Tworzenie Partizipu II – trening przed kartkówką

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wymień w języku niemieckim 5 zwierząt.
Das Bild Nr. 6 Ein goldenes Bild Das Bild Nr. 6 Golden Nich Lange Her gabs einen Oma und Opa – Tag. Wir haben fűr Sie ein goldenes Bild mit unseren Fotos.
Mój plan dnia czynności codzienne.
Erlebnispädagogik Teil 1 Uczenie się przez do ś wiadczenie-cz.1.
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
Der Schüleraustausch 2011 Wymiana uczniowska 2011
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Wie und was ich auf deustch gelernt habe?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Präteritumformen des Verbs war
I. Modalverb sollen Beispiele:
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
Verkehrsmittel - środki transportu -
Czasowniki nieregularne
Czas przeszły Perfekt jest czasem złożonym tzn
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
Magnet 3 Befehle - Rozkazy Trening przed klasówką.
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Czas przeszły Perfekt.
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Was habe ich im Deutschunterricht in der zweiten Klasse Gymnasium gelernt? Małgorzata Janas 2d.
Haustiere Zwierzęta domowe.
Jjj Bilderidiome Idiomy obrazkowe IV - zwierzęta prace laureatów grudzień 2015/ styczeń 2016.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zu Hause muss ich aufräumen
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
Weihnachten.
SPORT SPOTRARTEN.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PERFEKT CZAS PRZESZŁY ZŁOŻONY.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
1. Zu Hause 1.1 Immobilien 1.2 Wohnräume 1.3 Grammatik
TRANSFER MIĘDZYJĘZYKOWY
Zapis prezentacji:

Tworzenie Partizipu II – trening przed kartkówką Magnet 2 - Kapitel 5 Tworzenie Partizipu II – trening przed kartkówką

haben/ hat? – sein/ist? haben – (mieć) sein – (być)  1. ich habe                          1.ich bin  2.du hast                             2. du bist  3.er/sie/es hat                   3.  er/sie/es ist  1.wir haben                        1.wir sind  2. ihr habt                           2. ihr seid  3.sie haben                         3.sie sind  

we wszystkich innych przypadkach  sein (ist)  stoi zawsze przy czasownikach ruchowych, czyli musi być zaznaczona w zdaniu: zmiana miejsca np. fahren – jechać   gehen – iść        stanu np. aufstehen – wstawać hinfallen – upaść      Wyjątki:  sein – być   werden – stać się bleiben – pozostać haben (hat) we wszystkich innych przypadkach

Czasowniki regularne w ich środkach, tematach, nic się nie dzieje: - podczas odmiany, nie zmienia się żadna literka ge …………. t np. kaufen --> gekauft malen --> gemalt spielen --> gespielt interpretieren -->_interpretiert eingipsen --> eingegipst 4/15/2017

Czasowniki nieregularne w ich środkach, tematach, podczas odmiany i tworzenia form czasów przeszłych zmieniają się jedna lub więcej literek ge  …!!!…    t ge  ...!!!...  en np. gehen – gegangen             sehen – gesehen schwimmen – geschwommen         bringen – gebracht             haben – gehabt  ich hatte = ich habe gehabt                                                                                                             4/15/2017

tłumaczenie - Partizip II - haben czy sein (ist/hat) aufstehen -    –   - bekommen –  -   - bleiben –  - -   brechen - -   - eingipsen – - - foulen – - - freuen – - - wstać aufgestanden sein/ist dostać bekommen haben pozostać geblieben sein/ist złamać gebrochen  haben zagipsować eingegipst haben sfaulować gefoult haben cieszyć się gefreut haben

Partizip II - tłumaczenie - haben czy sein (ist/hat) frühstücken - - - fühlen – - - gewinnen –  -  - hinfallen -  - - laufen - - -   lesen – - -   sagen - - - gefrühstückt jeść śniadanie hat gefühlt czuć haben gewonnen  wygrać  haben hingefallen upaść  sein/ist gelaufen biegać sein/ist gelesen czytać haben gesagt powiedzieć haben

Partizip II - tłumaczenie - haben czy sein (ist/hat) schießen – - -  schlafen - - -  schreiben – -   - spielen – - - sprechen – - -   stürzen – - - verlieren - - -   geschossen strzelać haben geschlafen spać  haben geschrieben pisać haben gespielt grać haben gesprochen mówić haben gestürzt upaść  sein/ist verloren przegrać haben

Partizip II - tłumaczenie - haben czy sein (ist/hat) bringen - - -  essen – - -  fallen – - -  fernsehen - - -   gehen - - -  interpretieren – - - kennen lernen - - - gebracht  zanosić, zawozić haben gegessen jeść haben gefallen  spaść  sein/ist ferngesehen oglądać TV haben gegangen  iść sein/ist _interpretiert interpretować h kennen gelernt poznać haben

Partizip II - tłumaczenie - haben czy sein (ist/hat) lernen – - - machen – - - wegfahren – - -  weggehen – - -  wehtun – - -  weinen – - - zurückfahren – - -  zurückgeben - - -   gelernt uczyć się haben gemacht robić haben weggefahren wyjeżdżać  sein/ist weggegangen  wychodzić sein/ist wehgetan boleć haben geweint płakać haben zurückgefahren  przyjechać z powr.  sein zurückgegeben oddać haben