nich jakby stworzone na podobieństwo naszych dzieci.?

DRODZY RODZICE , MACIE WSPANIAŁE DZIECI. Muzeum Zabawek i Zabawy – to dalszy etap naszej podróży: zabawki naszych babć, mam i nasze współczesne. Wystawa pięknych porcelanowych lalek cieszyła się oczywiście wielką popularnością wśród dziewczynek, natomiast chłopcy zachwycali się modelami samolotów, statków i czołgów. Nie tylko dzieciom podoba się muzeum, ponieważ zwiedzali również dorośli, dla nich była to cudowna podróż do krainy dzieciństwa. Dużym zainteresowaniem cieszył się teatrzyk lalek bowiem dzieci mogły wcielić się w role aktorów. Dlaczego my nie możemy mieć własnego teatru z prawdziwego zdarzenia? W drodze powrotnej to nie my ale nasze kochane starszaki zabawiały nas żartami i przyśpiewkami zasłyszanymi z repertuaru muzycznego pana kierowcy. Szkoda było się rozstać. DRODZY RODZICE , MACIE WSPANIAŁE DZIECI. GRATULUJĘ !

Ogłoszenia e, s UWAGA ! w prezencie: 1. osobistą wizytówkę starszaka Z drugim numerem naszej gazetki otrzymasz w prezencie: 1. osobistą wizytówkę starszaka Brakuje tylko na niej twojego imienia. Znacie je doskonale, już nie raz posługiwaliśmy się w zabawie zapisami waszych imion. Zawsze możesz poprosić rodziców aby pomogli ci wykonać ładny napis. Wykonane wizytówki posłużą nam do podpisywania waszych miejsc przy stolikach. Czekamy na nie do 12 listopada ! 2. Pamiętajcie o plakacie do wklejania literek W kolejnych numerach gazetki ukazywać się będą literki, które trzeba będzie wklejać w puste okienka albumu. W poprzednim numerze gazetki otrzymaliście literę W, wkleiliśmy ją w pierwsze okienko. Dzisiaj do wklejenia otrzymujesz dwie litery ,,e, s”. Czy już domyślasz się jaki może być pierwszy wyraz z naszego hasła konkursowego. Wes....??? e, s

Hity na listopad Piosenka Wiersz Złoty zamek stoi w parku Zamek pełen zakamarków Zamek strasznie tajemniczy Przed nim siedzi smok i ryczy! Ref. Podskoczymy, pobiegniemy Złoty zamek odnajdziemy Zapukamy: RAZ, DWA, TRZY Otworzymy złote drzwi Zamek stoi i nie znika Smok koziołki przed nim fika Ostrzy zęby i pazury O zamkowe złote mury Smok zębami głośno zgrzyta Ale grzecznie gości wita I uśmiecha się do wszystkich Bo jest bardzo towarzyski Wiersz My rodzinkę dobrą mamy Zawsze razem się trzymamy I choć czasem, czas nas goni My jak palce jednej dłoni. Mama,tata,siostra,brat I ja- to mój mały świat Dużo słońca, czasem grad To wesoły jest mój świat Mama zawsze kocha czule Ja do mamy się przytulę W bólu,żalu i rozterce Bo ma mama wielkie serce Z tata świetne są zabawy Z nim świat robi się ciekawy Tata ma pomysłów wiele Jest najlepszym przyjacielem Kiedy nie ma taty,mamy Wszyscy sobie pomagamy I choć sprzątać nie ma komu Jest wesoło w naszym domu

Kącik podziękowań Serdecznie dziękujemy: Mamusi Kasi Z. za szczerą pomoc dzieciom korzystających z nauki pływania w każdy poniedziałek i czwartek. Za wspieranie nas podczas wycieczki do Teatru Lalek i Aktora w Kielcach Mamusi Oskara za zaangażowanie i pomoc dzieciom biorącym udział w wycieczce do Teatru Lalek i Aktora w Kielcach oraz opiekę medyczną. Mamusi Zuzi za pomoc i cierpliwe znoszenie kaprysów uczestników wycieczki do Teatru Lalek i Aktora w Kielcach Opracowała E. Sierżęga