Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja.
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Kultura masowa czy dzieło sztuki?
Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY
Katedra Marketingu Usług
JAK KORZYSTAĆ Z ENCYKLOPEDII I SŁOWNIKÓW?
Promocja destynacji turystycznej za granicą
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Szczęście.
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
Dobrego Dnia Listopad Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
Copywriter.
PRZYKŁADOWY MATERIAŁ DO ANALIZY
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Kompetencje komunikacyjne
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Wolontariat dla każdego
Aleksandra Wasilewska
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
LICENCJE.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Mass media, publikatory
Wybory na radnego.
Młodzież i jej autorytety
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Prawo autorskie.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
POPYT na dobro lub usługę zależy od:
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Środki stylistyczne Epitety Porównanie Hiperbola (wyolbrzymienie)
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Reklama jako narzędzie marketingu Projekt jest współfinansowany.
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Metody komunikowania się
Metody komunikacji.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Maria Wójcik Klasa 2H.  Nigdy nie można w 100% zaufać komuś poznanemu w sieci. Nie spotykaj się zbyt pochopnie z internetowymi znajomymi w prawdziwym.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
 Żywność można uznać za autentyczną, gdy wyprodukowana została naturalnymi, tradycyjnymi metodami produkcji oraz gdy charakteryzuje się naturalnym składem.
”FALSE FRIENDS” (Źródła ilustracji:
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Zapraszam na prezentację p.t ,, REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU”.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Głos Polaków w sprawie wina
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
Reklama akustyczna
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Copywriting Karolina Stróżyk
Divine Develop, Boski Rozwój
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W REKLAMA Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W

SPIS TREŚCI Co to jest reklama? Rodzaje reklam. Postać reklamy. Cechy reklamy. Zadanie reklamy. Intencja reklam. Niezbędne elementy tekstu reklamowego. Środki perswazyjne reklamy. Środki językowe oddziałujące na wolę odbiorcy. Sondy reklamowe. Pytania.

CO TO JEST REKLAMA?   Według encyklopedii to rozpowszechnianie pewnych informacji za pomocą napisów, plansz, ogłoszeń w środkach masowego przekazu. Widzimy lub słyszymy ją prawie wszędzie: w telewizji, radiu, prasie, w Internecie, na ulicach, na stadionach podczas imprez sportowych. Takich miejsc jest więcej. Reklama wmawia nam, że życie może być przyjemne i wygodne tylko wówczas, gdy zakupimy dany towar.

RODZAJE REKLAM Wyróżniamy cztery rodzaje reklam: informacyjna, nakłaniająca, przypominająca, wzmacniająca.

POSTAĆ REKLAMY hasła, wezwania umieszczane w prasie, radiu, telewizji, na ulicy, piosenka, historyjka zabawna lub zadziwiająca, festyn lub bal.

CECHY REKLAMY zwraca uwagę na siebie, wyróżnienia się spośród innych tekstów, POMYSŁ - najlepiej zwięzły i zrozumiały slogan, miła muzyka, głos narratora, gra słów, językowy paradoks, czasem wytarty frazes (w tle słychać popularną muzyczkę z reklamy telewizyjnej).

ZADANIE REKLAMY zaprezentowanie jakiegoś produktu, przedstawienie jego zalet, cech właściwości, działania i przydatności. Ma kogoś przekonać do nabycia produktu, do wyboru właśnie tego, a nie innego spośród wielu mu podobnych. Oddziałując bezpośrednio na odbiorcę, odwołuje się do jego pragnień, najczęściej do zmysłów, rzadziej do rozsądku czy poczucia moralności.

INTENCJE REKLAM INFORMACYJNA: NAKŁANIAJĄCA: PRZYPOMINAJĄCA: poinformowanie rynku o nowych produktach nazwy, składniki, poinformowanie rynku o nowym zastosowaniu produktu, poinformowanie rynku o możliwości nabycia. NAKŁANIAJĄCA: zachęcenie do zmiany upodobań, nakłanianie do natychmiastowego zakupu, przesadne zachwalanie, ukazanie wyższości danego produktu. PRZYPOMINAJĄCA: przypominanie o istnieniu produktu poza sezonem, wyrabianie świadomości, że produkt może być potrzebny w każdej chwili, wywoływanie pragnienia posiadania produktu, który inni maja już od dawna. WZMACNIAJĄCA: zapewnienie nabywców, że dokonali właściwego wyboru, ukazanie zadowolenia i szczęścia nabywców reklamowanych towarów.

NIEZBĘDNE ELEMENTY TEKSTU REKLAMOWEGO   ü   informacja o reklamowanym produkcje, ü   informacje o producencie, ü   informacje o przydatności.

ŚRODKI PERSWAZYJNE REKLAMY modyfikowanie stałych związków frazeologicznych i przysłów, wykorzystywanie dwuznaczności wyrazów, rymów, aluzje do znanych dzieł muzyki, literatury, filmu, stosowanie trybu rozkazującego czasowników, ludowe mądrości, czasem rapowanie słów, efekt rymu, stylizacja na mowę potoczną.

ŚRODKI JĘZYKOWE ODDZIAŁUJACE NA WOLĘ ODBIORCY czasowniki modalne: musisz, powinieneś, warto, należy, przymiotniki i przysłówki wartościujące: najlepszy, wyjątkowo niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju, idealny, oryginalny, prawdziwy, nowy, odkrywczy, niebanalny, świeży, znany, kwalifikatory: zawsze, wszędzie, nigdy, każdy, wyrazy nazywające wartości: miłość, zdrowie, obowiązek, wolność, rodzina, przyjaźń, ojczyzna.

SONDY REKLAMOWE Gdy na ekranie TV pojawiają się reklamy, większość Polaków wychodzi z pokoju lub zmienia kanał (50%). Połowa pytanych twierdzi, że nie kupuje pod wpływem reklamy (48%). Jednocześnie 25% badanych uważa, że reklama dostarcza użytecznych informacji i taka sama ilość (28%), jest przeciwnego zdania. Większość badanych uważa, że tak naprawdę celem reklamy jest pozbycie się nadmiaru wyprodukowanych dóbr.

Z tych samych badań wynika, że ulegają reklamie osoby młode (15-29 lat), dobrze sytuowane, częściej kobiety niż mężczyźni. Najrzadziej reklama wpływa na osoby starsze, powyżej 60 roku życia.

PYTANIA ODPOWIEDZCIE NA PYTANIA. NIE POWINNY WAM JUŻ SPRAWIAĆ TRUDNOŚCI. POWODZENIA! Jakie cechy językowe dadzą się wyodrębnić w tekstach poszczególnych reklam? Gdzie możemy spotkać reklamę? Czy twórcy każdego typu reklamy posługują się tymi samymi środkami wyrazu? Co biorą pod uwagę twórcy reklamy, przystępując do jej tworzenia? Czy często spotykacie się z reklamą? Czy chętnie z nią obcujecie? Czy macie ulubioną reklamę? Czy reklamy w jakiś sposób nas kształtują?

BARDZO DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Mamy nadzieję, że Wam się podobało.