Team building - kreatywne zarządzanie grupą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
TEMPERAMENT.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Kierowanie twórczością w organizacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Doradca zawodowy - całożyciowe doskonalenie warsztatu pracy Izabela Staszkiewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział
Zadanie współfinansowane jest ze środków otrzymanych od Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Lider- Przywódca.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Pozycja lidera – kierowanie
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Psychologia w zarządzaniu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Kierowanie zespołami pracowniczymi
Efektywna praca zespołu zadaniowego
Prezentacja Studenckiego Koła Matematyków AGH
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
STRATEGIA ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej w Olsztynie UCZEŃ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
ROLA I ZNACZENIE KADRY KIEROWNICZEJ W ORGANIZACJI
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Zawód mediator – alternatywą dla pedagoga Urszula Wirkus III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
PROCESY GRUPOWE Formowanie się grupy.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Zespół – podstawowe pojęcia i zagadnienia
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
1 Organizacja działalności Partnerstw na rzecz Rozwoju w praktyce programu Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Koordynator Jolanta Czuchnowska
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Co chcieliśmy osiągnąć?
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Team building - kreatywne zarządzanie grupą III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka Team building - kreatywne zarządzanie grupą Iwona Górecka Halina Stępień Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Grupa – cechy charakterystyczne interakcje cel struktura wewnętrzna normy grupowe poczucie wspólnoty, przynależności odrębności Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Pięciofazowy model rozwoju grupy wg B. Tuckman FORMOWANIE GRUPY (forming) SZTURMOWANIE (storting) NORMOWANIE SIĘ GRUPY (norming) SPEŁNIANIE SIĘ W DZIAŁANIU (performing) ROZPAD Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Role w zespole wg M. Belbin MYŚLICIEL / KREATOR POSZUKIWACZ ŹRÓDEŁ/BADACZ ZASOBÓW KOORDYNATOR LOKOMOTYWA / PROWADZĄCY KRYTYK WARTOŚCIUJĄCY / OCENIAJĄCY DUSZA ZESPOŁU / WSPÓŁPRACOWNIK REALIZATOR / WDRAŻAJĄCY SKRUPULATNY WYKONAWCA / KOŃCZĄCY SPECJALISTA Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika MYŚLICIEL / KREATOR + twórczy i z wyobraźnią rozwiązuje trudne problemy postępowy - pomija szczegóły zbyt zajęty by efektywnie się porozumiewać Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

POSZUKIWACZ ŹRÓDEŁ/ BADACZ ZASOBÓW + ekstrawertywny Entuzjastyczny, bada możliwości Komunikatywny, nawiązuje kontakty - zbyt optymistyczny, traci zainteresowanie z chwilą gdy mija pierwszy entuzjazm Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika KOORDYNATOR + pewny siebie dobry przewodniczący, trafnie przydziela zadania określa cele zachęca do podejmowania decyzji - może być postrzegany jako manipulator, w swojej pracy wyręcza się innymi Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

LOKOMOTYWA / PROWADZĄCY + stawia przed zespołem wyzwania dynamiczny jest odważny i zdeterminowany w pokonywaniu przeszkód - może prowokować innych i ranić ich uczucia Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

KRYTYK WARTOŚCIUJĄCY / OCENIAJĄCY + rzeczowy, wnikliwy ma talent strategiczny dostrzega różnorodne opcje zdolny do obiektywnej oceny - mało energiczny, nie umie inspirować innych nadmiernie krytyczny Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

DUSZA ZESPOŁU / WSPÓŁPRACOWNIK + współpracujący, łagodny, uważny, słucha dyplomatyczny, zapobiega tarciom wprowadza spokój - niezdecydowany w nagłych sytuacjach podlegający wpływom Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

REALIZATOR / WDRAŻAJĄCY + zdyscyplinowany godny zaufania przekształca pomysły w działanie - mało elastyczny w nowych sytuacjach reaguje z opóźnieniem Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

SKRUPULATNY WYKONAWCA / KOŃCZĄCY + pracowity, sumienny szuka błędów i zaniedbań punktualny ma skłonność do zbytniego zamartwiania się niechętnie przydziela zadania innym bywa drobiazgowy Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika SPECJALISTA + samodzielny, z inicjatywą jest skłonny do poświęceń potrafi wyznaczyć sobie jeden nadrzędny cel posiada rzadko spotykaną wiedzę i umiejętności - działa w wąskim zakresie koncentruje się na szczegółach nie dostrzega całościowego obrazu Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Role w zespole wg K. Koszewska PUPILEK PAN / PANI BAROMETR GRUPY OPIEKUN INNYCH WALCZĄCY O WŁADZĘ Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Style przywództwa wg R. Zgorzelskiego DEZERTER FANTASTA LIDER MENADŻER STRATEG NASTAWIONY NA ROZWÓJ TRENER/COACH STRAŻAK AUTOKRATA DEMOKRATA BIUROKRATA DELEGUJĄCY UPRAWNIENIA Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika DEZERTER – przyjmuje postawę „to nie ja” i „umywa ręce” przed problemem FANTASTA – oderwany od rzeczywistości LIDER – nastawiony na budowanie efektywnej grupy edukacyjnej Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika MENADŻER – organizuje pracę zespołu, jak i usprawnia procesy i procedury STRATEG – nastawiony na przyszłość i rozwój grupy w pewnej perspektywie czasowej NASTAWIONY NA ROZWÓJ TRENER/COACH – zainteresowany rozwojem członków grupy i właściwym wykorzystaniem drzemiącego w nich potencjału Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika STRAŻAK – „gasi pożary” AUTOKRATA –orędownik rządów „silnej ręki” DEMOKRATA – orędownik rządów większości BIUROKRATA – styl „pedantyczny”; wszystko dzieje się według ustalonych reguł Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika DELEGOWANIE UPRAWNIEŃ - wypracowanie zdrowych proporcji między wszystkimi stylami wymienionymi wcześniej (z wyjątkiem postawy „dezertera” i „fantasty”) Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Struktura komunikacyjna koła Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Struktura komunikacyjna łańcucha Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Struktura komunikacyjna gwiazdy Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Struktura komunikacyjna raka Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Etapy pracy zespołów badawczo-rozwojowych 1) OKREŚLANIE POTRZEB Lokomotywa Koordynator Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2) ZGŁASZANIE POMYSŁÓW Myśliciel Poszukiwacz Źródeł Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 3) PLANOWANIE Krytyk Wartościujący Specjalista Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 4) NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Poszukiwacz Źródeł Dusza Zespołu Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 5) ORGANIZACJA Koordynator Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 6) KONTYNUACJA Skrupulatny Wykonawca Realizator Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika Co ważniejsze dla sukcesu:  talent czy pracowitość?  A co ważniejsze w rowerze:  przednie czy tylne koło? George Bernard Shaw Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2 czerwca 2009 r.