Jak politycy próbują przykuć naszą uwagę?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBORY PARLAMENTARNE.
Advertisements

Zmiany w Polsce po 1989roku.
Polityka i politycy w Googleu. Amatorzy czy profesjonaliści? Agencja marketingu w wyszukiwarkach.
Patriotyzm przyszłości.
AUTOPREZENTACJA.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Kampanie społeczne działań strażniczych
Struktura władz w III Rzeczpospolitej Polskiej
Platforma Obywatelska
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Temat: Rząd i prezydent. Co oznacza termin władza wykonawcza?
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Opracowała Helena Tomaszewska
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Dlaczego ten temat jest ważny?
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Medialna rzeczywistoŚĆ
SYTUACJA W PRL-U PRZED OBRADAMI OKRĄGŁEGO STOŁU
25 lat WOLNOŚCI.
Sondaż preferencji wyborczych październik 2014 r..
Jan Nowak - Jeziorański
Afera taśmowa w opinii Polaków czerwiec 2014 Afera taśmowa w opinii Polaków Badanie.
„Wspomnienia z 1989r.”.
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Wielka radość dziś panuje, Cała Polska się szykuje, Historyczna rzecz się stanie W Polsce będzie wielkie kopanie. Już drużynę narodową Utworzono dzisiaj.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
4 CZERW CA PIERWSZ E CZ Ę ŚCIOWO DEMOKRATYCZN E WYBOR Y PARLAMENTARN E.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Postawa asertywna.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Parlament Europejski w Strasburgu
Legitymizacja władzy: to tzw. upoważnienie – oparte na społecznej akceptacji obywateli. Jest prawem do działania w imieniu konkretnej osoby lub grupy.
Wielcy Polacy – Józef Piłsudzki
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Modele zachowań wyborczych
Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
Zapis prezentacji:

Jak politycy próbują przykuć naszą uwagę? Kampanie wyborcze Jak politycy próbują przykuć naszą uwagę?

Wizerunek

Wygląd O tym jak odbierają cię słuchacze w 55% decyduje twój wygląd Brzmienie głosu: 38% Treść wypowiedzi: 7% Pierwsze 7 sekund Stosowny ubiór Sylwetka

Przemawianie Trudna sztuka przemawiania Maksymalna koncentracja publiczności przez pierwsze 60 sekund Czas przemówienia Sztuka improwizacji Mówienie z głowy – nie czytać z kartki Znaczenie głosu Środki retoryczne

Występy w telewizji Najważniejszy sposób dotarcia do wyborców Przed kamerą Postawa Spojrzenie Mężczyzno, używaj maszynki do golenia! Mimika Ubiór

Kolory Kolor Znaczenie Granat, jasny błękit, ciemna czerwień Wiarygodny, solidny Beż, brąz, błękit, bladożółty Przyjacielski, bezpośredni Granat lub czerń, biel i żywa czerwień Ambitny, towarzyszki Granat, bladożółty i żywa czerwień Energiczny Ciemny granat, biel i ciemna czerwień Dominujący, przywódczy Ciemny granat, szarość, biel i ciemna czerwień Konserwatywny, dyskretny Granat, bladożółty, żywa czerwień Przyciągający uwagę Oliwka, oliwkowa zieleń, fiolet, oranż Twórczy Granat, szarość, bladożółty Inteligentny, skuteczny

Wybory prezydenckie 1995 Źle oceniana prezydentura Lecha Wałęsy Inicjowanie konfliktów Wspieranie partii lewicy („wsparcie lewej nogi”) 1995 – początek marketingu politycznego w Polsce

Lech Wałęsa

Błędy Wałęsy Zbyt szeroki segment potencjalnych wyborców Brak przeprowadzonych badań Brak planu podróży po Polsce Ten sam scenariusz spotkań z wyborcami Agresywna retoryka i konfliktowość Błędy językowe

Slogany Kandydatów jest wielu, Lech Wałęsa tylko jeden Wałęsę zna cały świat Jestem dla Polski, a nie dla kolesiów Polska musi być silna

Aleksander Kwaśniewski

Slogany Wybierzmy przyszłość! Wybierzmy Przyszłość dla Wspólnej Polski Tak dla lewej... nogi. Tylko Aleksander Kwaśniewski Wspólna Polska

Top One Ole! Olek, wygraj! Ole! Olek, na prezydenta tylko ty! Olek dzisiaj! Ole! Olek, wybierzmy przyszłość oraz styl!

Wyniki wyborów Kwaśniewski Wałęsa I TURA 35,11% 33,11% II TURA 51,72% 48,28%

„Na scenie politycznej mało jest rzeczywistych polityków, a zbyt wielu tzw. p.o. – pełniących obowiązki polityków” Prof. Chodubski „Na scenie politycznej mało jest rzeczywistych polityków, a zbyt wielu tzw. p.o. – pełniących obowiązki polityków”

Celebrity politician wydarzenia charakterystyczne dla popkultury branża rozrywkowa duże widowiska programy telewizyjne talk-show talent show rywalizacja telewizyjna sport aktywny udział wcielanie się w kibica

Donald Tusk Lech Kaczyński

Polityk celebryta Janusz Palikot Joanna Senyszyn

„Robię show, więc jestem. Chcę być widoczna „Robię show, więc jestem. Chcę być widoczna. Taki jest dzisiejszy świat polityki, że tylko robiąc pewien show, można się przebić ze swoimi poglądami. A że ja mam wiele do powiedzenia, to muszę robić większy show niż inni. Jest wokół mnie mnóstwo negatywnej reklamy, ale ja właśnie dzięki niej istnieję. I nie ja jedna tak działam” Joanna Senyszyn

Kampanie 2005

Kampania negatywna „Jeśli możesz skompromitować swojego konkurenta przed jak największą publicznością, to zrób to. Nikt nie może jednak się dowiedzieć, że to twoja sprawka” J. Seguel

Sprawa Włodzimierza Cimoszewicza Przewaga w sondażach wyborczych Odmowa złożenia zeznań przed komisją śledczą ds. PKN Orlen „Sprawa Anny Jaruckiej”, czyli ujawnienie dokumentu (sfałszowanego) zezwalającego na zmianę oświadczenia majątkowego Nagonka medialna Rezygnacja kandydata z ubiegania się o urząd Prezydenta RP

„Afera Wehrmachtowa” Jacek Kurski stwierdził, iż dziadek Donalda Tuska dobrowolnie wstąpił do Wehrmachtu PO zanegowało tę informację, a Kurski został wyrzucony z PiS-u sprawę nagłośniono w mediach wykorzystano narodowe stereotypy i uprzedzenia dziadek Tuska był więźniem obozów koncentracyjnych, poczym został siłą wcielony do Wehrmachtu, skąd uciekł do armii gen. Andersa.

Dominacja obrazu nad treścią spoty wyborcze wideoklipy ulotki plakaty wyborcze reklama telewizyjna bilbordy

Lech Kaczyński

Prezydent Tusk. Będziemy dumni z Polski

Medialny spektakl wzbudzać emocje, negatywne jak i pozytywne poparcie znanych i sławnych osób piosenki wyborcze wiece zabiegi odmładzania i odchudzania na plakatach wyborczych

Wizyta Lecha Kaczyńskiego w kopalni wrześniowe spotkanie z górnikami zmniejszenie dystansu deuniformizacja – Kaczyński przybył w górniczym uniformie i kasku

Marek Borowski – „To, co ważne” utwór popularnego rapera Mezo dotarcie do młodych osób

SDPL

Samoobrona – „zLepperować trzeba Polskę”, „Dokąd idziesz Polsko?” wykonawcy – Trubadurzy i Ich Troje „Dokąd idziesz, Polsko, dokąd idziesz, kraju? Czy do wrót piekielnych, czy do bramy raju? Czego pragniesz dzisiaj, czego Ci potrzeba, aby dotrzeć prędko do samego nieba”

Spektakl pt. „Wiosna Polaków” wizyty Kaczyńskiego w poszczególnych miastach Polski przemówienia uatrakcyjnione koncertami znanych artystów Ryszard Rynkowski, Stanisław Sojka, Justyna Steczkowska, zespół Lombard

Język kampanii wyborczych źródło licznych manipulacji i perswazji odwoływanie się do emocji, stereotypów, uprzedzeń, przekonań patetyzm, słowa sztandarowe, populizm KORUPCJA LIBERALIZM OJCZYZNA DEMOKRACJA AFERA PRACA BEZROBOCIE SOLIDARNOŚĆ ABORCJA WOLNOŚĆ ELITA UCZCIWOŚĆ WIARA RODZINA MIŁOŚĆ WALKA ZDROWIE LUSTRACJA BEZPIECZEŃSTWO GODNOŚĆ UKŁAD PRAWDA

Lech Kaczyński „Silny prezydent – uczciwa Polska” „Odwaga i wiarygodność” „Prezydent IV Rzeczpospolitej” „Chodzi tu o konkretne osoby, o konkretną grupę osób, o konkretny układ” „Chcemy, aby ludzie mieli więcej pieniędzy. Uprościmy i obniżymy podatki wszystkim, a nie tylko najbogatszym”. „Więcej bezpieczeństwa, mniej podatków”

Donald Tusk i Platforma Obywatelska „Urodziłem się i wychowałem wśród prostych, zwykłych ludzi, którzy szczególnie tam, na Pomorzu, na Kaszubach, cenią sobie proste, zwykłe zasady” „Prezydent Tusk – człowiek z zasadami” „Będziemy dumni z Polski” „PO. Pełna odpowiedzialność” „Weźmiemy za to odpowiedzialność”

Andrzej Lepper „Liberałowie nic nie zrobią. Oni 16 lat zmieniali Polskę i tak zmienili, że dzisiaj mamy biedę i nędzę, że majątek narodowy został roztrwoniony”. „To jest jedna banda; oficjalnie w telewizji to się kłócą a potem idą sobie razem na wódeczkę i rozdzielają stołki”. „ci, którzy nas gnębią. Nie dajmy się oszukać tym przebierańcom” „Polska i Polacy zasługują na silnego i mądrego prezydenta (…) nie uwikłanego w afery i układy”.

Kampania prezydencka 2010

Grzegorz Napieralski

Absurdy kampanii

„Polityk wciąż musi zmieniać skórę, a nie tylko wizerunek „Polityk wciąż musi zmieniać skórę, a nie tylko wizerunek. W czasie kampanii wyborczej musi być swoim chłopem, rechoczącym w knajpie razem z wyborcami. Równocześnie w zaciszu gabinetu powinien umieć zawierać karkołomne i wiarygodne zarazem kompromisy z wczorajszymi przeciwnikami” A. Krzemiński, „Polityka”