Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody finansowania poprawy sytuacji materialnej w gospodarstwach domowych oraz czynniki decydujące o ich wyborze. Marta Seweryniak Wydział Nauk Ekonomicznych.
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
WIEDZA I NAWYKI ŻYWIENIOWE KOBIET AKTYWNYCH FIZYCZNIE
Istota i przesłanki badań marketingowych
BADANIA TRANSGRANICZNE WYNIKI, PROBLEMY, WYZWANIA
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
ŁÓDŹ – MOJE MIASTO.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
KONFERECJA Jestem Kobietą Pracującą czyli o zarobkowej i nie zarobkowej pracy kobiet, 10 grudnia 2005 Kobiety na rynku pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczne.
Kobieta w świecie finansów
Przemysław Budziło BBS Obserwator
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
“Jakość życia seniorów w XXI wieku”
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Raport z badania przygotowany
Czy zdrowo odżywiamy sie?
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
XVII Sesja Dzieci i Młodzieży.
Inwestycje w polityce społecznej a idea kosztów zaniechania prof. SGH dr hab. Piotr Błędowski, Szkoła Główna Handlowa Projekt innowacyjny współfinansowany.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
„ ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY”
Co wolisz jeść? Które z poniższych produktów są wg Ciebie niezdrowe? Można było udzielać kilku odpowiedzi.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
GOSPODAROWANIE CZASEM
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
SEGMENTACJA RYNKU.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZACHORZOWIE
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Śniadanie daje moc!.
Zapis prezentacji:

Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska 18.01.2011 Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska 18.01.2011

Hipotezy Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami dwóch różnych pokoleń. Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami różnych płci. Centra handlowe pełnią istotną funkcję w życiu łodzian. Łodzianie najczęściej robią zakupy w centrach handlowych. Jedzenie poza domem jest częstym zjawiskiem wśród łodzian. Jedzenie poza domem traktowane jest jako forma rozrywki. Dochody determinują sposób żywienia i sposób spędzania wolnego czasu.

Przebieg badania: techniki otrzymywania materiałów 1. obserwacja zwykła, zewnętrzna zaznajomienie się z tematem pomogła zdefiniować dodatkowe problemy badawcze przeprowadzona 24.03.2010 w Porcie Łódź analiza zachowań konsumpcyjnych: aspekt ekonomiczny, motywy podejmowania decyzji konsumpcyjnych 2. wywiad kwestionariuszowy wybrany ze względu na potrzebę zbadania dwóch grup wiekowych badania przeprowadzono w okresie od czerwca do września 2010 wywiady trwały od 30 do 50 minut aranżacja wywiadów najczęściej przebiegała w mieszkaniu respondenta

Charakterystyka badanych dobór celowy 132 respondentów, 68 kobiet, 64 mężczyźni dwie grupy wiekowe - urodzeni w latach: 1960-1967 (45,5%) 1985-1992 (54,5%) blisko 60% respondentów to osoby pracujące około 30% uczniowie/studenci dochody respondentów w ramach gospodarstwa domowego 41%: 2000 – 4000 zł 23%: 4001 – 6000 zł 23%: do 2000 zł

Czy lubisz robić zakupy?

Dla łodzian zakupy to:

Czas w tygodniu poświęcony na zakupy

Planowanie a wiek

Co wpływa na zakupy łodzian?

Najczęściej wskazywane marki H&M 6 Nike 5 Reserved Zara Adidas 3 Promod Big Star 2 Dove Garnier Gillette Mango Maybelline Nivea

Częstotliwość korzystania z nietradycyjnych form zakupów

Forma płatności 67% płaci gotówką 18% kartą debetową 15% kartą kredytową

Pożyczki? Raczej nie…

Nawyki żywieniowe 95% badanych przyznało, że zdarza im się jadać swoje posiłki poza domem (28% odpowiedziało, że robi to raz w tygodniu bądź częściej).

Okoliczności jadania w restauracjach

Najczęściej wybierane lokale

Co cenisz w odwiedzanych przez siebie lokalach?

Jednorazowe wydatki na jedzenie poza domem, na jedną osobę

Jak często zamawiasz posiłki do domu?

Ocena nawyków żywieniowych

Wiek ma znaczenie pokolenie starsze Starsi Młodsi Planowanie zakupów 67% 49% Ważne są: możliwość długiej eksploatacji produktu brak emisji niebezpiecznych dla środowiska substancji energooszczędność produktu 65% 34% 62% 42% 18% 27% Przygotowywanie posiłków ze świeżych produktów 80% 47% Restauracja ulubionym lokalem 59% 38%

Wiek ma znaczenie pokolenie młodsze Starsi Młodsi Zakupy spoza zaplanowanej listy 55% 63% Pożyczki od przyjaciół 17% 35% Przebywanie na terenie centrum handlowego 12% 26% Uczestnictwo w wydarzeniach na terenie centrum handlowego 13% 40% Centrum handlowe głównym miejscem spotkań 5% Spożywanie posiłków poza domem raz w tygodniu lub częściej 38% Ulubiony lokal: pizzeria fast-food 39% 9% 70% 33% Zamawianie jedzenia do domu 8% 30%

Płeć ma znaczenie kobiety Mężczyźni Lubią robić zakupy 74% 56% Odczuwanie przyjemności z zakupów 60% 32% Zakupy spoza zaplanowanej listy 66% 38% Żałowanie spontanicznych zakupów 65% 48% Kierowanie się: promocjami modą 69% 40% 28% Ważne są: możliwość recyclingu produktu nietestowanie na zwierzętach energooszczędność produktu 23% 46% 2% 9% 39%

Płeć ma znaczenie mężczyźni Kobiety Mężczyźni Wybór określonego sklepu ze względu na niskie ceny 31% 48% Kierowanie się podczas zakupów marką produktu 69% 78% Skłonność do wydatków przekraczających budżet 34% 44% Zamawianie jedzenia do domu 14% 27% Zakup gotowych dań, podgrzewanie ich 3% 17%

Dziękujemy za uwagę! Badacze: Opiekun badań: mgr Sylwia Męcfal Sylwia Borowicz Przemysław Ciesielski Jakub Grobelny Justyna Gruszczyńska Maciej Hawryluk Magdalena Kotecka Joanna Makowska Katarzyna Osiejewska Krzysztof Pierściński Marta Szczęśniak Weronika Węglewska Małgorzata Wołoszyk Justyna Wielgus Opiekun badań: mgr Sylwia Męcfal