Aeroklub Radomski Informacja dla osób zainteresowanych szkoleniem lotniczym w sezonie 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie długich przelotów
Advertisements

Wydział ds. Analiz i Standardów Departament Personelu Lotniczego
Zasady szkolenia maszynistów
FORMY SZKOLENIOWE W PUBLICZNYCH SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA PO REFORMIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Reforma kształcenia zawodowego Zielona Góra 20 czerwca.
Licencjonowanie personelu lotniczego
KURS KOMISARZY SPORTOWYCH I ANALITYKÓW GNSS W SZYBOWNICTWIE
SPECJALNOŚĆ LOTNICZA.
EGZAMINY PRAKTYCZNE na podstawie rozporządzenia UE NR 1178/2011
Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Kierowca samochodów ciężarowych.
PROCEDURY VFR I IFR ORAZ SŁUŻBY AFIS / KONTROLA RUCHU LOTNICZEGO
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
SZKOLENIA. Realizacja projektów unijnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
BIELSKI PARK TECHNOLOGICZNY LOTNICTWA, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI Sp. z o.o.
Mirosław Hermaszewski
INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO
POLSKIE PRAWO LOTNICZE
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie
Szkolenie dla opiekunów Centów
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Warunki nabycia uprawnień
MODUŁ A.
Lotnisko na Dajtkach.
„Nowe regulacje europejskie w zakresie operacji lotniczych lotnictwa GA” ORO, NCC, NCO, SPO Aspekty bezpieczeństwa Andrzej Styk Naczelnik LOL-2.
Wojewódzki Ośrodek Szkolenia Państwowej Straży Pożarnej Borne Sulinowo
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Doświadczenia OSD i OSP z wdrożenia zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sekcja Szybowcowa Sprawozdanie sekcji szybowcowej za lata Walne Zgromadzenie Aeroklubu Poznańskiego, Swarzędz
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Jak wygląda przebieg szkolenia w Słowenii?
Mój wymarzony zawód to... Pilot.
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Egzaminowanie i monitorowanie maszynistów
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/947
Zapis prezentacji:

Aeroklub Radomski Informacja dla osób zainteresowanych szkoleniem lotniczym w sezonie 2015

Aeroklub Radomski Rok założenia – 1946 Prowadzi działalność w sekcjach: Szybowcowej, Samolotowej, Mikrolotowej, Motoparalotniowej, Modelarskiej. Organizator Mistrzostw Świata i Europy w Akrobacji Samolotowej w klasie Advanced, Organizator Szybowcowych Mistrzostw Europy w Akrobacji, Wyróżniony Dyplomem Honorowym Międzynarodowej Federacji Lotniczej FAI, Wychowawca wielu pokoleń lotników cywilnych i wojskowych, Kontakt: tel. 501 511 410 mail: wyszkolenie@aeroklub.radom.pl

Aeroklub Radomski Rafał Siankowski – z lotnictwem związany od 1988 r. - nalot ogólny: 3600 godzin, - szef wyszkolenia HT Aeroklubu Radomskiego - instruktor pilot szybowcowy i samolotowy, - Ekspert Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, - uprawnienia do pilotowania około 40 różnych typów samolotów i szybowców.

Aeroklub Radomski Dlaczego chcemy latać ? Zazdrościmy ptakom, Chcemy zdobyć prestiżowy zawód, Chcemy spełnić swoje marzenia, Fascynacja sportami lotniczymi, w których Polska osiąga znaczące sukcesy na arenie międzynarodowej.

Aeroklub Radomski Co zrobić by rozpocząć przygodę z lataniem ? Trzeba mieć wysoką motywację, Legitymować się dobrym stanem zdrowia, Ukończyć szkolenie teoretyczne, Spełniać kryterium wieku.

Aeroklub Radomski Licencje pilotów Orzeczenia lotniczo-lekarskie PART-MED Zał. VI do rozp. UE nr 1178/2011 Nr Klasa 1 Klasa 2 LAPL 1. Pilot samolotowy zawodowy (CPL) Pilot szybowcowy (SPL) Pilot rekreacyjny (LAPL) 2. Pilot samolotowy w załodze wieloosobowej (MPL) Pilot balonu wolnego (BPL) Pilot rekreacyjny śmigłowcowy (LAPL)H 3. pilot samolotowy liniowy (ATPL) pilot szybowcowy (SPL) i pilot balonowy (BPL) - loty zarobkowe Pilot rekreacyjny szybowcowy (LAPL)S 4. Pilot śmigłowcowy zawodowy (CPL)H pilot samolotowy turystyczny (PPL)A Pilot rekreacyjny balonowy (LAPL)B 5. pilot śmigłowcowy liniowy (ATPL)H pilot śmigłowcowy turystyczny (PPL)H

Terminy ważności orzeczeń Aeroklub Radomski Terminy ważności orzeczeń Klasa 1: - 12 miesięcy do 40 roku życia - 6 miesięcy, gdy wykonują lotnicze przewozy zarobkowe pasażerów w ramach operacji lotniczych w załodze jednoosobowej i osiągnęli wiek 40 lat - 6 miesięcy gdy osiągnęli wiek 60 lat Klasa 2: - 60 miesięcy do 40 r. ż. Orzeczenie wydane przed osiągnięciem wieku 40 lat traci ważność po osiągnięciu przez posiadacza licencji wieku 42 lat - 24 miesiące pomiędzy 40 a 50 rokiem życia. Orzeczenie wydane przed osiągnięciem wieku 50 lat traci ważność po osiągnięciu przez posiadacza licencji wieku 51 lat - 12 miesięcy po osiągnięciu 50 lat

Aeroklub Radomski Szkolenie szybowcowe - wymagania wobec kandydatów: a) dotyczące wieku - w dniu wykonania pierwszego lotu samodzielnego szkolony musi mieć ukończone 14 lat (FCL.020 lit. b) pkt. 2), b) dotyczące wykształcenia – szkolony powinien posiadać umiejętność czytania i pisania oraz podstawową wiedzę z zakresu matematyki i fizyki, c) dotyczące sprawności psychofizycznej – szkolony nie może wykonywać samodzielnych lotów, jeżeli nie posiada ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego odpowiednie dla licencji SPL lub LAPL(S) – MED.A.030, d) dotyczące szkolenia teoretycznego - przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego szkolony powinien posiadać ukończone z zaliczeniem wymagane szkolenie teoretyczne.

Aeroklub Radomski Teoretyczny Kurs Szybowcowy realizowany jest w oparciu o rozporządzenie UE nr 1178/2011 zał. I część FCL Szkolenie teoretyczne obejmuje 65 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów: Prawo lotnicze – 14 godzin, Człowiek, możliwości i ograniczenia – 6 godzin, Meteorologia – 14 godzin, Łączność – 6 godzin, Zasady lotu – 10 godzin, Procedury – 2 godziny, Osiągi i planowanie lotu – 3 godziny, Ogólna wiedza o szybowcu -5 godzin, Nawigacja - 5 godzin.

Aeroklub Radomski Szczegółowe wymagania jakie należy spełnić do uzyskania licencji pilota szybowcowego SPL określa rozporządzenie UE nr 1178/2011 FCL.210.S: Osoba ubiegająca się o licencję LAPL(S) musi zaliczyć co najmniej: 15 godzin szkolenia w locie na szybowcach lub szybowcach z napędem, w tym co najmniej: 1) 10 godzin szkolenia w locie z instruktorem; 2) 2 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem; 3) 45 startów i lądowań; 4) 1 samodzielny lot nawigacyjny na odległość co najmniej 50 km (27 mil morskich) lub 1 lot nawigacyjny z instruktorem na odległość co najmniej 100 km (55 mil morskich).

Aeroklub Radomski Metody startu wpisywane do licencji SPL zgodnie z rozporządzeniem UE nr 1178/2011 FCL.130.S: a) Uprawnienia wynikające z licencji SPL ograniczają się do metod startu wykorzystanych podczas egzaminu praktycznego. Ograniczenie to można znieść w przypadku zaliczenia przez pilota: w przypadku startu z wyciągarką i za samochodem holującym, co najmniej 10 startów w ramach szkolenia w locie z instruktorem oraz 5 samodzielnych startów pod nadzorem; w przypadku startu za samolotem holującym lub startu z własnym zespołem napędowym, co najmniej 5 startów w ramach szkolenia w locie z instruktorem oraz 5 startów samodzielnych pod nadzorem. W przypadku startu z własnym zespołem napędowym, szkolenie w locie z instruktorem może odbyć się na motoszybowcu turystycznym; w przypadku startu z lin gumowych, co najmniej 3 startów w ramach szkolenia w locie z instruktorem lub samodzielnie pod nadzorem.

Aeroklub Radomski Warunki utrzymanie posiadanych uprawnień w poszczególnych rodzajach startów: a) W celu utrzymania uprawnień w każdej metodzie startu pilot musi wykonać co najmniej 5 startów w okresie ostatnich 24 miesięcy; nie dotyczy to startu z lin gumowych, w przypadku którego pilot wykonuje tylko dwa starty. b) W przypadku niespełnienia przez pilota wymagań określonych w lit. a) musi wykonać on dodatkowe starty z instruktorem lub samodzielnie pod nadzorem instruktora w celu wznowienia swoich uprawnień.

Aeroklub Radomski Zakres szkolenia praktycznego do licencji SPL Nr zadania Tytuł zadania Ogólny czas lotów Dual PIC ZADANIA podstawowe(*) SPL/I Nauka pilotażu – start za wyciągarką 4.00 0.30 SPL/II Nauka pilotażu – start na holu za samolotem SPL/III Nauka pilotażu – start na szybowcu z napędem ZADANIA uzupełniające (obowiązkowe) SPL/IV Nauka lądowania w terenie przygodnym 1.00 SPL/V Loty termiczne i żaglowe 5.00 3.00 ZADANIA uzupełniające (nieobowiązkowe) SPL/VI Przeszkolenie na nowy typ szybowca wg potrzeb SPL/VII Przeszkolenie na nowy rodzaj startu

Aeroklub Radomski Teoretyczny Kurs Samolotowy realizowany jest w oparciu o rozporządzenie UE nr 1178/2011 zał. I część FCL Szkolenie teoretyczne obejmuje 100 godzin wykładów i ćwiczeń z następujących przedmiotów: Prawo lotnicze – 14 godzin, Człowiek, możliwości i ograniczenia – 6 godzin, Meteorologia – 14 godzin, Łączność – 6 godzin, Zasady lotu – 16 godzin, Procedury – 8 godziny, Osiągi i planowanie lotu – 8 godziny, Ogólna wiedza o statku powietrznym -14 godzin, Nawigacja - 14 godzin.

ZADANIA dodatkowe (nieobowiązkowe) Aeroklub Radomski Zakres szkolenia praktycznego do Licencji PPL(A) ZAD Tytuł zadania Ogólny czas lotów Dual PIC ZADANIA obowiązkowe A Nauka pilotażu – loty po kręgu i do strefy 13.00 2.00 B Nauka podstawowych umiejętności w lotach wg wskazań przyrządów bez widoczności zewnętrznej 3.00 ---- C Nauka lotów nawigacyjnych VFR 19.00 5.00 RAZEM: 35.00 7.00* ZADANIA dodatkowe (nieobowiązkowe) D Loty na nowym wariancie samolotu klasy SEP(L). 2.32 1.00 * W celu spełnienia wymagań do koniecznych do uzyskania licencji PPL(A), określonych w FCL.210.A, szkolony musi zaliczyć odpowiedni czasz lotów samodzielnych pod nadzorem instruktora.

Aeroklub Radomski Szkolenie samolotowe – wymagania: dotyczące wieku - w dniu wykonania pierwszego lotu samodzielnego musi mieć ukończone 16 lat (FCL.020) dotyczące wykształcenia – powinien posiadać umiejętność czytania i pisania oraz podstawową wiedzę z zakresu matematyki i fizyki, dotyczące sprawności psychofizycznej - nie może wykonywać samodzielnych lotów, jeżeli nie posiada ważnego orzeczenia lotniczo- lekarskiego odpowiednie dla licencji PPL(A) – MED.A.030, dotyczące szkolenia teoretycznego - przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego powinien posiadać ukończone z zaliczeniem wymagane szkolenie teoretyczne, dotyczące zaliczenia wiedzy teoretycznej - kandydat, który ubiega się o zastosowanie zaliczenia pełnego lub w niektórych przedmiotach szkoleniu teoretycznym przed rozpoczęciem szkolenia, musi przedstawić Kierownikowi Szkolenia (HT) oryginały posiadanej licencji, odbytych szkoleń lub zaliczonych egzaminów w celu określenia dopuszczalnych zwolnień w szkoleniu teoretycznym.

Aeroklub Radomski Wymogi dotyczące ram czasowych szkolenia praktycznego do uzyskania licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) nie mogą być mniejsze niż: a) Szkolenie praktyczne – kandydat musi zaliczyć 45(*) godzin szkolenia w locie na samolotach, z czego 5 godzin można zaliczyć na szkoleniowych urządzeniach symulacji lotu (FSTD), w tym co najmniej: - 25 godzin szkolenia w locie z instruktorem; oraz - 10 godzin czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu. (*) – kandydaci posiadający wcześniej zaliczone doświadczenie jako pilot dowódca może uzyskać zaliczenie tego doświadczenia na poczet tych wymagań, zgodnie z FCL.210.A.

Aeroklub Radomski Koszty: Szkolenie szybowcowe do tzw. III klasy wyszkolenia (do 60 lotów) Teoria – 650 pln Praktyka – 3500 pln Szkolenie samolotowe do licencji pilota PPL(A): Teoria – 1000 pln Praktyka – 22 500 pln

Aeroklub Radomski Co dalej – pilocie szybowcowy ? Licencja pilota szybowcowego – SPL (egzaminy teoretyczny i praktyczny) Członkostwo w Aeroklubie Radomskim, Szkolenie uzupełniające - loty termiczne, przeloty, akrobacja, uprawnienia - nowy rodzaj startu oraz nowy typ szybowca, Uczestnictwo w obozach mających na celu podniesienie kwalifikacji lotniczych, Udział w zawodach w kraju i za granicą.

Aeroklub Radomski Co dalej – pilocie samolotowy ? Licencja pilota samolotowego – PPL(A) (egzaminy teoretyczny i praktyczny) Członkostwo w Aeroklubie Radomskim, Szkolenie uzupełniające - loty doskonalące do strefy i po kręgu, przeloty, szkolenie do uprawnienia VFR noc, holowanie szybowców, nowy typ samolotu, akrobacja, Szkolenie do uzyskania licencji CPL(A) i ATPL(A), Udział w zawodach w kraju i za granicą.

Aeroklub Radomski Z A P R A S Z A M Y