SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ORGANIZACJA JAKO OBIEKT BADAŃ
Advertisements

Psychologia Zarządzania
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
Patriotyzm przyszłości.
Wychowawca klasy- role i zadania
ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA
Konformizm dr Elżbieta Inglot-Brzęk, wsp. Leszek Baran
Procesy poznawcze cd Uwaga.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Podstawy socjologii- wykład VI
Podstawy socjologii: wykład IV
Podstawy socjologii: wykład IV
Wstęp do programowania obiektowego
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
Percepcja słuchowa.
EMPIRYZM BRYTYJSKI ZESTAWIENIE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Materializm a idealizm
Gnozeologia – epistemologia 2010
Dzieci są nieznaną połową ludzkości..
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Modelowanie obiektowe Diagramy klas
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Umiejętność obserwacji.
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
Model obiektowy bazy danych
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
Samorząd Uczniowski.
Podstawy języka skryptów
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Komunikacja.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Istota regulacji zawartej w art. 11 § 1 k.k. sprowadza się do tego, iż ten sam czyn stanowić może tylko jedno przestępstwo - niezależnie od tego, znamiona.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Linia rozwoju mowy wg Wygotskiego L.S.
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Podmioty prawa z uwzględnieniem spółek prawa handlowego
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Percepcja słuchowa.
Klasyfikacja skazanych
Stosunki administracyjno- prawne
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM GEORGE HERBERT MEAD

ZAŁOŻENIA: Badanie procesu języka, mowy (jego powstania i rozwoju) – nie z punktu widzenia wewnętrznych znaczeń, które mają być wyrażone, ale w szerszym kontekście współdziałania powstającego za pomocą znaków i gestów. Obiekt społeczny odpowiada wszystkim częściom złożonego działania, chociaż te części odnajduje się w postępowaniu różnych jednostek. Pojęciu przypisujemy cechy. Myślenie o każdej z nich wiąże się z odmiennymi procesami realizacji czynności i występuje gotowość do działania związanego z tym pojęciem. Język organizuje zawartość doświadczeń jednostek.

SYMBOLIZACJA DOŚWIADCZENIA GESTY GESTY WOKALNE GESTY ZNACZĄCE

GESTY - ruchy organizmu działające jako specyficzny bodziec wywołujący właściwe reakcje drugiego organizmu i ulegające zmianie w odpowiedzi na te reakcje.

GESTY WOKALNE - bodziec społeczny, który wywiera na formę wykonującą je taki sam wpływ, jaki wywierają na tę formę, gdy są wykonywane przez kogoś innego (imitacja).

GESTY ZNACZĄCE - znaczenie gestu jednego organizmu znajduje się w reakcji innego organizmu na to, czym byłoby ukończone działanie pierwszego organizmu zapoczątkowane i wskazane przez ten gest.

ROZUM „Proces mowy wprowadza całe działanie społeczne do doświadczenia jednostki biorącej udział w tym działaniu i w ten sposób sprawia, że staje się możliwe istnienie rozumu.”

ZNACZENIE „Przystosowawcza reakcja jednego organizmu na gest innego organizmu stanowi interpretację tego gestu przez tenże organizm i to jest właśnie znaczenie tego gestu.”

UMYSŁ Związek organizmu i sytuacji, zapośredniczony przez zbiory symboli.

ORGANIZACJA OSOBOWOŚCI „... organizowanie przez indywidualny organizm zbioru postaw, które może on przyjąć w stosunku do środowiska społecznego i w stosunku do siebie samego z punktu widzenia tego środowiska, w którego tworzeniu uczestniczy w trakcie swego doświadczenia i zachowania społecznego.

GENEZA OSOBOWOŚCI → zabawa – „... dziecko używa swoich własnych reakcji na te bodźce, których użytkuje dla skonstruowania osobowości. Reakcja, którą jest skłonne wykonać w odpowiedzi na te bodźce, organizuje je.” → gra – „... postawy innych, które przyjmuje grający, organizują się w całość, która reguluje jego reakcję.”

UOGÓLNIONY INNY → „zorganizowana wspólnota lub grupa społeczna, która daje jednostce jedność osobowości.” → „przejęcie postaw innych ludzi dotyczących różnych faz lub aspektów wspólnego działania społecznego lub zbioru społecznych przedsięwzięć, w które są one zaangażowane jako członkowie zorganizowanego społeczeństwa lub grupy społecznej.”

JA PODMIOTOWE JA PRZEDMIOTOWE „Być samoświadomym – to przede wszystkim stać się dla siebie obiektem w wyniku swych stosunków społecznych z innymi jednostkami.” → zorganizowane zbiory postaw tworzą ja przedmiotowe, na które jednostka reaguje jako ja podmiotowe. → reakcja na sytuację występującą w natychmiastowym doświadczeniu tworzy ja podmiotowe.