Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Advertisements

Agata M. Aleksińska, ur. 1979r. w Bydgoszczy psycholog trener terapeuta fotografik.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
psychologiczno –pedagogiczne
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
UCHODŻCY I MIGRANCI Forum organizacji pozarządowych kwietnia 2016 r. Oferta pomocy społecznej dla uchodźców.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Zadania pedagoga szkolnego
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Zapis prezentacji:

Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli

KORZENIE Idea pomocy terapeutycznej jako pierwsza w systemie oświaty w Polsce powstała i była realizowana w Zespole Psychoterapii Wojewódzkiej Poradni Wychowawczo – Zawodowej w Krakowie. Jej twórcy to: Janusz Kitrasiewicz, Aleksandra Lorenc – Steinmec, Halina Nałęcz – Nieniewska, Jerzy Nałęcz – Nieniewski, Maria Różańska, Jacek Pierzchała. Ośrodek został powołany jako odrębna struktura w ramach systemu oświaty decyzją Kuratora Oświaty w Krakowie w dniu 1.04.1991r.

PROBLEMY I ZABURZENIA zaburzenia zachowania, zaburzenia emocjonalne, tiki, depresje, fobie, zaburzenia związane z jedzeniem i wydalaniem, całościowe zaburzenia rozwoju, zaburzenia psychotyczne, konwersje i somatyzacje, zaburzenia związane z rozwojem intelektualnym i uczeniem się, zaburzenia płynności mowy, trudności adaptacyjne, problemy adolescencyjne, próby samobójcze, zaburzenia komunikacji w rodzinie, zaburzenia posttraumatyczne i inne.

ZESPÓŁ TERAPII DZIECKA I RODZINY Dzieci od 3 do 12 roku życia Ich rodzice (prawni opiekunowie) Terapia indywidualna dzieci Terapia indywidualna rodzica Psychoedukacja rodziców indywidualna i grupowa Podejście eklektyczne Podejście behawioralno – poznawcze Psychoedukacja Model terapii integrującej

ZESPÓŁ TERAPII MŁODZIEŻY Młodzież od 12 do 18/20 lat Terapia wglądowa i wspierająca Terapia indywidualna młodzieży Terapia grupowa młodzieży Terapia rodzin Terapia indywidualna i grupowa dorosłych – rodziców pacjentów adolescencyjnych Podejście psychodynamiczne

Rodziny pacjentów w wieku 3 do około 20 lat ZESPÓŁ TERAPII RODZIN Rodziny pacjentów w wieku 3 do około 20 lat Terapia rodzin Terapia indywidualna młodzieży Terapia indywidualna rodzica Terapia małżeństw Podejście systemowe Podejście psychodynamiczne

INNE Warsztaty psychoedukacyjne dla nauczycieli Praca na rzecz środowiska – – programy profilaktyki Grupy konsultacyjno – superwizyjne dla psychologów

WSPÓŁPRACA Przedszkola Szkoły podstawowe Gimnazja Licea zawodowe Rejonowe poradnie psychologiczno – pedagogiczne Poradnie – Szpitale psychiatryczne Poradnie – Szpitale internistyczne Sądy, Kuratorzy sądowi Ośrodki pomocy społecznej

dziękuję