SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Granty rozwojowe dla szkół -
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Poradnictwo Zawodowe II
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO GIMNAZJUM NR 6 IM
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
PORADNICTWO ZAWODOWE w WIELKIEJ BRYTANII
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI, ul. FRANCISZKAŃSKA 137 Dyrektor: JOANNA KOŚKA Opiekun: IWONA KAPELA

SPIS TREŚCI: 1. ETAPY TWORZENIA SzOK W ZSP Nr 6 w ŁODZI 2. DZIAŁANIE SzOK SKIEROWANE NA UCZNIA 3. DZIAŁANIE SzOK SKIEROWANE NA RODZICÓW 4. WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI SzOK 5. EFEKTY DZIAŁANIA SzOK

ETAPY TWORZENIA SzOK W ZSP Nr 6 w ŁODZI 1) Przystąpienie do konkursu o grant Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej na stworzenie Szkolnego Ośrodka Kariery w ramach aktywizacji Zawodowej Absolwentów Pierwsza Praca 2003/2004 2) Przygotowanie dokumentacji: I etap – opracowanie projektu działalności SzOK cele SzOK charakterystyka nauczycieli prowadzących SzOK  strategia SzOK (misja, cele na najbliższe lata) plan marketingowy SzOK (oferta, klienci) plan działania SzOK – program, szczegółowe cele edukacyjne, ramowy harmonogram działań SzOK na lata 2003-2005 wyposażenie pracowni SzOK regulamin SzOK II etap – wypełnienie wniosku o przyznanie grantu III etap – wygranie grantu i realizacja zadań

DZIAŁANIE SzOK SKIEROWANE NA UCZNIA 1) Korzystanie z porad indywidualnych i grupowych szkolnego doradcy zawodowego 2) Organizacja warsztatów dotyczących: - „Menadżer swojej przyszłości” – Wyższa Szkoła Administracji Państwowej w Łodzi - „Mowa ciała” – Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi - „Odkrywca Odyseja w głąb siebie” – Biuro Karier „Profit” Instytut Psychologii UŁ - „Asertywnie i z klasą – trening autoprezentacji” – Biuro Karier „Profit” Instytut Psychologii UŁ - „Aktywny na rynku pracy” – Ochotniczy Hufiec Pracy w Łodzi - „Aktywność - kapitał na przyszłość” – Pozarządowy Inkubator Przedsiębiorczości w Łodzi - „Uprawnienia pracownika tymczasowego” – Biuro Karier Wydz. Prawa i Administracji U Ł - „Szansa kształcenia i zatrudnienia polskiej młodzieży w UE” – Ł C D N i K P - „Czy naprawdę jesteśmy inni? Razem w naszej szkole” – Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych - Spotkania z pracodawcą – Hipermarket „Geant”

- Targi Edukacyjne i Targi Pracy – O H P - Zagraniczne wyjazdy edukacyjne – Staż we Francji Eurotour – Unia Europ. Federalistów

- Spotkanie ze szkołami policealnymi i wyższymi: Studium kosmetyczne Studium Służb Ochrony i Biznesu Studium Profesja Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania Wyższa Szkoła Administracji Państwowej Politechnika Łódzka Uniwersytet Łódzki 3) Korzystanie z zasobów informacji edukacyjno – zawodowej: - specjalistycznych multimedialnych programów komputerowych - ulotek i broszur - czasopism, książek i informatorów - kaset video itp. 4) Korzystanie z informacji w Internecie, min.: - z zakresu prawa pracy, poradnictwa zawodowego, podnoszenia kwalifikacji - edukacyjnej – szkoły, kursy, edukacja przez Internet - dotyczących trendów na rynku pracy

DZIAŁANIE SzOK SKIEROWANE NA RODZICÓW 1) Udzielanie porad rodzicom 2) prowadzenie grupowych zajęć informacyjno – edukacyjnych 3) Wskazywanie dodatkowych źródeł informacji na poziomie – regionalnym, ogólnopolskim, europejskim; dotyczących rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudniania oraz możliwościach udziału w programach edukacyjnych UE

WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI SzOK Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Ochotniczy Hufiec Pracy Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej Studenckie Biuro Karier Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania Studenckie Biuro Karier „Profil” Instytut Psychologii U Ł Studenckie Biuro Karier Wydz. Prawa i Administracji U Ł Pozarządowy Inkubator Karier Inkubator Przedsiębiorczości w Łodzi Instytut Europejski w Łodzi Wojewódzki Urząd Pracy – Centrum Informacji i Planowania Kariery Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej – Departament Rynku Pracy Unia Europejskich Federalistów Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych

EFEKTY DZIAŁANIA SzOK DLA UCZNIÓW - Rozwijanie umiejętności: planowania własnej ścieżki edukacyjnej planowania własnego rozwoju zawodowego funkcjonowania na rynku pracy - Przygotowanie do roli pracownika - Uświadamianie sobie konieczności mobilności zawodowej i w związku z tym wyrównanie szans na rynku pracy - Przygotowanie do radzenia sobie w sytuacjach trudnych: bezrobocie adaptacja do nowych warunków pracy uświadomienie możliwości samo zatrudnienia i poznanie drogi do osiągnięcia tego celu - Stworzenie możliwości nauki i pracy w ramach stażu we Francji - Korzystanie z indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych

DLA RODZICÓW - Przygotowanie rodziców do efektywnego wspierania dzieci w podejmowaniu przez nie decyzji edukacyjnych i zawodowych - Korzystanie z indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych DLA RADY PEDAGOGICZNEJ - Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez: pomoc nauczycielom w realizacji tematów związanych z wyborem zawodu w ramach lekcji przedmiotowych tworzenie i zapewnienie ciągłości działań wewnętrznego systemu doradztwa, zgodnie ze statutem szkoły realizacja zadań z zakresu przygotowania uczniów do wyboru drogi zawodowej, zawartych w programie wychowawczym szkoły wspieranie działań szkoły mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia współpraca z instytucjami wspierającymi wewnątrz szkolny system doradztwa